TRÄNING 2021

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma: 15.000 steg!!! :o Inte illa där du! :humbup: Och skottning är tungt!

Nej, städerska är inte ett bra jobb. Det är ju astråkigt!!! :cry:
Men det hjälper upp ekonomin, och det är rörligt...

Det lät inte bra med nacke och axlar! Det kan nog vara sängen som spökar...
Bra med 3 pass trots det onda!

Min vecka:
Mån: Bodystep i grupp. Klarade äntligen de svåraste partierna, och var överlycklig! :clapping:
Ons: Veckans workout individual i grupp. PULS så att svetten skvätte!
Tors: Bål/balans i grupp. Skönt stretch/styrkepass!
Lör: Ett långt veckans pass med mycket rodd/skidstak blandat med annat.
Sön: Det skulle varit samma som i onsdags, men ledaren behövde ledigt, så då kom chefen och körde ett svettigt pulspass med oss i stället :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Nu går det snabbt att komma in på sidan! Blev det någon bra uppdatering, TorsMamma :humbup:

Nä, ok, speciellt roligt är det väl kanske inte med städning ;) Har du någon stegräknare? Kanske intressant att se hur mycket det blir en dag på jobbet?
Om inte jag anstränger mig så kan jag ha typ 952 steg när dagen är slut. Kontorsjobb på hemmaplan ger INTE mycket rörelse :cry:
Bra träning där :dance: Mycket puls!

Fem pass i veckan:
Tis: Styrka Uk
Ons: Styrka Ök
Fre: Styrka Uk
Lör: Styrka Ök
Sön: PW 1 tim 10 min

Lite tråkig träning, kan jag känna. Men kör detta program i åtta veckor, så två veckor kvar. Sen ska jag köra färre styrkepass och mer kondition, tänkte jag.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, det var väldigt vad snabbt det gick att komma in på forumet idag! :humbup:

Jag har ingen stegräknare, men det blir nog en del steg.

5 pass, GulligaA! Bra jobbat!!!

Mån: Bodystep i grupp
Ons: Veckans workout individual, grupp. Mer styrka/uthållighet, än puls denna gång. Detta är verkligen ett nytt favoritpass! Nytt varje vecka, och man vet inte vad det blir :)
Fre: Veckans pass fullt som vanligt... :( Lämnade över mina laminerade kort där jag skrivit upp de värsta passen till en tjej som hade plats på veckans pass. Hon fick välja och blev jätteglad för förtroendet :lol: Och sa rått "-Nu ska du få lida! :lol: " Hon valde ett av de absolut värsta med bl.a 90 squats, 80 kb-swings osv ner till 10 av något. Mellan varje sak var det 5 burpees.
Lör: ett veckans pass med rodd, skidstak m.m
Sön: Cirkel/styrka i grupp

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Jag önskade mig och fick en "fitbit" i födelsedagspresent. Känns tryggt att ha en sådan med långtidscovid på något vis. Den har ju då inbyggd stegräknare. DE dagar jag inte är på min mottagning försöker jag få ihop minst 10 000 steg. Men de dagar jag jobbar även om det är rörligt så får jag nog ihop säg 5000 steg typ. Känns mindre bra. Skottar jag får jag mera.:)

Kört crossfit i söndags, men kroppen är inte så bra på det, får lite problem med andning m.m. Men fortsätter nog ändå. Konstigt nog så är jag slut och har galet ont i benen efter passet och tittar jag har jag kört hårt. TÄnker alltid nu får jag träningsvärk dagen efter, men får ingen! :O
Jag som är mästare på att få träningsvärk så fort jag rör mig. Nu är jag mest bara fortfarande slut och känns som typ mjölksyra, men ingen träningsvärk. Denna Corona är knäpp kan jag tala om. Jag har skrivit lite om det och vill ni ha säg till så tar vi det på PM. :)

