"Det händer inte mig..."

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
Nancy

"Det händer inte mig..."

Inlägg av Nancy »

"Det händer inte mig" trodde jag. Mycket annat elände har jag råkat ut för i mina dar men jag trodde aldrig på allvar att det där med missfall var något som kunde drabba -mig :?:

För en vecka sedan så lycklig över de två positiva graviditetstesten och nu idag ett tomt inget :( En röd sorg rakt ur kroppen och en Hcg-nivå som sjunkit så lågt att graviditetstestet redan visar negativt.

Skuldkänslorna vaknar och jag plågar mig med tankar om vad jag kunde gjort annorlunda. Mitt förnuft svarar "antagligen ingenting" eftersom det nog aldrig var meningen ens från början.

Var så oerhört lycklig. Inte bara för det mycket efterlängtade barnet utan även för att vi besegrat stat och försäkringskassa gentemot deras barnfientliga regler och mot alla odds lyckats bli gravida innan Leia fyller 1 år 9 månader. Kändes som om vi "räddat" både Leia och hennes kommande lilla syskon.

Skall på läkarbesök på tisdag och få bekräftat det jag redan vet. Den enda fråga jag verkligen söker svar på är om det beror på mig och vad jag kan göra i framtiden.

Vill passa på att rikta mitt varmaste tack till min kära väninna Päivi som varit ett sådant oerhört fint stöd :heart: Redan innan jag ens fick missfallet bekräftat kastade hon sig i bilen och körde till Leia och mig. Då mina misstankar visade sig sanna var det så oerhört värdefullt att hon fanns där. I situationer som dessa (som jag inte önskar någon) hoppas jag att det för alla finns en axel som Päivis att luta sig mot. Ensamheten mildras.

Tack också min älskade lillebus för att du trots din ringa ålder känt att mamma haft det svårt. Hela förmiddagen har du visat ditt tysta stöd genom stillsam lek och då och då en kärleksfull kram :heart: Tack min käraste Leia för att du finns till. Trots att tårarna rinner så blandas sorgen med en enorm tacksamhet över det mirakel som är du :heart:

Nancy
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Vännen... lider med dig och tänker på dig

*kramar om*
:heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, älskade söta Nancy :heart: . Du får världens största kram och näsduk att snora och gråta i av mig :cry: . Jag vet inte vad jag ska kunna säga för att göra det lättare för dig, antagligen inget. Jag hoppas på fler mirakel för er.

Anton skickar en stor kram också, och en klapp på kinden, så som bara han kan.
KRAM :heart:
beccisen
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 18 feb 2005, 12:02
Ort: Blekinge

Inlägg av beccisen »

har inga tröstande ord att ge... :cry: :cry: tänker på dig och din sorg

kram Rebecca
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Nancy

Inlägg av Nancy »

Åh vad rara ni är :heart: Sitter här och storgråter över er omtanke så jag knappt ser tangentbordet...

Det hemskaste var att berätta för maken. Han satt där på jobbet och försökte dölja tårarna som rann nedför hans kinder :cry:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kan han inte komma hem? Så att ni får ha varandra idag?
Jag gråter också för din skull, och änglarna i himlen med. :cry:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jenny: jag har haft sällskap av Päivi nu på förmiddagen men kände att jag behövde vara ensam i eftermiddag. Maken kommer hem senare och vi kände båda att det var rätt beslut just idag. Tack för omtanken :heart:
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

:cry: :cry:

Nancy, är så ledsen för din/er skull. :cry: Har inte heller någon tröst att ge. En stor kram från hela familjen :heart: och med den ett hopp om framtiden

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Åh, Nancy :heart: , vad ledsen jag blir. Jag vet ju hur efterlängtad "knodden" var. Ja, ibland finns det inga ord... Skickar en stor varm kram till dig, jag finns här om du vill prata.

Kramar :heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
emb
Inlägg: 209
Blev medlem: fre 14 okt 2005, 10:28

Inlägg av emb »

Nancy - läste just på barnaväntan och nu ser jag det här!
Saknar ord!
KRAM
Storasyster 2005
Lillabror 2007
Lillasyster 2008
Snark
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 18:22

Inlägg av Snark »

Kära Nancy, har följt din tråd i Kackelforum och såg alldeles nyss detta på fl. Vad hjälper ord i en sådan här dag, vill bara skicka en stor kram och många tankar till dig och din man idag. :heart:
(Lyllo)
Lyllo
Majken - 16 maj 05
Kajsa - 22 april 07
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh Nancy :cry: :heart: :cry:

Jag är så ledsen...

Jag tänkte också - det händer inte mig
men Moder Natur ville annorlunda

Jag känner så
med dig

Ring om du behöver :heart:
Jag finns här
Alltid

Varm kram, länge...
/Fjällmor
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:cry: :heart: :cry: :heart: :cry:

Du skrev så vackert. Sådan smärta, sådan sorg. Och sådan kärlek.

Jag tänker på er alla. Lilla Leia vet :cry: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skit, skit skit! Blev ledsen redan när jag såg din rubrik. Vet precis hur tufft du (ni) har det nu. Missfall efter att ha kämpat som ni är SÅ jobbigt (har varit med om det två gånger). Gav ett boktips till SusanD tidigare och ger samma till dig nu: "Den lilla sorgen", som handlar om människors upplevelser av missfal. Det är skönt att få sina känslor och tankar bekräftade.

Kramar till dig!

Pea
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

:heart: Är med dig i tankarna! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"