Sent missfall.

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
Skriv svar
pluttens mamma
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 16:28

Sent missfall.

Inlägg av pluttens mamma »

(Skrev ett inlägg, men gjorde något knas, så det försvann. Orkar inte skriva igen, så nu blir det en kort version...)

I söndagskväll fick jag missfall. Var i vecka 18. Vår lilla, lilla bebis kom ut på en brits i ett kalt rum på gynakuten. De trodde att den nog varit död ett tag, för den var mindre än vad den borde varit i vecka 18.

Hjälp mig sortera i mina känslor! För jag känner mig inte så ledsen (än?) som jag tänker att man "ska". Så klart att jag är ledsen, men samtidigt så tycker jag ändå att jag mår helt okej.

Imorgon skulle vi gått på RUL. Det gör mig ledsen att tänka på... Jag går ju miste om allt det spännande och roliga som skulle hända från och med nu! Första halvan av graviditeten är ju bara trälig, tycker jag. Nu måste jag börja om från början!
Hugo 110604. SM från ca 8 veckor.
Noa 140417. SM från början.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Sent missfall.

Inlägg av SusanD »

Hej,

hur man känner är nog helt individuellt och allt är tillåtet. Sorgen kan komma bums eller senare när man minst anar det. Ibland är det svårt att ta till sig ett missfall på en gång, det är ju så overkligt på något sätt.

Sen kan man bli lite praktisk också och tycka att man nu måste göra om allt från början, typiskt när man ändå var halvvägs.

Känslorna är många och inte alltid så rationella kan jag tycka. Men alla är tillåtna och det finns inga regler om hur ledsen man måste vara.

Känner med dig, en förlust är det på många plan och jag hoppas att du kommer vidare och så småningom när det är dags få en liten inneboende i din livmoder igen.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"