Anna, vilka galenpass du kör! Fattar inte att du ens överväger att deltaga. Men är djupt imponerad!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ja, fitbit är bra :) Jag har att upp ett veckomål istället för att ha ett dagsmål. Eftersom jag, som du, har svårt att få ihop stegen på jobbdagar. Har satt 60 000/vecka. Och det lyckas jag med nästan varje vecka :D Det blir en del knatande på helgerna för att få upp siffran dock ;)

Konstigt det där med träningsvärken, det borde ju komma MER efter att ha varit inaktiv en period. Inte mindre :think: Den där sjukdomen verkar inte va att leka med. Hoppas jag klarar mig :pray:

Samma samma lika lika denna vecka:
Ons: Styrka uk
Tors: Styrka ök
Lör: Styrka uk
Sön: Styrka ök

Det blir en hel del promenader också, men mest flera korta varje dag, så jag räknar det inte som träning.
En vecka kvar med detta träningsupplägg, sen ska det bli roligt att göra lite annat. Med 4 passa i vecka som är ca 1 timme långa har jag inte orkat så mycket mer.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej!

Som av en händelse var det en stegräknare (något slags armband) med gratis när jag gjorde en order på Yves Rocher!:)
Så när den kommer kan jag kolla hur många steg det blir när jag gör storstädet i padelhallen :)
Tror dessvärre inte det blir så många steg övriga dagar...

Ja, usch, vad segt du har det TorsMamma... Men konstigt att du inte får träningsvärk! Bara att tacka och ta emot...

Kul med nytt träningsupplägg snart GulligaA! :)

Min vecka, 5 pass:

Mån: Bodystep (passet sitter FINT nu på alla deltagare!) :)
Ons: veckans workout individual. Det jobbigaste hittills tror jag!
Fre: som vanligt ingen plats på veckans pass, så jag gjorde som vanligt ett eget bredvid...
Lör: Ett eget veckans pass. Underbart flow, och ensam i stora nya lokalen med egen musik högt! Ville nästan inte gå hem! Stretchade lite extra länge för att vara kvar i "magin" :)
Sön: Cirkel styrka i grupp.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Som ni märker, forum FÖÖÖÖÖÖR segt. Jobbar på saken men tiden ni vet.........

jag kör mina ca 4 promenader runt 3,5 km samt ett crossfit på söndagar. Så inget avvikande. Same same same....

Härligt ni inte ger upp och kör tycker jag. Anna, skall bli skoj och höra om dina steg. Tror du har fler än du anar. De dagar jag tycker jag inget gått har jag i alla fall nästan 5000 utan större problem. :)

Vi hörs snart igen! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)
Ja, segt är det... Man får göra andra saker medans man väntar :)

Fick stegräknaren i veckan, men den verkar funka dåligt... Den registrerar små skakningar också tydligen?!
Så om jag sitter och jobbar vid datorn har jag plötsligt gått massa steg! :banghead:

Mån: Bodystep i grupp
Ons: workout of the week i grupp
Fre: fullt som vanligt :( Så ett eget veckans pass.
Lör: ett vckans pass
Sön: Bodybalance

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hej!

När jag kör via datorn så går det snabbt, värre med IPad:en. Då tar det evigheter att komma in :|

Går det inte att ställa om känsligheten på stegräknaren, anna? Skrivandet på dator ska inte registreras. Det gör det inte för mig. Jag kan ställa in sensitive och normal. Kanske smällar man får ta när det är gratis ;)

Tis: Styrka uk
Ons: Styrka ök
Lör: Styrka uk
Sön: Styrka ök

Så var denna 4ggr/v period avklarad :D Fixade alla utom en vecka, när jag hade ont i nacken. Så jag är nöjd :dance:

Denna vecka blir det lite oplanerat efter känsla, men jag sitter och filar på nästa upplägg.
Jag ska också "deffa" faktiskt har jag tänkt mig. För att få musklerna att synas lite. Jag börjar så får vi se hur långt jag orkar. Det är ju så trevligt med mat och vin så det kan bli svårt. Samtidigt vill jag få fram de muskler jag känner att jag har fått :) Om än bara för ett tag.

