Ledsen

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
Skriv svar
Leia

Ledsen

Inlägg av Leia »

Hej!

Hittade hit, när jag i min sorg letade information om missfall...

I måndags var vi på inskrivning hos barnmorskan och alla mina värden var bra, dock hade jag lite blod i urinen och hade lite ont i magen, men det sa hon var normalt. Var då fortfarande i v.11.

Åkte hem och vilade, för var trött efter jobbet. Under kvällen fick jag mer ont i magen och det kom lite blod, men jag ville inte inse vad som var på väg att hända. Ringde ändå sjukvårdsupplysningen, men de tyckte jag skulle avvakta, eftersom jag inte blödde så mycket.

Vid ett-tiden på natten vaknade jag och väl på toaletten, så forsade det ut blod.
Blev jätterädd och väckte min man, packade en väska snabbt och åkte till akuten. Jag blev inlagd på en gång, alla värden var bra, fast det ville inte sluta blöda. klockan 3 ber jag om att få gå på toaletten och en sköterska följer med. Där på toaletten kände jag hur jag får missfall, jag vågade inte titta, ville bara därifrån. Fick hjälp tillbaka till sängen, där jag bröt ihop fullständigt. Tur att min man var där med mig. En stund efter tog de in mig på undersökning och konstaterade att det var en hel del kvar i livmodern och att jag behövde skrapas. Halv 5 var jag på väg ner till operation och jag blev sövd. Halv 7 vaknade jag med tårar i ögonen.

På några timmar försvann min lilla räka i magen. Vi hade försökt bli med barn i två år innan, så det känns tungt just nu. Är 32 år, så vill inte vänta så länge till. Vi fick prata med en kurator där, men jag var fortfarande i chock då. Det känns som om jag växlar mellan förtvivlad och apatisk. Hoppas att det kommer att kännas bättre snart, ska vara sjukskriven i två veckor.

Vill så gärna försöka bli gravid igen, men inser att kroppen måste läka först. Runt omkring oss väntar alla barn känns det som, vänner och släktingar, överallt är det bebisprat och jag vet inte hur jag ska hantera det än mindre kunna hålla i någon annans bebis sen. Jag missunnar dom inget, men det gör bara så ont.

Får väl vänta på mensen och sen försöka igen, siktar på april, men alla säger att jag ska ta en dag i taget...

Hur kom ni vidare?

Kram Leia
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Re: Ledsen

Inlägg av Stilla »

Det är en klen tröst, eller ingen tröst alls, men: ni är inte ensamma. Det gör så ont så ont... :cry:

Hoppas ni kan prata och sörja tillsammans... kanske behöver du också prata med någon annan än din man? Vi människor är så olika, min man och jag sörjde på så olika sätt, kanske kan man se det också som att man kompletterar varandra... Sorg är ett arbete, ett tungt arbete som tar sin tid. När man är mitt i det så tror man att det aldrig ska lätta. Men det gör ju det! Hoppas du kan se det hoppet framför dig!
:heart: Varm kram, var rädda om er!

Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Ledsen

Inlägg av Tetz »

:cry: Jag lider med dig. Det är så sorgligt, och så många drömmar som går i krasch, när en liten ärta inte stannar i magen. :cry:
Leia skrev:Runt omkring oss väntar alla barn känns det som, vänner och släktingar, överallt är det bebisprat och jag vet inte hur jag ska hantera det än mindre kunna hålla i någon annans bebis sen. Jag missunnar dom inget, men det gör bara så ont.
Jag hade svårt att bli gravid, och hade rätt jobbigt när folk omkring oss fick barn. Det jag insåg var att min längtan och nedstämdhet inte kunde förstöra deras lycka, utan att det är helt okej att vara öppen med att det var jobbigt under vissa perioder.

Kram :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Leia

Re: Ledsen

Inlägg av Leia »

Stilla - Jag har fått tid hos en kurator imorgon. Det ska bli skönt att prata med någon utanför familjen. Många runt omkring mig har hört av sig med tröstande ord och berättat om liknande erfarenheter. Jag kan se hoppet! Tack för dina snälla ord!

Tetz - Tack för tipset! Jag ska försöka vara så öppen med sorgen som det går. Med de närmaste vännerna känns det enklare, de vet hur gärna jag vill ha barn och det är okej att vara ledsen.

Kram
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Ledsen

Inlägg av SaraMilana »

Leia, det måste vara otroligt jobbigt. Så bra att du får träffa en kurator. Ett tips du kanske inte vill ha just nu, men när det är dags att försöka igen kanske det här kan vara nåt? http://www.kostdoktorn.se/at-dig-gravid/

:heart:
Leia

Re: Ledsen

Inlägg av Leia »

SaraMilana - Absolut! Det är värt ett försök, ska läsa in mig på ämnet och försöka komma igång nu i veckan! Är inte så insatt i olika dieter, men provar gärna. Lika bra att komma igång med maten, så fort som möjligt. Igår gav jag mig själv godisförbud, kände att det hade blivit lite väl mycket godsaker den senaste tiden...

Får fundera på hur jag ska göra med lunchen sen, jobbar i skola, så måste äta tillsammans med barnen, men kommer säkert på någon lösning. Tips?

:heart:
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Ledsen

Inlägg av SaraMilana »

Jag har läst om de som fått fart på bebisverkstan när de gått över till lågkolhydratkost, så jag tror absolut det är värt att prova! Om inte annat mår man förträffligt bra av denna typ av mat, så du har inget att förlora. ;)

När jag jobbar har jag alltid med mig matlåda, det tycker jag är lättast. Dock kanske inte så pedagogiskt? Men ska jag bort nånstans eller äta ute brukar jag ta för mig av kött/fisk, sås och ovanjordgrönsaker och lägga till en stor klick smör. Eller varför inte ha med ett par kokta ägg att ha till maten?

Läs mer om LCHF: http://www.kostdoktorn.se/lchf/

:heart:
Leia

Re: Ledsen

Inlägg av Leia »

Hemma kan jag ju äta vad jag vill. :D Har försökt hålla mig borta från socker och har inte ätit något godis. Sockersuget försvinner ganska snabbt, men ska erkänna att jag fortfarande är sugen på choklad, speciellt när mannen smaskar i sig bredvid i soffan.
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"