<3 Otto <3

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Acnaib
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1237
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 12:40

<3 Otto <3

Inlägg av Acnaib »

Hej vänner!
Ny bebis, ny tråd. Nu med en underbar liten Otto! :heart:

Otto har redan hunnit bli dryga 3månader. Han sm:ades från start och är en riktig liten SM-bebis, om än med lite mer sömntimmar än i BB.
Han helammas, kan få bm i flaska om det behövs (jag är iväg och pappa har Otto själv eller liknande).

Nu har han dock börjat bitas... Precis som Franz gjorde... Hur gör jag då? Tips?? När Franz höll på så dör sa de på bvc att man ska ta ut bröstvårtan ur barnets mun, titta strängt och säga NEJ. Men.. Det känns ju inte heller som "rätt" sätt. Med Franz gjorde jag inget särskilt. Tog ut bröstet ur munnen när han bet hårt... Men det slutade med att jag slutade amma och enbart gav mjölk ur flaska. Men Otto vill jag gärna amma länge... Nattslurk länge oxå, inte bara flaska... Dessutom är det ju dötrist att pumpa dagligen så länge... :roll:

Så, om ni har tips så mottager jag gärna dem :)

:heart: Bianca :heart:
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: <3 Otto <3

Inlägg av lgh140 »

Å vad fint med ytterligare en liten, grattis!

Min yngsta är också en riktig liten bitare. Att säga till ett så litet barn känns ju helt främmande, det håller jag med om. Det jag gör är att jag är uppmärksam på när hon börjar bli mätt så att jag, så fort hon slutar suga, kan ta bröstvårtan ur munnen. Det blir ju lite svårt med trugning, men en tremånaders brukar ju vara rätt effektiv vid bröstet så det kanske funkar ändå? Så fort nåt av storasyskonen vill ha uppmärksamhet när jag ammar slutar det med ett bett i tutten, men jag tyckte det blev glesare mellan gångerna rätt snabbt. Hoppas Otto håller sig i skinnet nu :lol:
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"