Tråkigt att passet alltid är fullt, anna. Det är lyxen med hemmagym, finns alltid plats :D
Ibland måste jag flytta på en dammsugare, hög med tvätt eller som härom dagen när det hade provats skridskor nere i källaren och det låg flera par plus klubbor och hjälmar överallt! I mitt kära gym :shock: Har inget eget rum för det, utan det står mitt i gillestugan mellan garderober, TV-hörna och kontorsdel. Men jag känner mig himla lyckligt lottad faktiskt som har möjligheten och platsen till det :heartsthree:

Ha det fint och träna på!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jag skriver alltid via datorn, är det ännu segare med IPad ska jag inte ens prova...

Jag tror inte det gick att skriva in känslighet på den, det var Per som hjälpte mig ställa in den...
Men jag mailade Yves Rocher, och de ska skicka en ny. Får se om den funkar bättre... Ja, den kostade ju inget ;)
Det är det där med städningsdagarna jag är mest nyfiken på!

Mycket bra jobbat med både veckan som gick, och övriga veckor med detta upplägg! :clap: :clap: :clap:
Spännande med deffningen... Jag hade inte klarat av att avstå från en massa tror jag. :think:

Vi har en kund på gymmet som gjort det till en livsstil. Hon tävlade för första gången i fitness nu för någon månad sedan.
42 år gammal och kom 4:a tror jag! Imponerande på ett sätt! Men SÅ intensivt som hon gått in för det undrar jag om det är bra i längden :think:
Strikt kostschema hela tiden! Får aldrig vara impulsiv och ens ta ett äpple utöver det som står. Nä, så skulle jag inte vilja ha det...
Men det finns ju andra vägar att gå som inte behöver bli så dramatiska! :)

Ja, visst kan jag träna hemma! Eller på gymmet när jag vill! Men det är den där gruppdynamiken som är så härlig tycker jag! :)

I helgen ska vi flytta äldsta dottern från studentlägenhet i Gbg, till köpt lägenhet i Gbg!:)
Så vi får se hur många pass jag kan få ihop denna vecka.. :think:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Vi har en kollega på jobbet som också håller på och tävlar i fitness, hon vann nåt SM för två år sedan. 27 år tror jag hon är. Också sådär superstrikt i perioder då hon går ner jättemycket, för att sedan under "byggarperioder" lägga på sig så hon nästa är lite smårund :D Kan inte vara hälsosamt :think: Men så är det väl med det mesta av elitidrotten, inte så bra för kroppen.
Jag tänker inte vara så strikt, det klarar jag inte. Vill inte heller. Men vill se om jag kan få fram musklerna lite :) Får se hur det går, har ju inte lyckats nåt vidare med min viktnedgång tidigare :lol: Blir det bra kanske jag lägger upp "för" och "efter" bilder ;)

Jag förstår att du som gillar gruppträning vill ha sällskap! Det ÄR ju lättare att ta i när man drivs av andra i närheten.
Hoppas den nya stegräknaren fungerar bättre :humbup:
Vi har en stegtävling på jobbet där vi tävlar i lag (våra grupper) samt en tävling mellan kontoren. Pågår i 5 veckor, varav förra veckan var den första. Så jag satsar också på 10 000 steg varje dag nu tills tävlingen är över. Det gick bra förra veckan då jag var lite sportlovsledig, men nu blir det tufft. Jag får ta flera kortare promenader varje dag för att få ihop det :shock:

Veckans:
Mån: PW 45 min
Tis: Styrketräning, hela kroppen. Tunga vikter med få repetitioner.
Fre: PW 1 tim 10 min
Lör: Styrketräning, hela kroppen. Lite lättare vikter och fler repetitioner samt tätare mellan övningarna. Lite mer flås i träningen då :)
Sön: PW 1 tim

Så här blir nog upplägget framöver ett tag. 2 styrkepass i veckan enligt ovan och många PW där jag ska försöka byta ut en av dem mot ett joggingpass.

Ha't!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, för extremt kan aldrig vara bra!
Kör på du, så ser vi gärna lite för och efter-bilder sedan;)
Lånade Claras våg i helgen när vi flyttade henne. Har inte vägt mig på säkert ett halvår... Vi har inte ens någon våg!
Och det var ingen rolig siffra nu...:(
Jag har ju känt och sett det... Men så har man ju stretchiga träningskläder på sig hela tiden på gymmet, och de töjer ju ut sig med bredden så att säga... Nej, det måste bli bättre ordning på maten nu...

Har fått stegräknaren, men har inte hämtat ut den. Synd, för det är imorgon jag har den där långa städdagen... Och det är den jag är mest nyfiken på!

Vad redigt med tävling på jobbet! :humbup: Kan tro att det faktiskt är riktigt svårt att få ihop 10.000 steg! Har ingen koll på hur långt det är!

Det låter som ett kul upplägg! Bra jobbat i veckan! :humbup:

Jag får nöja mig med en rapport med 4 pass denna vecka.
Vi var totalt tvärslut när vi kom hem från 1:a flyttdagen i fredags! :shock: En redig mugg vin, sedan somnade jag nästan i soffan.
Träning orkade jag inte med!
Nästan lika trötta när vi kom hem både lördag och söndag, men jag gjorde corepass med "You are your own gym". Det kändes överlevnadsbart.
Måla, måla, måla, upp och ner för stege, så rört mig har jag gjort en del.

Mån: Bodystep i grupp
Ons: Ledaren för Veckans workout individidual var ledig, så chefen Linda kom och körde ett Veckans pass.
Denna gång fokuserade vi på en muskelgrupp i taget. 10 min armar, 10 min, mage, 10 min ben, och mellan varje grupp tabata.
Lör: Yayog core
Sön: Yayog core.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Alltså, vad jag får slita för mina steg :lol: Ska jag få ihop 10 000 så är det ca 25 min rask promenad på morgonen, 20 min på lunchen och 30 min sen på kvällen. Låter inte jättemycket, men det känns som det tar upp all min tid nästan :D Jag FATTAR inte de som får 25-30 000 steg per dag på jobbet! Läste om nån sjuksköterska som hade så. De måste verkligen springa runt HELA tiden :shock:

Hoppas nya stegräknaren fungerar bättre :) Bra tränat trots flytten :humbup:

Tis: Styrketräning, hk
Ons: PW 45 min
Lör: Styrketräning, hk
Sön: PW 1 tim

Och så en massa fler korta promenader, men kan inte räkna dem som träningspass.
Första deff-veckan? +0.2 kg :handgestures-thumbdown:
Jag vet att det är så lite att det inte är något att bry sig om. Med tanke på vad det kan skilja från dag till dag så kan det lika gärna innebära att jag faktiskt har gått ned lite. Och det är bara en vecka ju. Men surt ändå :x Har ju avstått så mycket :cry:
Ska kanske komplettera min excel-fil för träningen med vikten i diagramform också, så kan jag ju tydligare se förändringen över tid :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jag tycker också det verkar suuuperlångt med 10.000 steg! Förstår att du får slita för dem!
Jag har fått den nya stegräknaren, men även den reagerar om jag bara sitter vid datorn... Ska be sambon kolla om det inte finns en sensitive-knapp någonstans, annars ger jag mig med den.
Mötte en vårdanställd i en hiss en gång. Han sa att han inte behöver träna, för han går 2 mil om dagen i alla korridorerna!?

