SNÖ...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

SNÖ...

Inlägg av SusanD »

i mängder faller det över oss i Skåne. I natt kom det över 20 cm och det snöar fortfarande!! Omöjligt att dra barnvagnen i skogen men nu kan man göra snöänglar eftersom det är fallit så mycket lössnö över skaren. Inget ont som inte har något gott med sig. Hm, kastar mig nog ut i trädgården och gör några snöänglar innan Emil vaknar. Har ni inte gjort snöänglar på länge så gör det nu, bums, det hur skoj som helst.

Hälsn Susan (vuxen men med ett översvallande barnasinne kvar)
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Saara
Inlägg: 230
Blev medlem: sön 19 jun 2005, 14:49

hälsningar från skärgården

Inlägg av Saara »

Snö, snö, gnistrande is och strålande solsken 8) var det här! :D

Vi sitter på sommarstugan och käkar mellanmål. Minstingen har just vaknat efter sin em-lur, storebror sover ännu :sleep: . Snart ska vi gå ut och promenera och bara njuta av det underbara vädret, kanske göra några snöänglar också!

/Saara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
kerstin
Inlägg: 356
Blev medlem: mån 25 jul 2005, 15:16

Inlägg av kerstin »

Hejsan!
Har blandade känslor inför snön..
Ungarna älskar det ju o åka pulka tycker tom jag om.
Men jag längtar så efter mina blommor! Längtar efter värme och grönska!

Pojkarna härjade i trädgården när lillan sov middag.Plötsligt rusar lilleman in och Säger "Mamma jag höver nesa"

Snögubben blev vacker o förevigades på bild med sin präktiga morotsnäsa! Men livet hans blev kortlivat..Näsan hamnade på köksbordet med orden "Vi krossade honom, han behövs inte längre" :shock:

Kram :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Stackars lilla snögubbe! Men behövdes han krossas så var det nog nödvändigt helt enkelt.
För egen del älskar jag snö och är fräck nog att lämna Emil (han är bara 4 mån) hos mormor för att ta med mig syrrans fyra barn till ko-backen där vi gladeligen åker pulka och slår längdrekord. Man får passa sig lite bara för ibland kan man krocka med en fryst koblajja och då tar det tvärstopp! Just nu är dock krock-risken minimal då det ligger över en halvmeter snö i backen.

Hälsn Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

För min del får gärna snöeländet försvinna... Men så bor vi ju också i norrland, där det ALLTID är snö på vintern... Jag längtar efter barfota i gröngräset, minimalt med kläder och sandlådelek! Dock förtränger jag gärna mygg och knott... Mot ljusare tider!
Kramis Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"