Mitt foster dog av parvovirus

En ängel kom - och vände om. Barnasorgens alla ansikten
Skriv svar
elinmats
Inlägg: 114
Blev medlem: ons 16 feb 2005, 11:48
Ort: Stockholm

Mitt foster dog av parvovirus

Inlägg av elinmats »

I slutet av augusti i år dog mitt barn i magen, jag var då i vecka 22. Igår fick jag veta orsaken: parvovirus B19 som är den 5:e barnsjukdomen. Upp till 80 procent av befolkningen har antikroppar mot detta och är immuna för de flesta har varit smittade någon gång. Symptomen är som en liten förkylning som man kan ha utan att märka det. Jag hade dock aldrig haft det här och var alltså inte immun, dessutom lyckades jag pricka in att smittas i mitten av gravitiditeten då det är farligast för fostret. Jag och min lilla flicka hade alltså extrem otur :cry:.
Det enda som är positivt är att jag nu är immun och kan aldrig få det igen men jag hade ju hellre haft den där lilla parvoförkylningen när som helst under mitt liv utom just i mitten av min graviditet.
Mödravården osv brukar inte berätta om det här för det är så extremt ovanligt.
Någon som hört talas om det?
Pojke, 7 maj 2002 och en flicka, 7 feb 2005, en flicka 29 mars 2009-39+6. En flicka i himlen som blev 5 månader i magen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej, känner inte till det, men oavsett vilket skickar jag till att börja med en varm kram om hela dig och också till lilla livet som du miste!

Här kommer den:

:heart: :heart: :heart:
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Vad sorgligt att läsa. Har inga ord som räcker till, men jag skickar också en kram till dig. Har inte hört mer om viruset än det som står att läsa på internet och det har du förmodligen redan sett. Vilken extrem otur och vilken sorg.

:heart: Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasorg"