SM 2 månaders

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Anneli14
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 17 apr 2019, 15:37

SM 2 månaders

Inlägg av Anneli14 »

Hej!

Jag har tänkt att införa SM på min son som är 2 månader, just nu ser vår situation ut som sådan, han helammar honom , detta dock väldigt ofta med ca 1-2 timmars mellanrum, svårt att truga, alltså efter rap vill han oftast inte ha mera just då, har vid några tillfällen gett ersättning och ibland dricker han av den och ibland vill han inte ha. Nätterna äter han allt för ofta eftersom han ammar med 1-2 timmars mellanrum, vet inte hur jag skall få honom att äta mera och mera sällan?

Vad det gäller sovandet så är det väldigt svårt att få honom att sova på dagen, han sover max 20-30 minuter, han är övertrött helt klart, men han kommer inte till ro så det är så svårt att få honom att somna. Jag har inte hunnit läsa mig in tillräckligt ännu i SM för att känna mig tillräckligt trygg och säker på vagning/buffning ännu, ibland går jag promenad men jag orkar inte alltid det när nattsömnen inte ger så mycket energi för att orka det, ofta blir det att han somnar vid bröstet eller om han skriker mycket på kvällen som han ofta brukar göra så går vi runt med honom eller så har han fått nappen för att lugna sig, tänkte tillägga att han varje kväll oftast mellan 20-23 är väldigt orolig och skriker ibland även fast han har sovit bra på dagen. Jag behöver vägledning hur jag skall börja införa SM för att få det att fungera sen. Hur skall jag börja, känner mig så vilsen i att få vår rutin ändrad, önskar få vägledning och hjälp från någon som kan detta. Tack på förhand!

Mvh Annelie
Storasyster: 02/12-15
Lillebror: 12/02-19 påbörjad kur 3 augusti -19
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: SM 2 månaders

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen! :D

Så jag är ledsen du hamnat mellan stolarna och inte fått svar, men och andra sidan borde då sonen nu vara nästan 3 mån, visst? Så nu kan du ju införa det klassiska 12+45+2+45 schemat. Ställ klockan på natten för matning första veckan kl. 22, 01 och 04. Förekom honom om du kan! På dagen matar du på så mycket du bara kan och sen ser du till att oavsett INTE mata förrän han faktiskt sovit sina lurar. Det hela har blivit en ond cirkel för dig. Han är inte mätt nog att sova och för trött för att äta som folk. Så man börjar med sömnen, tar sen upp och matar allt man kan, efterjaga med flaska om så krävs. Lägg, vagna, sov!

Läs barnaboken! Läs gärna min tråd om min son när han var samma ålder då vi hittade hit. Tror den ligger under "våra favoriter" här i forum. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"