Känner mig vilse i pannkakan!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Låst
Hierbaz
Inlägg: 52
Blev medlem: tis 13 nov 2007, 11:02

Känner mig vilse i pannkakan!

Inlägg av Hierbaz »

Hej!

Dottern på 7 veckor sover fantastiskt bra på natten, däremot har jag svårt att få struktur på dagens lurar. HJÄLP! :shock:

Jag har fått börja med ersättning och hon har svårt att få till tekniken med flaskan, har provat olika flaskor och MAM verkar fungera bäst, däremot måste jag byta napp till nr 2, för hon verkar inte få ut nog. Få se om det hjälper. Kanske när hon kan tillgodogöra sig ersättningen bättre det blir lättare att få henne att somna fort och därefter kunna göra ett schema, men jag kan skriva på ett ungefär hur dagen ser ut.

05.00 Ammar från ena, sover om. (får jag i henne mycket ersättning sover hon nonstop 23-06.30, då ammar jag från båda)
7.30 Ammar från båda, somnar om.
9.00 Godmorgon! Morgontoalett och umgänge
10.30 ersättning så mycket hon får i sig, och ibland även amning på det.

Efter detta har vi ingen direkt ordning, hon somnar och är vaken om vartannat. På eftermiddagen vid 18 kan hon kvällsstrula en hel del, ha magknip osv. Har vi bra dagar sover hon 16-18 vaknar och äter, somnar om kring 20 till 22 och sen äter hon sista målet innan godnatt, men jag får ingen direkt struktur. Den enda rutinen som sitter klockrent är amning i min säng innan godnatt, sen sover hon som sagt 23-05 eller 23.06.30-7.

Dvs, oavsett dagens sömn så sover hon klockrent på natten! Men jag känner att jag vill ha struktur på dagen.

Vad göra?
Mamma till Linn född 070919 och Julia 100906
Låst

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"