Det som inte blev

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Det som inte blev

Inlägg av Tetz »

Efter tio långa månader med behandlingar blev jag äntligen gravid. Men det gick över... I tisdags fick jag en blödning. Ingen smärta och blödningen var inte jättestor. Idag var jag hos läkaren där det konstaterades att min livmoder var helt tom. Kroppen hade tydligen tagit hand om det mesta själv, för den lilla efterlängtade hade nog dött redan för några veckor sedan. Blödningen jag fick var det sista som skulle ut ur kroppen.

Jag hann bara till vecka 7, men i tanken var jag mycket längre fram. Jag såg ju fram emot att få flytta in i vårt nya hem lagom till liten skulle födas, och att vi skulle slippa oroa oss för dagisplats till storasyster som istället skulle få vara hemma med oss. Men, nu blev det inte så :cry:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Inlägg av Sarisparis »

:cry:
Hittar inga ord. Men târarna rinner för din skull. Krama din dotter, krama din man.

:heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Tack :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Nemita
Inlägg: 719
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 22:50
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Åh, så tråkigt. Sörjer med dig. :heart:
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Inlägg av Nimrah »

:( Åh. Fy. Jag vet till en viss del vad du går igenom. Va d var det för behandlingar du gått igenom? Kan du få fler?

Stor kram :heart: /Nimrah
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:cry:
:heart: kramar :heart:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Tack så mycket för omtanke och kramar :heart: :heart: :heart:

Mina ägglossningar är lite knas, och både denna och förra graviditeten (som resulterade i dottern :heart:) fick vi till genom läkemedlet Pergotime. Det är hormonstimulerande och ser till att det blir nåt av mina ägglossningar.

Men nu är det så att Pergotime tagit slut. I hela världen typ. Fabriken har misslyckats med tillverkningen och nu vet de inte när de kan leverera igen. Fast även om jag hade tillgång till pillren så tror jag inte att jag skulle få dem, än på ett tag. Det här var nämligen min tredje omgång och risken ökar för att mina äggstockar ska bli överstimulerade (ger blåsbildning och annat ont). Så.... vi får avvakta och prova old fashion-style.

Läkaren sa ju att det var helt tomt i livmodern, men jag småblöder fortfarande och har molvärk. Dessutom mår jag ännu gravidilla...
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Inlägg av Nimrah »

Gjorde de ultraljud? Jag tänker att de måste undersöka att du inte har utomkvedshavandeskap. Jag var i en ngt liknande situation och första undersökningen missade de ett sånt.

Jag hoppas och ber för att ni ska kunna få till det ändå!
:heart:
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Ja, VUL gjordes men jag vet inte riktigt om läkaren tittade "åt sidorna" på äggledare/äggstockar. Det kändes inte så i alla fall, för det brukar spänna mer än det gjorde denna undersökning.

Jag ska ringa läkaren på måndag och fråga, alternativt får jag åka in till gynakuten om det blir värre. Det har molat på rätt mycket idag, mer än tidigare och framför allt på ena sidan :roll:

Tack igen :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Imorse bestämde jag mig för att åka till gynakuten, för molvärken avtog inte utan höll i sig. Men inga blödningar. Jag fick träffa en läkare rätt fort, som gjorde ultraljud. Och vet ni vad? Det var ett hjärta som tickade där inne!! Jag är tydligen fortfarande gravid, och lilla ärtan verkar må fint! Jag är rätt chockad, men såklart galet glad! :D
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men :shock: så underbart fantastiskt! Ibland överträffar verkligheten dikten :D Kan det ha varit tvillingar? Oj, vad jag håller tummarna för att det ska gå hela vägen!

Grattis, grattis :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nemita
Inlägg: 719
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 22:50
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Men så härligt! Grattis och alla lyckönskningar! :heart:
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Åh! :shock: Vad glad jag blir för din skull! :D Grattis! :heart:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Inlägg av Nimrah »

O:) Är det sant! Och den satt där den skulle? Tänk om det går vägen i alla fall. Vilken känslomässig bergochdalbana!

Grattis! :heart:
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hurra! Hurra! Då håller jag tummar och tår allt jag orkar för att allt ska gå bra. Ni har ju fått kämpa så länge för att få en liten till så det måste ju kännas enormt jobbigt när det inte blir som det är tänkt. Vi fick ett missfall efter Emil och det var otroligt tungt, och då hade vi ändå blivit gravida hur lätt som helst om man kan uttrycka sig så.

Så nu önskar jag er all lycka och så håller jag tummar och tår.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"