For the love of children ---- WE NEED IT!

Kackelforum för er ömma föräldrar med internationellt perspektiv
Skriv svar
mia721
Inlägg: 93
Blev medlem: ons 30 jan 2008, 21:01
Ort: Älvsjö, Stockholm

For the love of children ---- WE NEED IT!

Inlägg av mia721 »

HEJ,
jag är i desperat behov av Barnaboken på engleska. Har läst flera trådar där och sist att den skall komma i Maj men jag kan inte se att den har kommit på listan ännu. Jag lyckas liksom inte få min engelsktalande man att riktigt ta till sig den fantastiska AW andan, antagligen för att jag har svårt att förklara allt. Det är ju liksom något som växer fram när man läser boken, steg för steg så tar man till sig attityden och får en förståelse för det lilla barnet. Nu har vår dotter blivit 21 månad och det är ju lite utmanande kan man minst sagt säga - eller som jag förskräkt hörde min svärmor säga "terrible 2". Jag bara log och knep igen munnen. Nu är dessutom nr 2 på väg och jag vill undvika livliga diskussioner om SM och annat (fast han har ju sett resultatet så det kanske undviks ändå).
Så snälla när kommer boken??
p.s min man har läst allt som finns att läsa här på siten på englesk och det hjälpte väl när vi fick göra en mini-SHN-kur förra året.d.s
Mia mamma till 2 vackra töser
Emelia Oktober 2007
Sophia Januari 2010
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Hej kära du :heart:

Tack för underbart varma ord.

Här har varit lite turbulens, om man säger. Jag har blivit anklagad för barnmisshandel och det ena med det andra. I nästan två månader har jag fått lägga precis allting annat åt sidan - nästan allting, i alla fall - för att ägna mina stuptrötta, sinande krafter åt mediadrev och personförföljelse och åt att bemöta - kan också kallas överleva - dessa fruktansvärda anklagelser.

Detta har fördröjt och försenat precis ALLT. Inklusive slutarbetet med For the Love of Children. Tack vare Lisa i Australien har korrekturläsningen fungerat (som jag inte kunnat ägna mig åt alls, detta som jag såg fram emot så :cry: ) och registret blivit gjort, liksom baksidestexten, som inte heller skriver sig själv. Tillsammans med omslaget av min svärson Christian (som även gjort omslaget till svenska BB 25 år) ska NU alltsammans gå iväg till tryckeriet. Och sedan vill tryckeriet i sin tur kolla igenom det hela, och skicka "provbok" till mig att en sista gång kontrollera det hela... Jag är så ledsen att det tar tid. Jag vill hoppas att boken finns i våra händer om fyra-fem veckor, alltså i mitten / slutet av juli senast.

Men jag är också så glad över att du och många med dig väntar så ivrigt på den :lol:

Och den är värd att vänta på, jag lovar :wink: =D>

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mia721
Inlägg: 93
Blev medlem: ons 30 jan 2008, 21:01
Ort: Älvsjö, Stockholm

Inlägg av mia721 »

Ja du vad skall man säga om media. Jag har läst det som hastigast och bara kunnat konstatera att den enda misshandeln jag kunde riskera att utsätta min dotter för är grava sömnproblem om jag inte hade följt SM och därefter en mini-kur. Risken för barnmisshandel utan SHN är betydligtstörre om man ser till de uttröttade föräldrarna som inte längre hanterar de sömnlösa nätter och tappar fattningen och blir fysiskt aggresiva.
Jag blev så hårt kritisterad under första 8 månaderna för att vara "controlfreak" som körde på scheman och annat. Men med BB och forumet i ryggen så visste jag att belöningen finns där och nu bara ler jag när någon säger att "vi har ju ett drömbarna som sovit så fint hela tiden!
Så vad jag vill säga med detta är väl att vad media säger bryr vi oss på forumet föga om då vi vet att SHN principen verkligen lär barnet att sova självt.
Sedan vill jag lägga till att förrutom att detta underbara forum och Barnaboken ger svar på mycket frågor och funderingar så fungerar ju det som ett fantastisk stöd i tuffa perioder då man helt enkelt bara behöver veta att man är inte ensam med ett barn som heltplötsligt vägrar att bli matad eller annat utmanande. Alla delar vi dessa utamaningar på något sätt och alla kommer vi över dem.
Jag längtar tills boken kommer och skall ha högläsning för min man om så behövs!
Tack för allt Anna.
Mia mamma till 2 vackra töser
Emelia Oktober 2007
Sophia Januari 2010
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Now it's here! \:D/ :-({|= :D :heart:
mia721
Inlägg: 93
Blev medlem: ons 30 jan 2008, 21:01
Ort: Älvsjö, Stockholm

Var är den....

Inlägg av mia721 »

Hej!
Så glad blev jag att se att boken nu skall finnas. Beställde förra veckan både SHN på engelska och FLC. Fick SHN i början av förra veckan, tusen tack för snabb service. Dock såg jag att FLC var en pre-order så jag fick den inte - vet ni när den kommer tro?

:lol: :lol: :heart:
Mia mamma till 2 vackra töser
Emelia Oktober 2007
Sophia Januari 2010
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... a-wahlgren

Den kommer i mitten av augusti. Snaaart!

Kram och grattis med böckerna. :D
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Hela världens barnaboksforum"