Matematik med lillebror

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Skriv svar
Acnaib
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1237
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 12:40

Matematik med lillebror

Inlägg av Acnaib »

Hej på er!

Ser att det inte varit någon aktivitet på detta forum ett tag, men kanske finns det någon som är inne och läser och kan ge mig lite tankar.

Vi har börjat köra matematiken med lillebror som är 10 mån. Vi är nu på dag 5 (egentligen 6, men en dag uteblev då vi var iväg hela dagen - så 5 dagar med kort).
Jag blandar kort 1-10 i två olika set varje dag. (samma set hela dagen - exempelvis 1,8,2,10,5 & 9,3,7,4,6). 6 lektioner om dagen, 3+3. Imorgon borde det vara dags att ta bort två och introducera två nya.

Men. Vårt lilla "bekymmer". Franz blir jätteglad när han ser att det är dags för korten, men när jag väl visar dem - snabbt och entusiastiskt - så tittar han ömsom på mig eller något annat runt om kring. Då har jag ändå försökt sitta på en "avskalad" plats och håller korten framför ansiktet. Han bryr sig inte så mycket om korten, men är jätteglad ändå. Pris och beröm är toppen!

Nu tänker jag... är det för tråkigt? Går för långsamt? Eller något annat som spökar? Eller är det helt i sin ordning?!

Tacksam för lite tankar :)

:heart: Bianca :heart:
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Matematik med lillebror

Inlägg av TorsMamma »

Förmodligen för tråkigt och långsamt! fler nummer och fortare tror jag är grejen.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "