SM för lillasyster

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Kram till Elle :heart:

:heart: Grattis på ettårsdagen Leonor :heart:

Vi är numera nästan en smula kungliga av oss för även Prins Daniel fyller år idag. Fast han blir 37 år. Inte lika märkvärdigt som att fira sin ettårsdag tycker jag :wink:
Nancy skrev: Leonor är 11,5 mån och sover fortfarande 3 lurar/dag. 15 september fyller hon ett år. Jag är onekligen lite spänd på att se om hon spränger ettårsgränsen med sitt dagsoveri :wink: :roll: :lol:
:shock: Hon sov faktiskt tre lurar så sent som igår. 11,5 timmars natt och sen tre daglurar på 45 min, 1,5 tim och sen 20-30 min på eftermiddagen. Hade jag inte sett det själv hade jag knappt trott det var sant.

I söndags tog Leonor sina första riktiga steg. Hon gick två steg från stillastående och utan att hålla i sig. På det tredje ramlade hon omkull. Hela hennes lilla kropp lyser av vilja att gå. Hon är i närheten av denna fantastiska frihet och lyckas så retligt inte riktigt nå ända fram. Hennes frustration märks en smula på humöret men ändå väldigt mycket mindre än man skulle tro.

:D Leonor är en väldigt glad och tillfreds liten flicka. En riktig solstråle.

:heart: Kramar och grattis från mamma, pappa och storasystrarna :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Grattis till Leo :heart: tänk att minstingen redan är ett helt år! Och tre lurar :shock: , ja det hör nog inte till vanligheterna :lol: .

Hoppas ni alla får en fin dag!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack miar70 :heart:

Mina andra barn har sovit tre lurar till ca 9 mån (Lussi lite längre). Och då har ändå veckorna innan luren togs bort varit så att töserna sovit ungefär varannan dag och sen när det oftare inte sovits har jag tagit bort luren.

Leo är ett år och det har bara varit en eller möjligtvis två gånger som hon inte sovit sin tredje lur.

Igår glömde jag bort tiden på eftermiddagen. Då kurade hon ihop sig på golvet med huvudet på ett gosedjur från IKEA. En gul kamel med röda prickar på. Jag bar in henne till sängen istället och där sov hon tills jag väckte henne. :sleep: :lol:

:wink: :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Hurra hurra hurra hurra för Leo :heart: på din 1-årsdag!! Lycka till med gåendet, tänk vilka nya vyer du kommer att upptäcka :D .

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack Elle :heart:

Sju steg i förrgår. Det märks verkligen att Leonor tycker att det räcker med krypande nu så jag hoppas att hon får kläm på gåendet så snart som möjligt. Hon kämpar tappert skall ni veta.

Ett år och fyra dagar. Och sover fortfarande sina tre lurar... Som jag skrev innan, jag hade inte trott det om jag inte sett det med egna ögon.

:heart: Kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Min yngsta dotter är ju faktiskt över året nu så det får vara dags att avrunda hennes tråd här på "Späda".

Det sovs fortfarande tre lurar. Så kan man också göra :wink:

Eftersom vi till stor del har Anna att tacka för att vi vågade få fyra barn så är det inte mer än rätt att hon får avsluta denna tråd. Citatet är från en krönika från 2005 som heter: "Var ditt barns allra bästa vän" som inleds med att Anna blir intervjuad:

"När man har så många barn som du har, hur lyckas man få alla att känna sig speciella och älskade? Många med "bara" tre barn kan ju ibland känna att de inte räcker till.
- Man visar glädje och uppskattning varje dag. Man intresserar sig uppriktigt för varje barn varje dag. Man rör vid barnen och skrattar med dem, varje dag. Man skiljer noga på beteende och person. Man tar sitt personliga ansvar och "säljer" dem inte inför andra, någonsin. Man är vart och ett av sina barns bästa vän i världen, i vått och torrt. Man är aldrig negativ utan att genast visa på en positiv väg. Man kritiserar inte. Vart och ett av mina barn kunde sanningsenligt säga (och gjorde det också): "Jag har alltid vetat att jag var störst, bäst och vackrast!" Man förbereder sina barn på bästa sätt för ett starkt och kärleksfullt liv utan föräldrar.
"

http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... -basta-van

Jag strävar efter att försöka leva upp till det Anna beskriver ovan. Jag lyckas sannerligen inte alla dagar men jag vill gärna tro att jag åtminstone lyckas ibland.

:heart: Stor kram från Nancy
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Åh vad fint Nancy! :-({|=
Vi kommer att sakna dig och alla dina småflickor här inne på SoS. :roll: :heart:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: :heart: :heart: :heart:

Ett tack från var och en av mina flickor.
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Inlägg av Sarisparis »

Nancy - ej längre registrerad???

Jag som aldrig fâtt tummen ur #-o ](*,) och skrivit i nâgon Nancy-trâd hur otroligt inspirerande de är att läsa. Klokskap pâ klokskap med humor och självinsikt och hopp till alla andra =D> :-({|= :thumbsup: !

Skulle nâgon ha möjlighet att tacka Nancy sâhär i efterhand frân mig sâ tackar jag för det pâ förhand :D

:heart: :heart:
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:shock: nämen Nancy, hur ska vi klara oss utan dig???
:(
:heart:
Sofiapia
Inlägg: 159
Blev medlem: tis 03 nov 2009, 21:31
Ort: Göteborg

Inlägg av Sofiapia »

:cry: Nej! Nancy får inte bara ge sig av! Jag kommer sakna alla kloka Nancyinlägg. :cry: Saknar dem redan! :heart:
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Inlägg av LaQ »

Nämen? Inte kan det väl vara sant att självaste Nancy gick upp i rök? :cry:

Om du läser det är Nancy, du har varit en stor del av forumet för mig och alldeles säkert för många fler. Önskar dig och din familj all lycka!
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nancy hälsar:

Ibland tar tillvaron lite oväntade vändningar. För mig är det lagom att lämna forumtillvaron nu. Många här har följt mig/oss genom graviditeter, förlossningar och SM-funderingar. Det har varit fantastiskt roligt att skriva om och underbart att ha fått ta del av all fin respons.

Kanske har jag också bidragit till att ge en röst åt de mammor som inte lyckas vidare bra med vare sig amning eller normala förlossningar.

Jag är så innerligt tacksam för allt som AW, Barnaboken och forumet lärt mig. Om standardmodellen, om syskon och kanske allra mest om att man kan duga som förälder även om man inte känner sig som en världsmästare alla dagar.

Jag fortsätter att lära varje dag tillsammans med mina barn.

Stor kram från Nancy

_______________
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Åh, Nancy, kommer så att sakna dina inlägg här på forumet. Du är så klok, jag har haft mycket nytta av dina ord. Men du har dina orsaker och det respekterar jag.

Om inte Nancy själv läser detta kan TorpSara eller någon annan som känner Nancy hälsa henne så mycket. Allt gott åt dig och din familj Nancy :) Hoppas nångång få höra av dig igen.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"