Suomalaiset, hep!

Kackelforum för er ömma föräldrar med internationellt perspektiv
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Yks vielä:

Mikä on LCHF :?:
Tyttö tuli 08/2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pettson ja Findus! :D Kissa ja mies! :D Aivan ihania... 8)

LCHF - low carb high fat

eli elämänjärjestys, jossa ruokavaliosta karsitaan pois kaikki nopeat hiilihydraatit - ja muutenkin hiilihydraattejen syöntiä vähennetään roimasti.

Eli:

hei-hei

pasta

peruna

leipä

riisi

(t.s hei-hei "välipalat" :roll: näin syöden ei ole aterioiden välissä nälkä, ja aterioita on kolme, joinain päivinä ainoastaan kaksi... :shock: nälkä voi pysyä kurissa kahdeksankin tuntia kerrallaan :o ja on hyvää ruokaa!)

tervetuloa

kokokerma, maito, juusto, oikea VOI, rasvainen liha...

kevyesti, vähän

maan yllä kasvavia vihanneksia...

8)
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Ai niin, Findushan se olikin! Tein ekaluokkalaisille erään joulun alla sillai, et luokkaan alko tulla pullopostia. Kirjaimet tietty vähän sekaisin jne. ja lapset saivat korjailla. Eräänä päivänä sit selvis et posti oli Viirulta ja samoihin aikoihin luokkaan tulikin sitten Viiru-käsinukke, ja lapset oli ihan myytyjä. :) Ja sen lähtökin onnistui hyvin "takaisin Ruotsiin", kun Pesonen lähetti kirjeen, että nyt Viirua tarvittaisiin kotona jouluvalmisteluissa..... Kissa lähti "ruotsinlaivalla", kun tuli kiire jouluksi kotiin. Että näin. :wink:

Kuulostaapa erikoisen mielenkiintoiselta ruokavaliolta! Miten Päivi olet päätynyt siihen?
Tyttö tuli 08/2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Voin kuvitella että lapset tykkäsivät! :lol:

Minä päädyin tähän ruokavalioon ihan kokeilemalla että mikä toimii. :roll: Eräs tuttu sitä kehui maasta taivaisiin ja minäkin kiinnostuin, ja luin pari kirjaa aiheesta. Kuulosti ihan järkevältä, ja mikä kaikista tärkeintä - olo puhuu puolestaan! :D Koskaan ole ollut näin pirteä tai jaksanut näin paljon.. 8)
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Päivi. Sinä kuin tiedät niin paljon ehkä tiedät tämäkin, mitä eroa LCHF:sta Atkinsiin?
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Gäst

Inlägg av Gäst »

rasvan määrä... O:)

Atkins - aivan niin kuin Scardalekin - pelkää rasvaa. :shock: Annokset ovat nälkäkurkiannoksia, eikä niillä vatsa pitkäksi aikaa täyty. :roll: Jos sen sijaan satsaat kunnon pekoniin, valitset lihasta rasvaisimmat palat :lol: paistat hieman sieniä ja laitat siihen kermakastikkeen mukaan niin a vot, kerro milloin tulee seuraavan kerran nälkä... 8)

Älkää edes ANTAKO minun aloittaa tästä aiheesta... 8)
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

No nyt on kyllä ihan pakko sohaista tikuula muurahaispesään :!: :wink:
Mitenkäs nuo kolesteroliarvot sitten sanovat, ja sydän ja verisuonet? Siis jos pekonia vetelee. Minä kun olen ollut siinä uskossa että eläinperäiset rasvat ovat pahasta. :shock:
Tyttö tuli 08/2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

Turha luulo Piia... :mrgreen:
(Noniin. Syyttäkää Piiaa..)

eläinperäiset rasvat. 8) Mättat fett. Miettipäs mikä oli ensimmäinen ruokaperäinen aine minkä pikku E sai suuhunsa jo sairaalassa.. :?: (Ja luultavasti sinä itse myös...)

Kerronko :?:

Äidinmaito.

