Suomalaiset, hep!

Kackelforum för er ömma föräldrar med internationellt perspektiv
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol:

Sofia 14 kk. ja minä, eräs ilta, kauan sitten:

Päivi-emo: Hyvää yötä, kulta, nuku hyvin.

Sofia: Äiti! :shock:

Päivi: niin, mitä kulta?

Sofia: Pupu!

Päivi: mitä pupusta kulta?

Sofia: tippui! :shock:

Jolloin Päivi-emo kävelee hakemaan karkulaisen, joka oli "tippunut" jotenkin mystisesti pinnasängyn pinnojen välistä viereen, lattialle... 8)
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Luen! Ja siinä kaikki! :lol:
Täti suomesta tulee käymään kohta ja sen jälkeen mun suomenkieli on kuin uusi!

jojo.

:roll:
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Hyvä Miniz :!: :D (Juttujen tasosta ei mitään takeita...) 8)
Tyttö tuli 08/2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

Perjantai ja kolmastoista... :roll: Se on ollut sitä ihteään ihan-koko-päivän. :x

Mutta NYT näkyy valopilkku :D mies on ostanut punaviiniä ja lapset nukkuvat.

Skool, porukat. 8)
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Minä olen ostanut punaviiniä! Skool!
m.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Ootteepa te tytöt hauskoja! Ihana tällainen suomen kilelinen linkki!

Onko muuten niitä Aitoja Suomalaisia edes enää olemassa??? Uskoisin että meitä Suomalaisia asuu kohta enemmän ulkomailla kuin Suomessa!

Jatkakaa kotkotteluja siellä kotipohjolassa!
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Gäst

Inlägg av Gäst »

Älä yritäkään livistää taas! :lol:

Me tietysti halutaan sut mukaan! 8)
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Tervetuloa msr tall! :)

Ja skool teille punaviiniä maistelleille! (Ette arvaa mikä minun valintani oli... se hyvin perinteikäs s-kalja 8)

Arvon leidit ja rouvat. Ette usko, mutta taas tulee tätä ruokamateriaalia. Tänään on meikäläisen vapaapäivä ja vieraitakin on tulossa. ELI sain juuri laskiaispullat MANSIKKAHILLOLLA valmiiksi. :D

Aitoa suomalaisuutta...hmm. Siihen kuuluu varmaankin kyky tehdä karjalanpiirakat itse. Minä tyydyin paistovalmiisiin... :roll: Kaksi kertaa olen muistaakseni tehnyt niitä alusta asti eli haudutellut riisipuurot jne. :roll: Tosin edustan länsisuomalaista heimoa, eikä meidän kuuluisikaan osata niitä edes tehdä. Katsoa vaan alta kulmien.. Eli Pävi: sinun hommasi?!. :D

Vietetäänkö Ruotsissa tuota suuresta länsinaapurista rantautunutta Ystävänpäivää? (Valentine´s Day:ta) Meillä joo, (siis just tänään) sillai et muistetaan pienimuotoisesti ystäviä, kavereita, mummoja ja mammoja ;)

Eli iloista ystävänpäivää! :)
Tyttö tuli 08/2007
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

mrs korjaan! :D :shock:
Tyttö tuli 08/2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hauskaa ystävänpäivää! :D

Minä pidän suomalaisten versiosta - eli muistetaan kaikkia YSTÄVIÄ: päivästä ei siis tehdä niin romanttista ja ostopakkoista... :roll: meillä päivä kulkee nimellä "alla hjärtans dag" eli kaikkien sydänten päivä.

Huomenna(ko?) se laskiaissunnuntai on? Silloin olin minä ajatellut leipaista tämän perheen laskiaispullat öö... LCHF/GF/CF style... :roll: Mitähän siitäkin tulee: Hugolle ei maito - eikä vehnätuotteita (hyvä kun muistutit siitä maniskkahillo-vaihtoehdosta :!: ) ja minulle taas mieluiten ei viljatuotteita lainkaan. 8) Tästä tulee jännää... :lol:

Juu, mitä karjalanpiirakoihin tulee. Minä loihe leipomaan piirakoita joka joulu 8) äidin kanssa - ensi jouluna ehkä sitten myös Hugon ja Sofian kanssa? :D Vaan minäkin (isomummun silmissä) fuskaan hieman. :roll: Käytän sekä pastakonetta taikinan veivaamiseen että suomesta ostettuja piirakkamuotteja. :roll: ENKÄ nouse joka lauantai kello viisi leipomaan uusia tuoreita piirakoita.. :!: :P Niin kuin se vanhempi sukupolvi. Isomummu pilvenlonkallaan luultavasti massuttelee paheksuvasti ikeniään nuoren sukupolven laiskuutta: "eipä ollu meillä konehia eikä muottiloita! Ite piti kaak' tehä ja muori uhkas pullapitkolla tappuutella sormet sopivan littaniks jos ei supistelu onnistunt'!"

