En liten rolig och tyken berättelse :)

Mötesforum för ensamstående föräldrar
Skriv svar
My Precious
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:04

En liten rolig och tyken berättelse :)

Inlägg av My Precious »

Häromdagen så var min lilla tös och jag hemma. I lugn och ro. Hon hade traskat iväg till sitt rum och ville greja lite där. På sig hade hon sig endast en T-shirt, då vi tränar potta, eller ja, hon övar på det iaf. Jag är i köket och grejar lite själv när hon plötsligt kommer till mig (i sin T-shirt och i sin hand har hon en leksaks-laptop) och säger: "Mamma? Tara ska gå. Mamma ska inte med. Hejdå"
Jag svarade: "Får jag inte följa med? Men vart ska du gå?"
Tara svarade: "Hejdåååå Tara ska gå".
Tösen går till hallen och tar på sig skorna, men mig i släptåg. Hon får verkligen på dem fint och öppnar vår ytterdörr till trapphuset. Jag säger: "Hejdå" och säger "Hejdå" och så vinkar vi. Sen stänger jag dörren och kastar mig över nyckelhålet. Hon har koll på trappor och så, så en sån risk fanns inte. I alla fall så går hon till hissen och trycker upp den till vår våning. Men hissdörren är för tung för henne. Så hon ropar lite på mig och sen så kommer hon och öppnar dörren och säger: "Mamma, hjälp mig, öppna hissdörren". "kom mamma" och så tar hon min hand. Men då säger jag "Nej vi ska inte gå ut nu men om 5 minuter så kan vi gå, påklädda och iordning". Allt var så underbart och jag njöt varje minut av hennes lugn och säkerhet.

Detta var så kul, hon är så självständig och tuff alltså. Ville bara dela med mig lite :)
Mamma till coola Tara, 080520, prematurflicka (28 dagar tidig)
TUFFING SOM HUNNIT IKAPP SIG ORDENTLIGT
Skriv svar

Återgå till "Leva ensam med barn"