Ni som fått sent missfall vad hände sen?

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
Skriv svar
turfen
Inlägg: 56
Blev medlem: tor 22 apr 2010, 02:39

Ni som fått sent missfall vad hände sen?

Inlägg av turfen »

Hej!

Vid RUL för två veckor sedan fick vi redan på att bebisen dött någon gång i vecka 15/16. I mitt huvud spelas den scenen upp på repeat så fort jag lägger mig på kvällen, hur kunde det hända och varför?! Vi som skulle gå och äta lunch i solen och titta på vagn fick istället åka till Danderyd. Glädjen som byttes mot förtvivlan på en sekund. Istället för att få hjälp direkt fick vi vänta i fem dagar innan vi fick komma in och starta förlossningen, i fem dagar fick jag gå med vetskapen om att min runda mage inte längre ledde till något förutom sorg. Denna efterlängtade bebis som inte ska komma till oss i dec, jag har så svårt att förstå och jag känner mig så besviken och ledsen. Jag hade känt att något var fel, den var för lugn på kub testet, hon fick bumpa på magen flera gånger för att få den att röra på sig vilket hon tyckte var normalt. Med dotter som nu är 4 år hade de svårt att få något mått då hon bara snurrade runt och denna lilla som inte ville röra sig. Vi hörde starka hjärtljud i vecka 15 men redan en vecka efter infann sig den där oroskänslan som inte gick att dämpa, något var fel och jag kände det på mig. Dottern sparkade som en galning i vecka 15-16 men jag kände inget från magen. Jag ringde min BM som sa åt mig att sluta oroa mig och sa att alla graviditeter var olika. I vecka 17 satt jag med telefonen redo att ringa in till norrtälje där vi har stuga för att se om de kunde ta emot mig men jag stoppade mig i sista sekund, orkade inte behöva känna mig som en neurotisk gravid kvinna och bestämde mig för att jag var tvungen att skärpa till mig. Varje dag sa jag åt min man att något inte kändes bra, att det var något som var fel men ändå kom chocken när de sa att den inte levde. Jag hade ju läst att det var 1% som fick det beskedet på RUL och försökt lugna mig med den siffran men nu var jag en av dem som inte fick några glada besked på RUL och det kändes så overkligt.
Jag fick missfall i vecka 9 innan denna graviditet, det var sorgligt men ändå något som man kan greppa men detta känns så fel. Han/hon var så stor och vid första krystvärken kom benen ut som dinglade som små barbieben, helt overkligt. Vi vet fortfarande inte varför detta hände men jag hoppas på svar snart.
Långt inlägg jag vet och lite virrigt men det jag undrar över är har någon annan varit med om detta men ändå lyckats med nästa graviditet. Jag känner mig livrädd för att det inte ska bli fler barn samt livrädd över att behöva gå igenom detta igen.
Tacksam för svar:)
Sara
Liten född 17 april 2010
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Ni som fått sent missfall vad hände sen?

Inlägg av helamig »

Hej vännen! Ledsen att du inte fått svar.

Har inte varit i din situation förutom ett tidigt missfall innan barnen och det var riktigt tufft då.

Tänker om det finns någon bra doktorn eller liknande som ni kan prata med och ställa alla era frågor. Det måste ju gå att få ett till barn för er :D Ni vet ju att ni kan eller hur :wink: Ni har ju ett friskt barn innan menar jag..

Stor kram och riktigt stort lycka till!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
PappaD
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 25 dec 2013, 22:02

Re: Ni som fått sent missfall vad hände sen?

Inlägg av PappaD »

Hej Helamig och tack för svar.

Vi har idag fått svar på obduktionen av fostret, inte navelsträng eller moderkaka och hon berättade (utan att jag frågade och jag ville egentligen inte veta) att det var ett flickfoster och att det inte var något fel på henne. Känns ju överjävligt minst sagt. De remitterar mig för utredning nu så då får vi se om det är något vi kan göra för att förhindra att det händer igen.

Tack igen för att du svarade:)
Sara
Dotter född 2010-04-17, BB barn från början
Dotter född 2015-08-18
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Ni som fått sent missfall vad hände sen?

Inlägg av helamig »

Hej. Vad dumt jag har helt missat att du svarat. Förlåt. Hur går det för er?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"