Det som inte blev

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D nämen! Vad härligt! Håller alla tummar och tår att allt går bra! :heart:

Det är inte säkert att läkare är bra på ultraljud bara för att de är gynekologer, faktiskt... På det sjukhus jag tillhörde när vi fick våra små, hade de en barnmorska som var specialutbildad på ultraljud. Jag var hos henne ett antal gånger av liknande skäl som dina (svårighet att bli gravid och blödningar under graviditeterna). Och jag som patient märkte stor skillnad i hur hon gjorde och vad hon kunde se och berätta, jämfört med vad de "vanliga" barnmorskorna och läkarna kunde. Urtrist att drabbas av en klant och få felaktiga besked!!!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Tack kära ni!!! :heart: :D Ärtan sitter i livmoderna, precis där den hör hemma!

Jag tänker också att det kan ha varit en tvilling, men då känns det som om jag borde ha blött mer. Vid första undersökningen sa läkaren att det fanns ett litet sår på livmodertappen och att han hoppades att det var därifrån blödningen kom. Men sen var det ju "tomt" därinne #-o

Ja, det har var ju verkligen en berg- och dalbana! Jag börjar grina helt plötsligt och pappan är helt förvirrad :lol:

Läkaren är någon som jag litar på, så det känns lite obekvämt att ringa dit imorgon. Jag har iofs väldigt svårt att vara arg nu när jag fått de här nyheterna! Men han kan ju få lite återkoppling :wink:

PS. Nu kanske inte min tråd passar här på Barnasorg. Om någon vill flytta den går det alldeles utmärkt för min del.
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Inlägg av Sarisparis »

Wow!!! Det här är ju alldeles alldeles underbart :heart:
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Inlägg av helamig »

Wow va härligt! STORT GRATTIS! Jag ser fram emot att följa er spännande resa :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Tack! :D :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
lilla mia
Inlägg: 675
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 20:41
Ort: Västerås

Inlägg av lilla mia »

hej!

vilken grej! vad roligt! jag har också varit med om ett missfall- vilket du nu slapp! mår du och lilla ärtan bra? vad sa läkaren som missbedömt så kolosalt?!

kram lilla mia
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!

- Efter regn kommer solsken! -
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Hej lilla mia! :D Jag tror vi mår bra nu, jag har inte blött något mer och jag mår som man ska... (urk alltså :wink: )

När jag ringde till MVC för att få en inskrivningstid igen (hann avboka den första) så berättade jag vad som hänt, och barnmorskan lovade att återkoppla till läkaren (tillhör samma företag). Men sedan har jag inte hört nåt mer. Lite märkligt kan man tycka :roll:

Men nu är jag i vecka 12 och på tisdag ska jag dit, så jag ska nog fråga lite mer. Sedan tänkte jag ju tjata till mig ett till ultraljud, men jag vill nog ha en annan läkare...
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"