Suomalaiset, hep!

Kackelforum för er ömma föräldrar med internationellt perspektiv
Gäst

Inlägg av Gäst »

"Ja mulle hupparihaalari tai haalari..." siis. :roll:

Näin. Mutta miksi?

vai - on kysymys.

tai - on kai valinta..?

Piiaa... 8-[
Gäst

Inlägg av Gäst »

Miniz - kuka sulle on suomea puhunut? :D
Piukku

Inlägg av Piukku »

Tai-vai-nen kieli! :)

En osaa sanoa, mikä ero noiden sanojen välillä on. Ehkä vai-sana viittaa esim. valitsemiseen joidenkin tiettyjen välillä: Haluatko lilat kukkapotkarit VAI roosat possuhousut? Tai EN MINÄ TIEDÄ. -Äiti, miksi et opettanut myös kielioppia?...

Joo, en tiedä mihin sitä päätyisi, jos olisi yhtä avoin uudelle, kun tuo 1,5-vuotias taaperomme. Vaatteista puheen ollen - mä olen ihan taantunut 1970-luvulle. Haluaisin itsekin yhtä siistejä retrokuosisia vaatteita, kuin mitä Emmille hankin. Tosin ehkä näyttäisin liian naurettavalta leppäkerttu-legginseissä. :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Siis Päivihän sen taisit ratkaista: vai kuuluu kysymykseen!! Jippi!
Piukku

Inlägg av Piukku »

Ja sellainen vielä, että mitä teette, kun "kacklaatte"? :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jeppajei. Vai on kysymys ja tai on affirmation. Tämä vai tuo? Tämä tai tuo!
Kiitos!
Miniz - kuka sulle on suomea puhunut?
Isän suku puhu suoemaea minulle. Ne saa aina nauraa kuin kirjoitaan kortin heille. Kato, mun kieli on vähän mun kieli, mutta ei se on niin nuuka! Kuin olimme pieniä asuimme ruotissa ja koko perhee puhutiin ruotsia, mutta nyt isä ja minä puhumme suomea! :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Noniin! :D

Me ollaan sivulla kaksi ja jo nyt ollaan päästy syviin kieliopillisiin kysymyksiin. Niin sitä pitää. 8)

Piia "att kackla" eli kaklaaminen on yksinkertaisesti kotkottamista. Me höpötetään, jutellaan, juorutaan, kupistaan, juodaan teetä ja mietitään syntyjä syviä... :P

70 - luku? :D

Polarn ja Pyret on ihan seonnut meidän lapsuuteen :roll: sieltä löytyy kaikkea kivaa jännää. Sitten on sellainen ruotsalainen merkki kuin "småfolk" - niillä on kans kivoja vaatteita. Minä nyt keksin tästä nettiosoitteen, katsotaan onko se olemassa:

www.smafolk.se

Hi. :lol:

Minä olen lukenut tämänpäiväiset kaksikymmentä sivua kurssikirjallisuutta ja nyt minulla on vapari. 8)

Teekupit esiin... :P
ab73
Inlägg: 179
Blev medlem: tis 30 maj 2006, 08:57

Inlägg av ab73 »

heissan,
Tarkistin tai ja vai juttu täällä töissä ja niitten mielstä on ihan makuasia kumpaa käyttää.

Yritän jotain täällä kaklata asun kuitenkin Suomessa vaikka äidinkieleni on ruotsi ja mun suomenkieli on mikä on....

Terkkuja vaan Ann-Sofi
Mamma till fartfylld son född i dec 05
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ann-Sofi mukaan joukkoon huimaan... :D

Ehkei se nyt ihan rimmannut, mutta jotakin sinnepäin. Piia saa kovan migreenin vielä tästä meidän kielenkäytöstä. O:)

Mutta kun Suomen Kuvalehti on tylsä ja Kodin Kuvalehti vielä enemmän. :D

Te taas olette hauskoja. 8)
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Moi Ann Sofi. :D
Tervetuloa!

Tuo viiminen gäst oil minä, en tiedä miten ja miksi...

Hyvää Päivi! =D>
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Kuka om Piia ja miksi hänellä särkee päätä? Ehkä mun kielikäyttö on parempi sitten sivulla 367... :lol:
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Piia on Se Aito Suomalainen. Nimimerkillä "piukku" tässä langassa... 8)

Tiedäthän sinä, sellainen, melkein myytinomainen olento, joka asuu Suomessa ihan oikeasti :o ja puhuu suomea äidinkielenään. :shock:

Leikitään kaikki kiltisti, niin varmasti Piia tulee mukaan istumaan meidän kanssa hiekkalaatikon laidalle... 8)
ab73
Inlägg: 179
Blev medlem: tis 30 maj 2006, 08:57

Inlägg av ab73 »

Tää on oikeasti hyvää harjoitus meikäläiselle. Puhun kyllä kenen tahansa vaan suomea, mutta kirjoittaa on ihan eri jutksa. Korjatkaa pliis tytöt jos tulee jotain aivan älytöntä täältä...

Mistä nyt kaklataan?
Mamma till fartfylld son född i dec 05
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kerro sinä! :D

Aiheita esille, leidit! :lol:

Minä lähden nyt hakemaan pikku pötkälettä ja mötkälettä päiväkodista... 8)
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

ab73 skrev:Tää on oikeasti hyvää harjoitus meikäläiselle. Puhun kyllä kenen tahansa vaan suomea, mutta kirjoittaa on ihan eri jutksa. Korjatkaa pliis tytöt jos tulee jotain aivan älytöntä täältä...
Hear, hear!

Okei, suomea suomeksi!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Hela världens barnaboksforum"