Lilla Denise

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Lilla Denise

Inlägg av Johanna w. »

Hade hoppats jag skulle slippa skriva här, vem gör inte det förresten...

Idag dog lilla Denise i magen i v. 24. Graviditeten har varit svår sedan start. Mamman till Denise, min svägerska är njurtransplanterad och njuren la av och hon fick havandeskapsförgiftning. Dom har varit inlagda på KS i solna i två månader. Hon hade kommit till B i havandeskapsförgiftningen i tisdags, men dom ville ha bebisen kvar i magen veckan ut. Idag skulle de ta ut Denise men det var försent.
Alla UL visade att hon mådde bra, men det kan hon ju inte ha gjort? Vi är alla så ledsna. Detta var deras ända chans.

Kramar mina egna små hjärtan extra hårt idag. VILKEN TUR JAG HAR!!!!!
Känns ändå så orättvist.

Ush vet inte vad mer jag ska skriva. Tankarna snurrar runt, ändå är det helt tomt....
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vi finns här. :heart:

För alla känslorna som vill fram.

:heart:
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Tack :heart:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Så fruktansvärt orättvist livet är ibland, finns det inga gränser kan man undra. Tänker på er, Denise föräldrar och den lilla som fick bli en ängel.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry: :heart:

stor varm kram...

Havandeskapsförgiftning är hemskt...

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

En stor blöt skärgårdskram till er alla! :cry: :heart: :cry:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Finner inga ord. Tänder ett ljus för ängel Denise, hennes föräldrar och dig. :cry: :heart: :cry:

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Tack käraste ni. Ni är för rara :heart:

Jag skulle helt klart klara mig sämre utan er :heart: :heart: :heart:

Pratade med pappan för ett par timmar sedan, dom väntade då på att de skulle sätta igång förlossningen...

Är lite orolig för hur det ska gå :? Mamman har gråtit konstant sedan hon fick det sorgliga beskedet imorse och jag vet själv hur utmattad man blir av att vara ledsen och gråta. Dessutom har hon varit inlagd i nästan två månader och knappt rört på sig, är överviktig och går på dialys.
Orkar man ändå? Hon vill att de ska göra K- snitt på henne, men de vill inte det pga riskerna ( vet ej vilka förutom de vanliga).

Vart finner man kraften att föda ett barn man redan vet aldrig slår upp ögonen?
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

Jag har tänkt på din fråga länge nu... och jag vet inte vad jag ska skriva, eller hur jag ska skriva det... men jag vill inte lämna dig utan svar i sena kvällen. :heart:

Jag råkar känna flera som måst föda en ängel, sent i graviditeten.
Man tar sig igenom
Kroppen vet
Kroppen kan

En av dem jag käner fick ett mycket vackert avslut tack vare den förlossning de gick igenom. Ett vackert farväl som de bär med sig som en skatt idag...

Jag vet inte om mina ord hjälper, men du och de dina är i mina tankar massor ikväll.
Jag pussar extra på min lilla minsta, som kom ut välbehållen trots havandeskapsförgiftning för ganska snart ett år sen...

Stor kram :heart:
/Fjällmor
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Tack för ditt svar Fjällmor :heart: och för att du tog dig tiden.

Det är så skönt att kunna skriva av sig och veta att andra har tagit sig igenom en sådan sorg, för just nu är dom helt hopplösa båda föräldrarna och känner att de lika gärna kan dö själva :cry: .

Tack igen och en stor varm kram till er alla :heart:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jo, man kan, även om jag inte kan föreställa mig hur det är om man aldrig har haft en "vanlig" förlossning innan. Vi visste ju vad vi skulle igenom.

Förlossningen är inte den samma, dels eftersom barnet är mindre, men också för att det liksom inte kan bli värre än vad det är. Jag tänkte en del på dem som föder barn i krig, de måste känna så som man gör när man föder under såndana omständigheter. Den fysiksa smärtan är väldigt underordnad. Sedan brukar man få duktigt med morfin, vilket underlättar på flera sätt. (Man blir ju rätt avtrubbad, vilket är en fördel.)

Det är flera anledningar till att man inte snittar, men man gör det i stort sätt aldrig. Bland annat för att förlossningen hjälper en i sorgeprocessen.

En bekant till min har bloggat om den förfärliga upplevelse de var med om här i december. Bloggen heter Mat och politik. De har beskrivit det så fint och rättframt, tycker jag.

Varma kramar till er alla.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tänker på er idag :heart:

/Fjällmor
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Tack kära vänner :heart: tack för att ni finns!

Torpsara: Tack för att du tipsade om bloggen, har läst den nu. Det ÄR verkligen en mardröm det här, för VEM det än händer NÄR det än händer.

Dom är på förlossningen nu. Hon har fått både morfin och EDA. Hon har också fått en gelé för att mjuka tappen, värkarna har startat men hon är inte öppen något.

Jag hörde henne gråta, har aldrig hört någon gråta så förut. Det var smärta från själen...

Kramar till er och tack för att ni tänker på dem.
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Jag är så hemskt ledsen för den stora sorg ni alla går igenom just nu.

Tänker på er :heart:

Varma kramar,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry: :heart:

Tänker på Er och hoppas innerligt de får allt stöd de behöver. Och du... vem kramar dig i detta nu...?

:heart:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"