Sigrids tråd

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Sigrids tråd

Inlägg av Dumlekolan »

Solen kan göra underverk med en, eller hur?! Då kan man bortse från gnäll och sånt, lite lättare!

Varm kram till dej och önskan om en glad påsk!
Tack för att du delar med dej av vardagslivet! :D
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Sigrids tråd

Inlägg av SaraMilana »

Tack ska ni ha! :heart:

Gnällspiken börjar mer och mer likna min lilla Solstråle igen. Med Solstrålen som piper av ren lycka av att se typ ett löv blir det bra mycket lättare att ta sig an tvättberget efter att pappan spenderade påsken med magsjuka. Och när solen värmer på näsan blir det lättare att ta Trotslisas utbrott med en klackspark. Sol ute, sol inne, sol i sinne!
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Sigrids tråd

Inlägg av Ylvispylvis »

Härligt att höra att Solstrålen är på väg tillbaka!! \:D/

Hoppas detsamma händer oss här hemma! :shock: :lol:

Du glömde en sak bara: Sol i Hjärta :heart: :heart: :heart: Passar dig som är ett hjärta... :)

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne!! =D> :wink:

Det roliga är att här där jag bor (typ en annan planet... :roll: :lol: ) heter det "i sinne" om allt möjligt, typ "han körde i sinne" = han körde helt galet (sinnessjukt?) fort. Så sol i sinne blir verkligen helt galet mkt sol. 8) 8) 8) 8) 8)

Här har vi trots mkt sol snö kvar... :cry: men om mindre än en vecka åker jag söderut i landet till Solen (och Solstrålen)!! 8) :D

Kram!

:heart:
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Sigrids tråd

Inlägg av SaraMilana »

Ylvispylvis skrev:om mindre än en vecka åker jag söderut i landet till Solen (och Solstrålen)!!
:thumbsup: \:D/ :heart:
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Sigrids tråd

Inlägg av SaraMilana »

Åttamåndersångesten kom och gick, min lilla solstråle är verkligen tillbaka! Solstrålen aka Jordfräsen. :shock: :lol: Hon är en otroligt envis liten person som inte ger sig förrän hon lyckats knipa åt sig det hon fått ögonen på. Åler, kryper, klättrar och går längs möbler med en målmedvetenhet som heter duga!

Sigrid sitter inte still en sekund tror jag. Möjligtvis de första fem minuterna när det är matdags. Men annars är det full aktivitet! Det går liksom inte ens att ligga still på skötbordet. Och det känns som att jag har en hal ål i famnen när det är dags att ta på pyamasen...

Att bli matad är inte så skoj. Helst vill hon äta själv och gör det i och för sig ganska bra. Men mamman har lite idétorka ibland när det kommer till plockmat... det ska vara lagom mjukt för att passa fyra små gaddar och inte för halt för då glider det bara ur händerna (typ banan och avocado går bort). Annars plockar hon nog i sig det mesta som läggs framför henne. Och så får man försöka pilla in lite puré emellanåt när hon är upptagen med sitt.

Det är en ljuvlig tid nu! Och nu ska sommaren komma åter också, vi flyttar ut i trädgården tror jag. 8) Underbart!
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Sigrids tråd

Inlägg av Ylvispylvis »

Underbart var ordet, sa Bull! 8) =D> :heart:
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Sigrids tråd

Inlägg av SaraMilana »

Å herre gud, vad tiden går fort! :shock: :shock: :shock: Sigrid fyller alldeles snart ett år och det är dags att checka ut från späda och små. Hon lär dock dyka upp i andra kategorier längre fram. ;)

På söndag firar vi ettårsdagen samtidigt som hon ska döpas och kanske att hon själv får knalla fram till prästen. :D Den här lilla damen har både ålat och krypt så fint korsvis och sedan någon vecka tillbaka går hon med full fart! Nöjd är bara förnamnet... :lol:

Några ord kan man urskilja - mamma, pappa, titta, oj och Stella. Men mest låter det som kinesiska när hon pratar. :lol: En underbar liten personlighet är hon. Lugn som en filbunke för det mesta, men blir redigt arg när något inte blir som hon tänkt sig. Snart snart närmar vi oss ett schema med bara en lur. Men fortfarande sover hon 20 minuter på förmiddagen och sen en längre lur på eftermiddagen.

Vi har varit på resande fot nästan hela sommaren. Underbart härliga veckor! En vecka på Gotland, en vecka i Halmstad och så några veckor på landstället i Stockholms skärgård. Mycket packning hit och dit med två små, men så värt det! Det har gått över förväntan med allt kring barnen (mat, sömn etc) och vi har fått mycket kvalitetstid med varandra, släkten och vänner. Sigrid älskar vatten och sand och trivdes nog allra bäst på den långgrunda sandstranden i Halmstad där hon kröp runt runt och aldrig ville gå upp. Den lyckan kommer jag nog aldrig att glömma!

Tack alla som följt oss, kommit med goda råd och hejarop! :heart:
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Sigrids tråd

Inlägg av Ylvispylvis »

Jag kan bara instämma, tiden flyyyger ju fram!! :shock:

GRATTIS Sigrid i förskott på ettårsdagen \:D/ :heart: och TACK för att vi fått följa er på resan :heart: !! Det har varit väldigt peppande och skoj att känna igen sig och utbyta erfarenheter och vardagsbilder här på SoS! Tänk att hon GÅR!! =D> Jag kommer sakna Sigrid här men tror nog vi möts igen i någon annan tråd :wink: .

Stor kram och fantastiskt jobbat med Sigrid!!

/Ylva

:heart:
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Sigrids tråd

Inlägg av lgh140 »

Grattis på ettårsdagen Sigrid och tack för all din klokskap SaraMilana!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"