Sova hela natten-boken...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Sova hela natten-boken...

Inlägg av K-ina »

Nu när vi tipsar varandra om böcker här på Kackleriet (bra initiativ Mammut! :heart: )måste jag bara berätta att Annas bok Sova hela natten finns med i nästa nummer av Bibliotekstjänst häfte. Det är alltså häftet som de flesta bibliotek använder som sitt främsta redskap i urvalet vid inköp av litteratur.

Just nu finns boken på 23 bibliotek i landet och jag gissar att antalet kommer att öka rejält snart! :!: Omdömet om boken var gott! Så här skrev BTJs lektör: "För dagen softa stressade småbarnsföräldrar kan Sova hela natten säkert medföra lugnare nattning och bättre sömn för såväl barn som föräldrar."

Passar också på att påminna er om att ni alltid har rätt att lämna inköpsförslag på era lokala bibliotek när ni inte hittar det ni vill ha där! Köper man inte in boken till er så finns alltid möjligheten att fjärrlåna! Den tjänsten kostar några kronor men inte mer än vad man kan leva med. Hur mycket det kostar varierar från kommun till kommun. Vi som jobbar på biblioteken tycker om när allmänheten önskar sig böcker! På så sätt kan vi anpassa våra inköp efter just VÅRA låntagare! Så: Utnyttja er rätt till demokratiskt inflytande!!! :lol:

Hälsningar
K-ina - inte bara mamma... jag är bibliotekarie också :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
kerstin
Inlägg: 356
Blev medlem: mån 25 jul 2005, 15:16

Inlägg av kerstin »

:lol: :lol: :lol:

Shn-boken på bibblan :thumbsup: Kanske fler o fler o fler snuttar kan få sova gott!!!Och när barnen sover så gottit, hittar alla föräldrar hit o hittas det hit hittas det Barnaboken!! :lol: :lol:

Kram :heart:
Senast redigerad av kerstin den mån 01 maj 2006, 14:05, redigerad totalt 1 gånger.
Renee
Inlägg: 409
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 21:50
Ort: Skåne

Inlägg av Renee »

Jag brukar roa mig med att kika efter Barnaboken när jag är i bokaffärer för att se om den finns öht och hur den exponeras. Likadant på vårt lokala bibliotek - där jag ALDRIG hittar den där den borde stå :cry: Försöker intala mig själv att den är så poppis att den alltid är utlånad och att folk säkert ställer sig i kö för att få låna hem den, men samtidigt är det ledsamt att den inte står där för alla vilsna och ännu AW-obekanta småbarnsföräldrar som letar litteratur... Har frågat efter den någon gång och fått nåt vagt svar om att den nog är utlånad.

Vore ju super om SHN-boken sprids på biblioteken i vårt land! På BVC idag låg en föräldratidning som på förstasidan hade den lockande rubriken "Sömnmetoden som fungerar!". Ivrigt bläddrade jag fram till denna spännande artikel som jag spänt undrade vad den innehöll för mirakelmetod (SHN???) bara för att se att någon desperat stackars förälder (med dålig känsla för "mitt-och-ditt" :roll: ) helt sonika rivit ut hela reportaget :shock: :shock: Så nog behövs SHN-boken spridas ut till stora allmänheten :)
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"