Aamen. 8)
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Ei hätää! Laskiaissunnuntai on vasta ensi viikolla. :) (Ainakin täkäläisen kalenterin mukaan)

Arvasin, varsinainen pulikanpyörittäjä on keskuudessamme, :arrow: Päiviii :!: :D
Tyttö tuli 08/2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mikä helpotus kuulla, Piia! :lol: :roll:

Tänä viikonloppuna on ruokalistalla ollut suklaata :shock: ja vielä vähän lisää :shock: joten mieluusti jättäisin kyllä laskiaiset vasta ensi viikonloppuun... :P No sitten! :D Lapsilla on oikeus saada kokea laskiaispullat 8) mutta yksi asia kerrallaan. Nyt ensin tämä viikonloppu kerrallaan loppun asti - kunnialla!

Hugo herra oli taas kerran marinoitu herätessään :shock: kaikki märkänä ja minä en ymmärrä mistään mitään. :? Vaihdettiin kuivat vaipat juuri ennen nukkumaanmenoa ja kuitenkin yöllä pissannut kuin suihkulähde.. :roll: Tää on ollut tätä siitä lähtien kun me altettiin antaa sille THREELACia - pissaa tulee ihan mielettömät määrät. :? Millä minä pelastan sen sängyn :?: ONko näin isoille lapsille olemassa jonkinlaista kumista tai muusta materiaalista tehtyä turvalakanaa jonka voisi laittaa oikean lakanan alle..? :roll:
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Juu, ehdottomasti laskiaispullaelämykset lapsille! :D Meillä oli eilen erittäin tyytyväisen näköinen pullanmaistelija. 8)

Päivi, minä ehdotan sinua kokeilemaan villahuopaa tai -peittoa petauspatjan alle tai petauspatjaksi. Eli siis lakanan alle. Itse en ole kokeillut, mutta olen kuullut että se toimii mainiosti. Hengittää eikä hiosta. Villanhan ominaisuuksiin kuuluu myös se, että se imee paljon kosteutta itseensä, muttei samalla tunnu erityisen märältä. Tämän villapeiton voi sitten tuuletella ulkoilmassa - villa puhdistaa itse itseään. Tietysti se täytyy välillä pestä myös (ja villan lanoliinitus parantaa ennestään kosteudensietoa).

Meillä käytetään samalla toimintaperiaatteella merinovillahousuja kosteussuojattoman kestovaipan päällä päiväunilla ja öisin. Eikä kosteus tihku päällä oleviin vaatekerroksiin (lapsemme nukkuu päiväunet ulkona vaunuissa). Omasta mielestäni uskomattoman kätevää ja lämpöistä. :) Ja ikiaikaista... Suosittelen kokeilemaan. ;)
Tyttö tuli 08/2007
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Täällä ainakin myydän sellaisia patjansuojuksia, jotka ovat kumisia yhdeltä puolelta ja kankaisia toiselta puolelta. Meilläkin on niitä 3 koko ajan kierrossa, kun Skruttis ei ole kuiva öisin. Ja kolme ja puolivuotias tosiaan pissaa jo jonkun verran!

Minkä kokoinen sänky teillä on? Nää meidän lakanasysteemit on lastensängyn kokoisia, eli ei pohjolaisten pinnasänkyyn sopivia. Pinnasängyt kun ovat täällä VALTAVAN kokoisia! Ihan niinkuin kaikki muukin.... Voin meinaa kyllä lähettää sellaisia sinulle jos haluat?
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hah! :D

Arvasin että teiltä löytyy hyviä ideoita... :D

Meillä on ruotsalainen växa - sänky Hugolle - se on iso herra joka vetää vaatekoossa 5-6 vuotiaiden kokoja 8-[ joten pinnasänkyyn herra Keisari ei ole mahtunut ikuisuuksiin... :roll:

Minä vähän aavsitelin että Piialla voisi olla ajatuksia joita en olisi keksinyt itse ja että te muut ulkomailla-asuvat voitte tietää asiaan ratkaisuja joita täältä ei ehkä löydy!

Täytyy miettiä ja katsoa nyt kun on hieman osviittaa!

Kiitoksia tarjouksesta mrs T! :D
Skriv svar

Återgå till "Hela världens barnaboksforum"