Ny som ensam

Mötesforum för ensamstående föräldrar
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Borde väl tillägga att den där klubban har jag förhalat i flera veckor med "en annan dag", så jag kände väl att det var ett bra tillfälle att förverkliga den där dagen idag. Men det känns ändå som jag bara fuskat mig igenom hela den här dagen.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

Man ska inte förringa mutans betydelse :lol: 8)

När man inte har orken gör man precis som du gjorde idag, man tar dagen som den kommer (och ringer en kompis som kommer över med tillhörande kompis till mamman) och MUTAR sig igenom eländet sen vaknar man nästa dag och märket att det är en ny härlig dag :lol:

Jag tror du kommer märka stor skillnad en tid framöver, här har vi ju i snart två månader haft Mio boende hos pappa och oj vad lättat hon är. Nu ska vi röra runt i grytan igen och hon ska sova här i morgon och resten av helgen :? lite nervös är jag men innerst inne vet jag att det blir bra. Hon har ju tagit en välbehövlig paus i trotsen och är trevligheten själv :heart: :thumbsup: Jag har laddat upp med aktiviteter, familjegympa på lördag följt av iordningställande av akvariet och en sväng till mormor på söndag.

Varma Kramar
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Hej

Nu har det gått 1,5 mån sen exet flyttade, och det börjar sjunka in. Rent praktiskt har det blivit så att jag jobbar varje fre, då har exet c hemma hos sig. Och två förmiddagr i veckan är hon där oxå. Men hon är bara borta hemifrån en natt i veckan. Jättebra känns det faktiskt. Jag har nyckel till exets lägenhet, och skulle jag misstänka att han inte sköter sig så kommer jag gå dit på överraskningsbesök. Det vet han.

Dock är det lite trist att sitta hemma alla kvällar i veckan. Men det gör inget. Det är väl så det får vara. Det känns faktiskt väldigt spännande att vara själv. Och som alla härinne säkert vet så håller jag på att utveckla en Attityd utan nåde. Det blir lixom en nödvändighet. Så återkommer jag hit om två-tre mån till så kommer jag nog skratta åt ev tidigare inlägg.
Just nu sitter jag och lyssnar när C leker med studsbollar på ensamleken. :D
Skönt att bara skriva av sig lite här.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
My Precious
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:04

Inlägg av My Precious »

Hej Cissi!

Det låter som om du har koll på läget nu och det är en underbar läsning!!

Fortsätt gärna att berätta så vi kan följa dig!




KRAM :-({|= :heart:
Mamma till coola Tara, 080520, prematurflicka (28 dagar tidig)
TUFFING SOM HUNNIT IKAPP SIG ORDENTLIGT
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Hej

Nu har det gått 300 år sen exeriet flyttade och jag kan bara säga att det går STRÅLANDE här! I princip alla mina tvivel och defintivt rädslor inför föräldraskapet är borta!

Jag tror många skulle lära sig massor på att vara själva med sina barn en period ivf. Celeste tvingar mig att stå för vad jag tycker och jag vet att det är jag som får stå för allt, både det trevliga och mindre trevliga. Man får en sån fin relation när man spenderar all den här tiden tillsammans bara jag och C. Vi är som en liten maskin som tuffar fram. Vi åker runt på olika små utflykter, handlar och lagar mat och städar och kramas och sparkar bollar.

Kanske har den här härliga trotsåldern inte alltid varit sådär megakul att sköta på egen hand. Men tänk vad mycket jag har lärt mig på att vara TVUNGEN att hantera allt själv.

Vad jag ville ha sagt är väl mest.....om någon funderar på att separera så gör det :wink: Livet kan bara bli bättre.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
My Precious
Inlägg: 170
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:04

Inlägg av My Precious »

Ååå jag blir alldeles rörd när jag läser hur bra det går och hur stark du är... Tänk så underbart och avkopplande det är för din dotter, att få ha mamma för sig själv och en underbar och trygg mamma... :heart: :heart: :heart:

Men ja det är något speciellt med att vara ensam med ett litet barn... Har ditt barn någon kontakt med pappan? Eller det kanske inte är lämpligt?

Vad roligt att ni njuter tillsammans, precis så ska det vara. Sommaren är ju här nu och vad kan vara mer avkopplande än bad och glass?
:-({|= :heart:

Om du lyckas så väl med något så här svårt... då kan du lyckas med allt!!!
Mamma till coola Tara, 080520, prematurflicka (28 dagar tidig)
TUFFING SOM HUNNIT IKAPP SIG ORDENTLIGT
Skriv svar

Återgå till "Leva ensam med barn"