Mitä on äidinmaito täysi :?:

Sitä ihteään... :mrgreen:

Vähän vaikea uskoa että luontoemo tarjoaisi meille kaikille heti kättelyyn jotakin, joka on meille vaaraksi. :roll: Ei se niin mene ainakaan muiden eläinten kanssa... [-X

Sitten nämä kolesterooliraportit. Ootko koskaan katsonut MITEN ne on tehty :?:

Siinä on naurussa pitelemistä... :roll:

Tehdään XYZ tutkimusta kanosjen ABC parissa. Saadaan tulokset ÅÄÖ. otamme raporttiimme mukaan pelkästään tuloksen Ö, joka tukee meidän teoriaamme... =D> Levitetään Uutta Tietoa. 8) Julkaistaan Artikkeli. Isossa Uskottavassa Lehdessä. :o = ja a vot, meillä on uusi totuus... O:) :thumbsup:

Juuei.

Tässä kiva linkki, josta aiheesta voi lukea lisää, ja samalla treenata ruotsiansa...

http://blogg.passagen.se/kostdebatten/e ... %C3%A5ga_1

Hyvä saitti muutenkin! :D

Kiva ajatuspähkinä kaikille kiinnostuneille: 8)

Sumopainijat. Siinä on jengi, jolla on ollut 800 vuotta aikaa todeta miten päästä nopeasti hyviin lihoihin. 8) Jos haluat pysyä hoikkana, tutki kuinka sumopainija syö, ja tee päinvastoin.

Inuitkansa.

Paljonko riisiä, pastaa, perunaa, leipää, vihanneksia dieetissä ennen kohtaamista valkoisen miehen kanssa..?

Paljonko sydän ja suonisairauksia.. :?:

Ylipainoisia eskimoita.. :?:

O:)
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Oho! No, näitä erilaisia diettejä ja perusteita näköjään löytyy! Eli jokaiselle jotakin. :wink:

Äidinmaidosta olen kuullut, että sitäkin on luonnostaan eri prosenttista. Toisilla se vaan on rasvasempaa kuin toisilla. 8) Kun on tässä nähnyt täysimetettyjä hoikkia hyvinsyöviä ja tyytyväisiä vauvoja ja sitten pulleroisempiakin. :lol:
Tyttö tuli 08/2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äidinmaidosta olen kuullut, että sitäkin on luonnostaan eri prosenttista. Toisilla se vaan on rasvasempaa kuin toisilla.
Nonih! :D Siinä se nyt tuli! :o

Tätä minä olen koko ajan epäillyt! [-X

Minä olen aina sanonnut että :roll:

suurimmalla osalla naisia on täyttä kermaa rinnoissaan... 8)

siten on tietty määrä naisia, joilta löytyy vain punaista maitoa... :roll:

vielä pienempi on se määrä naisia, joilla on kevytmaitoa... :?

ja sitten tulen MINÄ :D ihan oma minoriteettiryhmäni :mrgreen: jolta löytyy pari tippaa ruotsalaista "minimjölk";iä...

Se oli sitten todistettu fakta!

Kiitos Piia... \:D/
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Hö! Ja no, no. Tähtitieteellisiä asioita! :roll: :D
Tyttö tuli 08/2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

Minä olenkin aina sanonut että imettäminen on tiedettä... 8)
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Niinpä :!:
Tyttö tuli 08/2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pitäisi kai mennä nukkumaan.

Kuka rimssuaa :?:

(Toisaalta... :mrgreen: )
Piukku
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 21:55

Inlägg av Piukku »

Juuri tässä puheltiin nukkumaanmenosta ja siihen liittyneestä lapsemme kielenkehityksen edistysaskeleista. Lähetän hänelle lopuksi vielä ovelta lentosuukon ja hän lähettää omansa. Minä sitten ovelta vielä huikkaan "Kiitos" lähetetystä suukosta. Tänään sitten ovea sulkiessani kantautui "Kii, Kii!"

Että God natt, sov Gott! Tää läks!
Tyttö tuli 08/2007
Skriv svar

Återgå till "Hela världens barnaboksforum"