TRÄNING 2021

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Glömde middagen :roll:
Där blir det lite mer blandat, vad hela familjen äter. Men jag tar mer av proteinet och mindre av kolhydrater. Jag har inte ätit vanlig pasta eller ris på många år, jag äter bönpasta och quinoa istället. Men det är hela familjen vana med :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Många inlägg i rad från mig här nu :D

Veckans träning:
Tis: Styrketräning, hk
Ons: Jogging, 2.8 km :lol: Långsamt, men en liten början i alla fall.
Fre: Cykling 40 min (20+20). Hade avtackning för en kollega som gick i pension, grillning utomhus så jag tänkte att det spelar ingen roll om jag blir lite svettig. Så jag tog cykeln och trampade på ordentligt både dit och hem på min damsnurra. Roligt ju, tror jag ska göra mer av det :)
Lör: Styrketräning, hk
Sön: Jogging 4.3 km. Samma långsamma tempo.

Vikten gick åt rätt håll denna gång :D Inte mycket, men skönt ändå ;)
Ingen PW, men jag går ju minst två gånger om dagen ändå. I lite lugnare tempo. Fick ihop över 85 000 steg förra veckan :jumpgreen: Riktigt nöjd med det :humbup:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men det väldigt vad strikt du äter! :shock:
Imponerad, och känner att jag inte hade klarat av det själv...
Är du inte hungrig? Eller - man kanske vänjer sig på något vis?

Jag kommer ju att omges av fika på nya jobbet... Jag undrar just hur DET ska gå?! :shock:

Jag räknas inte som personal på gymmet om jag behåller städjobbet... :( Så det blir att börja betala 499:-/månaden nu :(
Det är mycket tycker jag :( Men jag kommer tjäna mer nu, och träning är en stor del av mitt liv, och får vara värt det!
Jag har inte bestämt om jag ska behålla städjobbet än... Det ger trots allt lite inkomst.
Jag ska träffa mina nya arbetsgivare på torsdag, och ska nog få mitt schema då. Fast Padelhalls-killen vill ha svar så fort som möjligt, så han kan leta efter någon ny.

Bra tränat i veckan! :humbup: 85.000 steg??? WOW! Jag hade på den nya stegräknaren i tisdags när jag hade den långa städningen. Den sa 23.000 steg. Jag säger INTE EN CHANS!!! Nog för att jag går många steg, men detta kan inte stämma. Fel på den också alltså... Ska be per att kolla om det finns något sensitive-läge, för den reagerar på om jag sitter och knappar på datorn också.

Min vecka:
Mån: Bodystep
Ons: Veckans workout individual
Fre: Ett veckans pass. Snart KAN jag boka in mig, och får plats!! :jumpgreen: Om det nu passar med nya arbetstiderna, det vet jag ju inte än.
Lör: Det veckans pass som stod uppskrivet på tavlan: 10-20-30-40-50-40-30-20-10 kettlebellswings och samma antal situps med 10 armhävningar mellan varje set. Situpsen lade jag till på eget bevåg, för jag tyckte det lät för kort annars.
Sön: Cirkel styrka

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hallå!

Nej, jag går inte omkring och är hungrig faktiskt. Jag äter ändå rätt mycket mat tycker jag, och protein är mättande :D Men lite småsugen när övriga familjen fikar och moffar chips blir man ju ;)

Men vad kul att du får boka in dig på passen snart :clapping: Hoppas det passar med arbetstiderna :)
Hur har du gjort med städjobbet?
Det kanske är så att det blir jobbigt med allt fika omkring dig i början, det luktar ju så gott med bullar :hearteyes: Men där tror jag faktiskt att du vänjer dig, och när nyhetens behag är över så kommer det nog gå fint att avstå.
Haha, jag har aldrig lagt till extra för att ett träningspass känns för kort :D Heja dig :dance:

Min vecka:
Tors: Styrketräning, hk.
Fre: Jogging 3.1 km
Lör: Styrketräning, hk.
Sön: Jogging 4.3.

Åh, jag ska ju inte tränga ihop träningen så här. Det blir för jobbigt för benen med träning 4 dagar i rad. Nu är jag alldeles slutkörd i baksida lår :( Att jag inte lär mig :roll: Är huvudet dumt... som man säger :banghead:

Glad påsk på er :occasion-balloons:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Tur att du i alla fall inte är hungrig! Och STARKT att stå emot när du ser vad de andra frossar i sig för godsaker! :humbup:

Passar med arbetstiderna..? Nej, det gjorde ju inte det...
Jag kommer få strukturera om rejält med mina favoritpass. Jag får väl se det som att jag har chansen att hitta NYA favoritpass!
Ödets ironi... Att jag kommer jobba när passet 16.15 på fredagar (f.d Veckans pass) nu kommer bli omöjligt.
I april (börjar den 12:e) kommer jag jobba mån, ons, fre första veckan. Ons-fre andra, och mån, ons, fre 3:e. 9-18.30.
Sedan ska vi utvärdera och se om jag behövs mer. Och det är inte mycket som bjuds på gymmet efter 19!
Städjobbet behåller jag i april, sedan får vi se. Hoppas såklart att få mer jobb på cafét så att jag kan slippa det! Men det ger ju extra pengar samtidigt...
Här är det: https://bastakvarn.se/BASTAKVARN.html Fast fb-sidan säger nog mer https://www.facebook.com/BastaKvarn Dessa frestelser...

Jo, men det händer att jag lägger till lite i passen :). Tränar jag egna pass utan ledare lägger jag alltid till 100 situps - ibland med 10-kg vikt och 100 höftlyft i slutet.

Ja, det var väldigt vad du körde ihop det där i slutet av veckan! :lol: Och då får man lida för det... :kiss:
Bra jobbat i alla fall! :humbup:

Här är en liten film om mitt gym https://www.facebook.com/permalink.php? ... 1913949906
Läget är förskräckligt för dem nu... :( Och igår spreds det att det kommer öppna ett nytt gym i staden! Supermodernt med utsikt över sjön i stora glaspartier... Gruppträning, cirkelpass, 1200 kvm gym, crossfit. Detta kan handen på hjärtat vara spiken i kistan :shock: :(

Slängde in ett extrapass denna veckan, så 6 pass:
Mån: Bodystep i grupp (detta kommer jag kunna vara med på varannan måndag)
Ons: Mitt favvopass Veckans workout individual var FULLT!! :evil: :cry: Första gången det händer. Har hittills lyckats knipa sista platsen...
Så det fick bli Cirkel/styrka. Detta kommer jag MISSA med nya jobbet.
Tors: BodyBalance
Fre: Fullt "veckans" som vanligt, så ett eget.
Lör: det "Veckans pass" som stod uppskrivet 10 burpees, 8 squats, 6 däckvält x 10 varv. Värre än vad det såg ut på papper!
Sön: Cirkel/styrka i grupp

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Veckans 5 pass:
Mån: Bodystep i grupp.
Ons: Veckans workout individual i grupp.
Fre: Fullt veckans pass, så ett eget.
Lör: Påskpromenad med vänner. Vi gick 1,6 mil!! Många mat och dryckesstopp på vägen dock.. ;)
Sön: Bodybalance i grupp

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Men typiskt att inte tiderna på jobbet går ihop med passen :evil: Hoppas, som du säger, att du kan hitta nya favvo-pass :pray:

Oh, att någon vågar öppna ett nytt gym i dessa tider :o Låter ju som någon av de större kedjorna, då kan det ju bli tuffare för en mindre anläggning :cry:

Bra kämpat i veckan, 1.6 mil är inte fy skam :) Och fylla på med vätska och energi kan behövas ju ;)

Inte så bra vecka för mig, jag har nog överansträngt mig. Har smärtor i baksida lår på vänster sida :(

Ons: jogging 3.1 km
Tors: styrka hk
Fre: PW 1 tim
Lör: PW 45 min

Ny vecka, nya tag! Träna på :clapping:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Först tyckte jag det var jättetrist, med krockarna!
Men bestämde mig sedan för att det inte skadar att utvidga vyerna! Man fastnar ju lätt i sina favoriter!
Jag har ju haft tis & tors som träningsfria dagar i och med att jag jobbar dubbla pass då.
Men nu är detta dagar då jag är ledig och kan.
Men vilket RIV efter platser!! :shock: Jag har nu köpt ett dyrt gymkort för en månad. Och får alltså boka pass.
30 min efter att ett pass är slut, kan man boka nästkommande veckas. De 12 platserna tog slut på 3 sekunder!!!

Nej, det är ingen större kedja... Det är ett gym som varit i en lada på landet, som nu slår på stort och ska etablera sig i staden.
"Styrkeladan" heter de.
I vår stad har det hittills bara funnits vi, och Nordic Wellness. Det bor c:a 11.000 i staden, och 25.000 i kommunen.
Ja, det är modigt att satsa nu, mitt i pandemin.

Bra tränat! :)
Men vila baklåret lite nu, bättre någon extra vilodag än smärta!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Ja, det brukar gå åt fort de där bokningsbara passen. Och speciellt nu när det ofta är färre platser än vanligt. Försökte för nåt år sedan få en plats på ett rodd-pass som friskis för, men det var HELT omöjligt :shock: Gjorde typ 10 försök minst att kasta mig på bokningen så fort det gick, men varje gång så var det helt fullt och säkert 15 st i kö på 10 platser, så jag gav upp...

Hoppas du har lyckats få plats på något pass denna vecka då!

Nu är stegtävlingen slut på jobbet (vi vann inget) men jag tänker ändå köra på med 10 000 om dagen och se hur länge jag klarar det :D

Körde ett extra styrkepass denna vecka för att väga upp för veckan innan :D
Mån: Styrka ök
Tis: Promenad/klättring på Gråberget. Inte så långt, men mycket uppför.
Tors: Jogging 4.2 km
Fre: Styrka hk
Lör: PW 1 tim
Sön: Styrka hk (dock med få och lätta benövningar)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av TorsMamma »

Hej tjejer,

Har lite mycket känns det som mest hela tiden. Skriver en snabbrapport.

Jag hade ju en önskan/plan om att eventuellt köpa ett gymkort, men när jag läser här från er känns det inte så angeläget längre. Vill ju kunna gå på de pass man vill. Och med Covid så här lär det ju bli svårt. Har inte lust att betala dyra pengar och inte få allt man vill. :P

Så jag kör väl på med mitt. Går promenad 3,5 km+ alla dagar utom Tors-Fre och söndag som jag kör Crossfit på. Har en liten backe på promenaden jag försöker att springa upp för och sen gå ner nu är jag uppe i 3 gånger upp. Tänkte försöka öka på det framöver lite som intervallträning.

Som ni märker har jag problem med hemsidan och forum, har försökt slå på cloudflare igen och se om trafiken kan minska och därmed avlasta servern lite mera. Så håll tummarna. :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)
3 SEKUNDER tog det innan ett pass jag ville boka var fullt! :shock: :shock: :shock: Men jag knep näst sista platsen..! ;)
Det är imorgon.
Det är för trist det där med att de har så få platser... Man får verkligen vara på HUGGET!

Oj, vad bra du har tränat GulligaA! :humbup: Hur går det med joggingen?
Bra mål med stegen, och att du både utfört tävling, och har mål med det!

Och det verkar gå bra för dig också TorsMamma! :) :humbup:
Hur mår du nu? Har du återhämtat dig från Covid, eller är det fortfarande segt?

Min vecka:
Mån: Hann inte till Bodystep, hade annat för mig, så det blev Bodybalance bål/rörlighet.
Ons: veckans Workout individual - ett "nära-döden-pass" denna gång! :shock:
Fre: Kan ni tänka er???!! Det var en som inte dök upp på "Veckans pass" så jag fick vara med!!! :jumpgreen:
Det var lite fint faktiskt! :heart: Den sista gången jag kunde, eftersom jag kommer jobba på fredagar...
Lör: 4 km rodd + 4 km skidstaksmaskin
Sön: Cirkel/styrka. Nytt pass.

Jag mailade nya chefen på cafét och undrade om det var några särskilda kläder man skulle ha?
Då svarar hon "Byxor och skor, vi har tröja och förkläde".
BYXOR??? :shock: :shock: :shock: Jag har tillbringat de senaste åren i reception på ett gym där man bär träningskläder! :shock:
Och privat bär jag tights och tunika...
Jag gick upp i garderoben och rev fram 5 gamla par som låg där. Varav ETT par passade!
De andra var för små... :( :o :twisted: :twisted: :twisted: :shock: :evil:
Imorgon ska jag shoppa nya byxor... :(

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)
Mån: Bodybalance - Bål/rörlighet, efter första arbetsdagen på nya jobbet! :)
Tis: Veckans Workout team. Nytt för mig, man jobbade i grupper om 3. TUFFT pass!
Tors: extrainsatt Bodystep! :)
Lör: ett veckans pass
Sön: Cirkel styrka

Jättetrevligt på nya jobbet! :) Man sitter inte mer än då man tar 20-30 min lunch, och arbetsdagarna är 9,5 tim.
Så måååånga steg blir det på en dag! :)
Jobbade mån, ons, fre.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Kul att du trivs på nya jobbet :) Oj, låter som långa dagar. Hur går det med tillgången allt fikabröd då, kan du hålla dig ;)
Surt med byxorna :x Sånt är ju inte roligt, jag som mest hänger i träningskläder nu också när vi jobbar hemma. Undrar om snyggbyxorna passar fortfarande :think:
Härligt med alla pass du fått plats på! Bra tränat :dance:

Det går rätt bra med joggingen, bättre nu när jag lagt undan allt vad tidtagning heter och bara joggar i ett skönt tempo utan stress :) Kanske kollar jag tiden med jämna mellanrum, men det är inte därför jag joggar egentligen.

Ons: styrka hk
Fre: jogging ca 4.9 km
Lör: styrka hk
Sön: jogging ca 5.5 km

Kul att höra från dig också, TorsMamma. Låter som om du börjar komma igång rätt bra nu :clapping: Backträning är super :humbup: Om jag var du så skulle jag vänta ett tag med gymkortet, tills de är igång mer på riktigt.

Ha en fin vecka :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Eh... det går inte så bra att jobba i frestelsernas värld... :shock: :oops:
Man får ta lunch, plus "vad man vill ha"! :shock: Lunch kan man ju styra upp och ta något bra alternativ. Men allt det andra goda....
Försöker, men det går inte... Jag kan ju inte säga att jag vräker i mig, men något litet blir det varje gång... :oops:
Tur att jag inte jobbar varje dag! :shock: :?

Jag fick prova NIO par byxor på Kapp Ahl, och ÅTTA par på Lindex innan jag hittade ett par som satt hyfsat! :evil:
Jag har ALLTID haft svårt att hitta byxor, och hatar jeans, så det blev bomull.

Det låter skönt med dina joggingpass! :humbup: Så skönt att jag blir lite lockad att göra det jag med! :)
Vi får se.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)
Fick till en bra träningsvecka förra veckan.

Mån: Bodystep
Tis: Veckans workout team, en nära-döden-upplevelse med mycket löpning blandat med massa annat. Höll på en hel timme!
Det är olika pass varje vecka.
Tors: Utepass, samma här, löpning blandat med annat i högt tempo 45 min. Detta pass är samma varje vecka under 8 veckor (tror jag).
Man jobbade två och två. Medan den ena sprang en slinga gjorde partnern något annat under tiden. Välte traktordäck t.ex.
Lör: Powerwalk i slottsskogen med sambon 6 km. Jag lade till 100 situps och 100 höftlyft.
Sön: Cirkel styrka.

Nu har jag fått mitt jobb-schema för maj månad, och får anpassa träningen utefter hur jag jobbar.
Planering, planering.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"