ensam om att ta beslut att skaffa barn

Mötesforum för ensamstående föräldrar
Skriv svar
Inger Sthlm
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 01:23
Ort: sthlm

ensam om att ta beslut att skaffa barn

Inlägg av Inger Sthlm »

Hej
Är 40+ och tänker det är sunt skapa (mejl)kontakt inför vad som komma skall.
Jag hade en relation till en yngre man förra hösten (han ville- jag ville utnyttja nån) som blev psykiskt dålig i vintras o försvann ut mitt liv under våren. Sågs nyligen. Han förändrad till en inte längre kärleksfull person. Sörjer det. Men hösten var lugn o fin kanske den bästa mänska jag mött dittills- utan att va vilt förälskad- bara lugnt o vackert.

Beslutat behålla det ev barn vi skapat nu, som eget beslut. Känns spännande men vet att det hela -för åratal- är en bundenhet ensamt till ett barn. Tror ej han kan hjälpa- vill ej det heller då han är så dålig o skadar mig med sin nya cynism och noja (del av sjukdom).

Men- det finns en vacker person där inne och det ev barnet blir en följd av det. Han vet vad han gjort och har sagt att jag gör som jag vill, han har även förmedlat att han vill... Så jag har ej lurat honom.
Har rädsla om barnet är sjukt, eller benäget till motsv problem han har. Men överlåter så långt jag kan ödet bestämma.
Kommer behöva hjälp med avlastning i framtiden då jag ej har släkt här...söker då nån att dela detta med. Passa åt varann. Kanske nån helgdag vv så att det liknar samma avlastning som man hade haft med en särbo el dylikt. Hoppas detta isf går ordna ihop. Söker inte nån att haka upp mig på- tycker om min ensamhet o trivs bra, det är bara endel med det praktiska sen.
Få nu se kommande veckor vad ödet vill- om det blir en liten.
/förekommer i onödan kanske. Tack till dig som läst.
/I
My Precious
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:04

Inlägg av My Precious »

Hej Inger och varmt välkommen hit!!

Det vore spännande att få följa dig i detta, om det blir en liten eller inte. Du kan alltid vända dig till detta forum med alla tankar och funderingar som du har. Det är oerhört praktiskt att kunna vara hemma själv samtidigt som man är i ett socialt nätverk. Love it.

Jag kan ärligt säga att det är tufft att vara helt ensam, ändå älskar jag livet mer än någonsin nu :)

Sköt om dig (eller er).

KRAM
Mamma till coola Tara, 080520, prematurflicka (28 dagar tidig)
TUFFING SOM HUNNIT IKAPP SIG ORDENTLIGT
Skriv svar

Återgå till "Leva ensam med barn"