Det blir ingen liten ny älskling....

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Men vad hemskt med skrapning :!: Ja det är ju hemskt oavsett, men nej usch :!: Tänker på er :heart:

Kram...
Siobhan
Inlägg: 277
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 10:45

Jobbigt

Inlägg av Siobhan »

Att förlora ett barn måste nog vara det värsta som kan hända en. Jag känner verkligen medlidande för dig. Jag hoppas att jag själv aldrig behöver finnas i den situationen. Jag minns när min mamma var gravid med min lillasyster och hur hon åkte in till sjukhuset helt plötsligt och jag trodde hon skulle komma hem med min syster men hon kom hem ensam och ledsen. Detta var många år sedan men hon blir fortfarande ledsen på årsdagen.

Jag tror det är dags för folk att inse att bara för att barnet inte fått andas utanför livmodern betyder inte att föräldrarna och familjen inte känner sorg. Då jag själv var gravid kände jag direkt en enorm beskyddarinstinkt mot mitt ofödda barn, jag var redan då en mamma, och jag kommer ihåg hur rädd jag var över möjligheten att förlora detta lilla liv. Så jag kan bara tänka mig hur du måste må.

*kramar*
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åh, varm kram! Vi hade ett missfall i vecka 15, och jag förstår precis dina känslor om brustna drömmar! Skrapning är ingen stor sak. Det bästa är att kroppen kommer igång fort igen. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhej! :D

VIlle bara smyga in och upplysa om att den här tråden är från förra hösten - mer uppdaterat finner ni här :wink: :

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12270

smyger ut igen... 8)
/Jenny

PS: Hoppas det var ok, kvacke, att jag länkade vidare. Och hoppas för allt i världen att du och magen är ok :heart: .
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

Jag gråter med dig och er :cry:

Man får försöka se det som att det finns en mening med allting. Även det bittra, bittra :cry: :cry:

En gång fick jag missfall, "bara" s k spontanabort (behövdes ingen skrapning, eller rättare sagt, jag ville inte göra någon) och blev omedelbart därefter gravid igen. Det lilla barn som kom då, som verkligen kom, hade jag ju aldrg fått möta eller älska om inte det första hade gått förlorat.

Tappra efterkonstruktioner, måhända :cry: Men ändå :!:

Jag lider med dig. Och hoppas med er.

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D PS - Å kära nån, jag missade också att den här tråden var "gammal". Desto bättre :!: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"