Min lilla Emil

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
mike85
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 01:05
Ort: Karlskoga

Inlägg av mike85 »

Absolut har e kompis som ritat en bild av emil som en ängel, hon är bara för snäll.
R.I.P Emil
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:lol: Hej mike85 och välkommen :lol:

Jag vill bara säga tack för att du delar med dig och hoppas fler med dig känner sig stärkta av att läsa detta.

Jag vill också du skall veta att jag läser och känner med dig.

Kram :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

mike85 skrev:Absolut har e kompis som ritat en bild av emil som en ängel, hon är bara för snäll.
Verkligen. Vilken omtanke. :heart:
mike85
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 01:05
Ort: Karlskoga

Inlägg av mike85 »

Vet ej hur jag skall tacka för allt vänligt stöd, det får mig att känna mig bättre även om det aldrig kommer bli helt bra. Jag saknar min lilla Emil så mycket. :cry:
R.I.P Emil
mike85
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 01:05
Ort: Karlskoga

Inlägg av mike85 »

Vet ej hur jag skall tacka för allt vänligt stöd, det får mig att känna mig bättre även om det aldrig kommer bli helt bra. Jag saknar min lilla Emil så mycket. :cry:
R.I.P Emil
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Ja, fy, vad det gör ont att sakna och sörja någon. :( Tror du inte att din sorg så småningom kommer att ta en annan skepnad? Nu är det nytt och öppet såret, men sen kommer det bli lite sårskorpa på som skydd och efter ett tag kliar det bara ibland. Till slut har man bara ett svagt ärr som man mest tänker på när man tittar på det. Det finns där hela tiden men gör sig inte påmint jämt. Vardagen tar över på nåt vis.

Det kan ju komma mycket kraft och gott ur sorgen över något hemskt och till synes onödigt också. Inte så att det gör det hemska mindre hemskt men som ett sätt att använda de starka känslorna till något bra.

Jag var med och letade efter flickan Engla när hon försvann. Det var så avskyvärt och obegripligt att det nästan inte gick att tänka på det utan att gå sönder. Hur hennes mamma överlever den sorgen varje dag kan man nästan inte förstå. Men hon använder sin vrede, sorg och kärlek till att åka runt på fängelser och prata med interner om att man alltid har ett val. Att man kan välja det som är gott. Det är ett sätt att försöka göra världen till en bättre plats att leva på för de barn som finns här nu. :heart:

Kram Jannika
mike85
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 01:05
Ort: Karlskoga

Inlägg av mike85 »

Jo så är det alltid när man känner sorg, att de blir en sårskorpa tillslut, men minnet av lilla emil finns där. Aa fy fan vad jag grät när jag hörde talas om det, är också en enorm sorg.

Jag tror jag kommer gå vidare efter detta även om det kommer ta sin tid.
R.I.P Emil
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Och det får det ju. :heart: Kram!
mike85
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 01:05
Ort: Karlskoga

Inlägg av mike85 »

Klart det får, jag kan väl säga att jag håller på och jae iaf träffar en kompis som har en 6 månaders bebis, hon e ensamstående
R.I.P Emil
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:heart:
mike85
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 01:05
Ort: Karlskoga

Inlägg av mike85 »

Ingen ide att dölja att jag inte blivit smått kär i henne för det har man ju. Tänker hur livet hade varit med min lilla emil i livet?
R.I.P Emil
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Haha! Jag tänkte att det kanske var nåt sånt men jag vågade inte fråga. :lol: Härligt! Är det besvarat tror du? :wink:

Kram Jannika
mike85
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 01:05
Ort: Karlskoga

Inlägg av mike85 »

Aa kanske, hon e väldigt osäker på sina känslor och så men eventuellt. Jag gav henne massage igår och hon ville visst jag skulle smeka henna på brösten
R.I.P Emil
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hoppsan, inte så kamratligt kanske näe. :lol: Ta det lugnt du, du är ju mitt i sorgearbete. Var sak har sin tid. :heart: /J
mike85
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 01:05
Ort: Karlskoga

Inlägg av mike85 »

Precis allt har ju sin tid, min lilla emil 1 år denna månad de känns ju ledsamt.
R.I.P Emil
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"