Krypa?

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Skriv svar
Rynn
Inlägg: 51
Blev medlem: tis 10 maj 2011, 21:25

Krypa?

Inlägg av Rynn »

Älskade lille E ålar som en prins.
Vi håller ofta till på vardagsrumsmattan för att det ska gå lite trögare. Tänkte ju nämligen att han skulle börja krypa.. Inga tendenser till kryp alls. Han ålar och ålar.
För en-två veckor sedan började vi träna på att hänga så nu är han urstark i armarna och drar sig upp till först knästående och sen stående från magläge. Att stå är ju fantastiskt roligt.

Har tagit av byxorna men han ålar på.
Nu tänker jag prova att sätta på sockar och se om det hjälper, men det trodde jag man gjorde när barnet börjat krypa redan..
Några tips på vad mer jag kan göra för att uppmuntra krypning?
Älskade lille E född 20110221
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Krypa?

Inlägg av TorsMamma »

Hej Rynn, fortsätt med ålningen är mitt råd! Jäkta inte, krypträning kan man göra med alla barn och ta igen lätt plätt, men inte ålningen. Så han kommer att åla tills hjärnan har vuxit klart på det området. Bort med mattor, av med strumpor och fortsätt åla. LÅÅÅÅNGT!!!

Min son var nog närmare 8 mån innan han kröp och då kröp han son en gud. Så fortsätt åla är mitt råd.

Tror Hege håller med mig här. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Rynn
Inlägg: 51
Blev medlem: tis 10 maj 2011, 21:25

Re: Krypa?

Inlägg av Rynn »

Oj, ajdå.
Jag måste ha missuppfattat det jag läste i "...physically..."-boken. Snöade in så på att det var dags att börja krypa..
Tack!
Ska ta på honom byxorna igen :)
Älskade lille E född 20110221
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Krypa?

Inlägg av TorsMamma »

:thumbsup:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "