Bara barnet lever

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
Skriv svar
Tutan
Inlägg: 446
Blev medlem: ons 23 jan 2008, 16:50
Ort: Värmland

Bara barnet lever

Inlägg av Tutan »

Jag har för en stund sedan fått det tragiska beskedet att min vän förlorat sitt barn som hon väntade, sitt första. De hade bara två veckor kvar till beräknad förlossning när livet i magen stillnade. När de kom in till sjukuset hade hjärtat stannat och de fick senare genomgå en sådan förlossning som ingen vill vara med om. Min vän, som varit så orolig inför förlossning, berättade att hon aldrig skulle vara orolig mer. "Jag skulle kunna föda många gånger", sa hon. "Bara barnet lever", tänkte vi nog båda två.

Lilla P och jag var och besökte dem för några veckor sedan. Lilla P fick låna den inköpta sängen, skötbordet och babysittern. Pappan tyckte det var så kul att det faktiskt sov en bebis där inne, i det planerade barnrummet, när vi var där. Jag var snabb med att ge min vän Barnaboken direkt jag fick reda på att hon var gravid och vid vårat besök ställde de frågor och jag besvarade så gott jag kunde om standardmodellen och livet med barn.

Det var en flicka som verkade helt normal, hela graviditeten har varit utan anmärkning och min vän har hållit sig i fin form, t.o.m. varit ledare för vänta barn-gympa. De har inte funnit någon orsak än till att hon inte fick leva. Hon var ju så färdig för livet och hela julhelgen hade det varit väldig aktivitet i magen.

Min vän och pappan tas om hand i hennes föräldrahem nu. Jag tar och kramar om mina pojkar extra mycket idag. :heart:

Ida :heart: :cry:
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
ElinN

Inlägg av ElinN »

:cry: Det finns inga ord... :cry:
Tutan
Inlägg: 446
Blev medlem: ons 23 jan 2008, 16:50
Ort: Värmland

Inlägg av Tutan »

Nej, visst finns det inga ord... :(
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Sagalinda
Inlägg: 1493
Blev medlem: mån 20 mar 2006, 08:51
Ort: Kronoby, Finland
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Så hemskt, så overkligt... :cry:

Hade mamman vaccinerat sig mot svininfluensa..?
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"