Hur ändrar jag till två lurar på en tröttis?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Låst
Julimamma
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 25 aug 2012, 16:54

Hur ändrar jag till två lurar på en tröttis?

Inlägg av Julimamma »

Hej! :D
Jag har problem med schema till min snart 9 månaders son.
Hur jag än vrider och vänder på det får jag inte det att gå ihop. De senaste dagarna har vi testat med två lurar istället för tre men det slutar med en enormt gnällig son :( . Jag har även testat att lägga honom lite senare på de andra lurarna men lika dant, vääldigt trött son. Han klarar max 2 timmar vakentid på morgonen, 2,5 timme mitt på dagen och cirka 3 timmar innan läggning.

Snälla hjälp mig hur jag ska få till det nya schemat. Jag står helt stilla. Han sover i vagnen alla sovpassen, där somnar han utan protester. Lägger jag honom i sängen så fjantar han och blir övertrött och sedan sur hehe. Det 3 passet är han svår att lägga dock, men blir omöjlig på kvällen om han inte får sova det passet.

Det är en bestämd liten pojke som är väldigt mammig just nu. Han sover 12 timmars natt men kan vakna några gånger innan 23.00 och behöva lite buffning, han sliter med reflux så jag tror det beror på det. Ibland kan han vakna 06.30 och vill inte somna om utan leker lite i sin säng.

Snälla hjälp mig. Så här ser han schema ut idag. Han är inte stor i maten trots att han är en stor kille. Äter bäst vid middagen.

07.00 godmorgon
07.15 gröt 
08.45 ersättning
09.15-10.00 sova 45 min
11.30 lunch. Fruktpure eller grönsakspure med macka.
12.30-14.00 sova 1,5
14.30 ersättning 120 ml        
16.15-16.30 sova 15 min
17.00 middag: middagspure på kött, frukt och vatten      
18.30 230 ml  välling
19.00 godnatt

Tips på ett nio månadersschema?

Kramar
Låst

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"