Från Madeleine Lidmans blogg

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Från Madeleine Lidmans blogg

Inlägg av Mata »

:lol:
- Men Stina hur kommer det sig att just du och inte din man valt att arbeta som förskollärare?

- Ja, jo, jag har alltid velat arbeta med barn och jag har så många idéer om hur man kan göra förskolan roligare och känner att jag verkligen brinner för det här. Maken tycker att det är roligt att jobba som säljare men jag känner att det är ett yrke som inte tilltalar mig.

- Är du medveten om att du med ditt val försämrar för ALLA kvinnor. När ni är så många som gör samma val så sjunker era löner? Du får också sämre pension än din man – vad händer om han lämnar dig? Du förstår väl att du får skylla dig själv då om du blir fattig på ålderns höst.

- Nej, jag har nog inte tänkt så. Jag och min man har gjort olika val men vi har valt det som vi kände passade oss bäst. Vi har liksom inte tänkt på att det kunde vara fel val sett ur ett politiskt perspektiv. Hur menar du att vi borde göra då?

- Jo vi tänkte lagstifta om att bara 50 procent kvinnor får arbeta inom vården och omsorgen, så från och med måndag så börjar du arbeta som innesäljare istället.
Läs mer här:

http://www.hemmaforaldrar.blogspot.com/ ... feldt.html
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"