Plötsligt ljudkänslig

Skriv svar
eholmbe
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 02 okt 2011, 13:53

Plötsligt ljudkänslig

Inlägg av eholmbe »

Hej!

Vi har ju haft en fin tid här med vår lilla tös. Hon är 11 månader och vi har kört standardmodellen sedan start. Inga problem! Hela nätter, 12 timmar vid 3 månader och två veckor utan någon vagning eller liknande. Sov bara över målet då jag lät henne. För några dagar sedan märkte vi att hon vaknar upp i sin dagsvila då det blir lite mera ljud i huset, storasyskon har hon. Hon blir ledsen och somnar inte om på nytt utan ligger och gnölar tills hon kommer upp. Det kan vara så länge som en timme. Då sover hon ju allt för lite. Hon har 12 timmar natt och vila mellan 12.45-14.45. Ute i vagnen sover hon inte alls längre då hon föredrar magläge och är för stor för vagnen så dit kan jag inte sätta henne.

Detta är otroligt irriterande för mig och de äldre barnen som ständigt måste hyssjas och gå på tå. Förr vaknade hon inte fadt vi levde som vanligt i huset. Vad skall jag göra?
flicka 2007 sömnproffs med mammas metod,
pojke 2010 kurad september 2011
flicka 2014 SM från start. Sov sin första 12 timmars natt vid tre månader och två veckor
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Plötsligt ljudkänslig

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen hit! :D

MÅnga är lite känsliga runt just året och det är inte ovanligt med fnurror då. :wink: (kolla i andra trådar här så ser du många just runt året)
Säger till dig som alla dessa. Fnurror komma, fnurror går men rutiner bestå. Det är bara att fortsätta! Se över att det faktiskt är totalmörkt i sovrummet, stäng dörren och lev på som vanligt. Det kommer att gå över, hon ställer just nu frågor så försök att se det som just detta. :wink: 8)

Ge lite extra banan innan långa luren är mitt tips, så hon får lite extra tryptofan. Lev som vanligt, vaknar hon kan man få en ramsa lite i förbifarten. Överanalysera och överarbeta inte detta. Det kommer att gå över. Försök att hitta lite lugn bara.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
eholmbe
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 02 okt 2011, 13:53

Re: Plötsligt ljudkänslig

Inlägg av eholmbe »

Nåja, hon hade en öroninflammation också så kanske det reder upp sig med att bara åtgärda det. Tack!
flicka 2007 sömnproffs med mammas metod,
pojke 2010 kurad september 2011
flicka 2014 SM från start. Sov sin första 12 timmars natt vid tre månader och två veckor
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Plötsligt ljudkänslig

Inlägg av TorsMamma »

:D 8)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"