Datorprogram för räkning

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Skriv svar
Rynn
Inlägg: 51
Blev medlem: tis 10 maj 2011, 21:25

Datorprogram för räkning

Inlägg av Rynn »

Tänkte börja med matte med min lille E. Har köpt och börjat läsa boken men har inga kort ännu.
Att tillverka dem själv har jag nog gett upp eftersom det blir dyrt och tidskrävande, att köpa dem från gentlerevolution känns också ganska dyrt.

Min man pratar om att göra ett datorprogram.
Nu undrar jag om det kanske redan finns ett, och i så fall om någon använt det och om det fungerar.

Att flyga papper över Atlanten för 800kr känns lite slösigt och omodernt om man kan använda datorn..

Tankar?
Älskade lille E född 20110221
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Datorprogram för räkning

Inlägg av Luvisen »

Datorn är utmärkt redskap! :P Det har jag använt mkt av MEN inte bra för en liiiten människa. De ser inte så bra och därför behöver prickarna var STORA och RÖDA. Jag har köpt Basic Math Program och det har varit en enorm hjälp! Min gosse jobbar nu bara med datorn och kan alla siffror(numerals) men han älskar fortfarande sina prickkort. :wink: Det är bara så härliga att göra ekvationer med och se vad som händer med mängden när man gör olika operationer. :wink:

Jag vet att pktet är dyyyrt men det är faktiskt värt det. Det sparar tid och det känns väldigt kul att få ta fram dem och visa. Sedan är det ju till nytta om man tänker sig ett till barn eller fler. Materialet är av mkt god kvalité och kan användas om och om igen! Så tänk på saken.

När vi gick över till siffersymboler så började vi använda datorn mer och mer.

Man kan alla ggr gör prickarna på datorn OM barnet kan se dem eller om man har en STOR skärm. Glöm då inte att programmet måste kunna ändra ordningen som bilderna kommer i annars tröttnar liten fort. Det måste vara ngt nytt hela tiden.

Torsmamma vet jag har en powerpoint-fil med prickar fr 1-100.

Lycka till!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "