Vad jobbar ni med?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
kvacke
Inlägg: 543
Blev medlem: tis 18 apr 2006, 09:46
Ort: Borås

Vad jobbar ni med?

Inlägg av kvacke »

Hej! :lol:

Jag tänkte att vi kunde kackla lite om våra yrken :lol: . Själv läser jag till lärare åldrar 6-12 år när jag inte är mammaledig. Jag har 3 terminer kvar.

Vad har ni andra för yrken? Nyfiken i en strut är jag och tycker att det är spännande att få en bild av vilka ni är. Har fått för mig att det är fler lärare som hänger här?

Så tjejer, kackla på.... :lol:
Många kramar Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Sommar
Inlägg: 214
Blev medlem: tis 07 mar 2006, 09:58
Ort: Närke

Inlägg av Sommar »

Hej!
Jag jobbar som frisör när jag inte är hemma med Annie! Just nu bara måndagar!
Jag trivs jättebra och skulle inte vilja byta jobb! :)
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Jag är utbildad till grundskollärare 1-7 med inriktning på sv/so. Är hemma med Olle sedan drygt ett år och ska vara hemma läääänge. Har ingen brådska tillbaka och har funderingar på att jobba hemma ist och ta hand om mina och andras barn.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Jag jobbar som producent (teater) annars, men funderar mycket på vad jag ska kunna hitta på att omskola mig till för att kunna jobba hemifrån, alt. bara ett par dagar i veckan så småningom. Tips mottages tacksamt! :D

Tidigare jobbade jag som översättare och har egen firma, men utdelningen är rätt mager i den branschen så svårt att livnära sig. Fördelen är dock att man jobbar hemifrån, så kanske får det bli bisyssla nu framöver igen.

Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »