Hej kara du,
och grattis till tvaan.
8 veckor ja, da kan man ju smyga in ett 2 manaders schema att luta sig mot. Har ar ett standard schema, kanske nat att inspireras av:
07.00 Mat, umgänge, mat, passiv social delaktighet 1,5 tim
08.30 Sova 1,5 tim
10.00 Mat, Social delaktighet, umgänge 1,5 tim
12.00 Sova 2 tim
14.00 Mat, Social delaktighet, umgänge 2 tim
16.00 Sova 1,5 tim (45+20 har en del också, natt något tidigare)
17.30 Mat, umgänge (Kvällsslurk 19.30)
20.00 Godnatt!
04.00 Nattmål
Min forsta reaktion nar jag laser ditt inlagg ar att om natten sa foljer man inte SM malen pa samma satt. Om SM malen dagtid for en 2 manaders ar: mat inom 1 timme, absolut inte sova pa tutten, bada brosten tva ganger typ (proppa in mat) och rap pa det sa ar nattmalen ca 20 minuter, morkt rum, knappt rap om det inte behovs, direkt ner i bingen igen.
Ar du med? Om natten sover man.
Dessutom kan det racka med 1 nattmal (ofta 04:00), aven om manga har tva fortfarande.
Sa hur styr man om kosan nar det later pa dig som om det bade snutt ats och snutt sovs.
Jag skulle lagga ALLT fokus pa att fa till SM malen DAGTID, och att sedan halla sig vaken pa dagpassen sa ni far lite ordning och reda. Som du marker sover hon pa tok for lite men att skapa vanor som att hon behover sova pa er ar ju inte onskvart, malet ar ju att kunna somna och somna om helt sjalv. Sa innan ni verktygar (buff, vagnar) maste ni far till maten. Ar man proppis i magen, sover man gott, langre an 1 timme, sen vaknar man och ar hungrig. Goda cirklar skapas.
Snutt ater man (for att man somnar i maten, eller for att man slutar ata halvmatt) leder till snutt sovande.
Sa, satt ett schema - hall er till schemat sa mycket som det gar (ibland far man jobba for att halla liten vaken en kvart till), var galet noga med att hon inte sover i maten - vack direkt, upp och rapa. Las lathunden for SM malet. Gor sa har minst 4a dagar och se vad som hander.......
Youve got this.
kram Tin