Nu är det dags för kostymbyte :-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Nu är det dags för kostymbyte :-)

Inlägg av Tessan »

Hej :lol:

NU ÄR JAG TRÖTT PÅ MIG SJÄLV ](*,) #-o :twisted: så nu får det vara nog.

Jag har sen den dagen Emma kom varit en känslosam berg & dalbanas främsta vagn. Varje dag :oops: :lol: mer eller mindre sen hon kom har jag haft lite magont för att jag är så orolig över att jag ska göra henne illa på något sätt. (Inte fysiskt men på andra sätt)
Helt otroligt och jag vet det så väl men likväl är det oerhört svårt att få bort den känslan.
Har alltid varit en självsäker tjej och är själv förvånad över alla dom känslor som kommit med Emma.
Emma är det bästa som hänt mig någonsin (förutom min käre make och Felicia förstås :P) och jag är så innerligt lycklig över att ha fått henne.

Hon har varit en snäll tjej jämt och när jag var som mest förtvivlad över mina dagslurar som inte ville fungera så sparkade Mammut Maria mig i rumpan så jag tog tag i mig själv och såg till att Emma fick sova. Under ett par månader hade jag då den största kostymen av självklarhet och attityd.

Nu är Emma nästan 9 månader och 8-månadersångesten har kommit och gått med jämna mellanrum i ett par veckor nu. Idag vaknade Emma 05.50 och var tokledsen. Det är första gången som det händer och därmed fungerade mina åtgärder sisådär. Halv sju tog jag upp lillfisen och hon har nu hela dagen mer eller mindre varit ledsen. Sömnen 10.30-12 sov hon 45 minuter av så det är klart att hon är lite kinkig. Vem skulle inte vara det?

MEN

Nu har jag idag bestämt att jag ska kasta in handduken och bli en ny människa. Kanske snarare gå tillbaka till den jag var innan Emma kom. Alltid glad och positiv, njöt av livet i stora drag, trivdes på jobbet och hemma osv.
En dålig dag får alla ha och idag var det Emmas tur. :roll: :wink:

Verktygen har jag verkligen och idag har jag läst en massa peppningstrådar här på forumet.


Nu ska jag och Emma börja om på nytt och njuta av VARJE ögonblick och jag ska sjuttongubbar göra som jag vet att man kan. =D> :roll: \:D/ :-({|=

Kramar till er alla och tack för all hjälp jag dagligen får!!!
:heart: :heart:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Carina-71
Inlägg: 314
Blev medlem: tor 27 okt 2005, 11:48
Ort: Avesta, Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Yes, yes :P :lol: :P
Så ska det låta' :thumbsup:

Inte kommer du göra din flicka illa, nu känner du henne o dagarna framöver kommer att gå fint. \:D/ \:D/
Det är bara att slappna av och njuta, precis som du själv säger :?: :P
Vargen är sen länge sen borta. :twisted: Nu finns inga problem kvar. Om dom dyker upp så fixar du dom. :thumbsup:
Och precis som du säger, dåliga dagar och nätter kan vi alla ha. :wink: Men din lilla ängel vet vid det här laget att på nätterna sover man och det vill hon också göra. :sleep:

Ha det så gott och sov så skönt

:heart: Kramar Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

heja Tessan :D :D :D

Du ska veta att jag har fått väldigt bra råd och peppning från dig :D :D :D. Jag skulle säga att du har massor av attityd och lilla Emma har tur som har fått dig som mamma. :D

Likaväl känner jag igen känslan. Jag tror att man ställer allt för höga krav på sig själv som mamma,och att den bilden man har av att allt ska flyta till 100% hela tiden av naturliga skäl raseras då och då :evil: :wink: :wink: Jag älskar det här forumet, MEN likaväl ger det mig ångest titt som tätt. Alla perfekta scheman, alla barn som sover hela tiden precis när de ska, ensamlek i flera timmar, social delaktighet så det bara sprutar ur öronen, äter dubbla portioner av allt varje mål + jättestor nattslurk.....Samtidigt ligger alla barn på mage hela dagarna utan att pipa det minsta osv osv. Försök leva upp till det om du kan :roll: :roll: :roll: . ( obs en smula överdrivet.... :shock: )

Det här blir en bra pepptråd när vi känner att vi är på väg i det berömda svarta ( ja du vet....) :evil: :thumbsup:

heja heja säger jag igen :thumbsup:

Linda m Vega ( som också har haft en mindre bra dag pga ev magsjuka :cry: :cry: , alltså Vega inte jag)
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Tessan, och alla andra! :D

Jag tror att Linda drar upp något väldigt viktigt där. :shock: Minst lika viktigt som det är att få säga "ååhh, vad glad jag är idag :D GISSA vilken bra dag/vilka framsteg bebisen och jag gjorde idag", är det att också få säga: "men usch, vilken dag, :shock: det blev ju inte alls bra det här." Att säga det högt är, enligt mitt sätt att se, att göra det synligt, och är det synligt, så kan man också göra något åt det! :shock: :D

Heja Tessan och alla andra! :D 8)

Nu skall jag gå och dricka morgonte...
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"