Bra tränat! :humbup: Vad äter du på en "typisk" dag då? Vad avstår du ifrån?
Är ditt mål alltså att förlora fett, som sedan ska bli muskler? Vill du upp eller ner? Jag fattar inte sån´t här riktigt :shifty:

I torsdags blev jag UPPSAGD från gymmet! :( :( :( Det går sååå dåligt för dem :( De har dragit in på precis allt de kan, men till slut gick det inte längre... De var tvungna att dra in min lön... :( Jag blev så ledsen! ÄLSKAR ju det jobbet!! Sista dagen jag jobbar blir 10 april, så det är ju snart...
MEN det löste sig jättefort!! Hittade en annons om ett café på landet som sökte personal april-september.
Ringde, åkte dit, och fick det på direkten! :) :clapping: :dance:
Så det kommer löpa på direkt efter att gym-jobbet tar slut! Sedan får vi se... Men nu har jag tid att fundera!
Kanske jag ska säga upp städjobbet som jag hatar så mycket... I alla fall padelhallen!
Omklädningsrummen och entrén känns ok. Ska ta reda på om jag räknas som "personal" om jag har kvar det. I så fall får jag ju träna gratis. Kan vara värt det... Å andra sidan... Om jag blir en betalande kund FÅR jag boka in mig på vilka pass jag vill! :think:

Mån: Bodystep
Ons: Veckans workout individual
Fre: Ett veckans pass (kommer aldrig mer få plats på det ledarledda känns det som...)
Lör: ett veckans pass
Sön: BodyBalance

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2021

Inlägg av GulligaA »

Haha, det är aldrig någon som är intresserad av mina mat- och träningsvanor, så därför passar jag på nu när tillfälle ges :D Det blir nog låååångt. Du kan ju välja om du vill läsa allt eller inte ;)

Jag har ju faktiskt byggt upp en del muskler nu, speciellt under senaste året, så nu är tanken att jag ska förlora fettmassa och bevara muskelmassa. För att gå ner ett kilo i fettmassa så ska man gå back 7000 kcal! Det är ganska mycket :shock: Samtidigt behövs mycket protein för att behålla musklerna. Så det funkar inte riktigt att bara äta så lite som möjligt för att gå ner heller, då försvinner musklerna också.

Så här ser en vardag ut nu:
Frukost: 2 kokta ägg och 1 kopp grönt te (Så har det sett ut länge)
Mellis 1: 2 skivor skinka/rostbiff och en liten kopp svart te med standardmjölk. (tidigare låg skinkan på två knäckebrödsmackor med mycket smör och jag drack minst två stora koppar svart te med massor av standardmjölk)
Lunch: Kyckling/lax/tonfisk oftast med antingen enbart grönsaker eller en lite portion quinoa eller bönpasta. (har tagit bort såser, vanligtvis äter jag MASSOR av aioli till allt :D Samt dragit ned på kolhydraterna)
Mellis 2: Kvarg med bär eller keso med äpple och kanel. Liten kopp svart te med standardmjölk. (På em förut drack jag också minst två stora koppar svart te med massor av mjölk)

Helgerna försöker jag hålla ganska lika, men då tillåter jag mig en knäckebrödsmacka också faktiskt till frukost :) Jag försöker hålla alkoholen på en så låg nivå jag kan, men det är svårt. Jag vill ju ha mitt bubbel :lol: Men kommer jag ingen vart så får jag kanske sluta helt. Har upplevt förut att alkoholen sätter stopp för min viktnedgång. Sen så försöker jag undvika fika och snacks och sånt helt. T.o.m min mörka choklad som jag älskar, för en ruta blir lätt så många.

Jag har inte börjat räkna kalorier än, ska försöka att få till det ändå genom att bara "dra av" först. Funderar på 5:2 också, men det är så svårt när man sitter hemma. Det var lättare när jag åkte till kontoret och det liksom inte fanns något att äta förutom det jag hade med mig. J ja, jag fortsätter enligt ovan ett tag och hoppas på resultat :pray:

Men så tråkigt med jobbet på gymmet :( Så bra att det löste sig så fort, grattis :humbup: :) I september kanske situationen ser annorlunda ut och gymmet kan anställa dig igen? Ja, som betalande kund får du ju lite fördelar också :D Om ekonomin klarar det så kanske du ska säga upp dig, situationen är ju jobbig ändå som det är nu, mer på ett allmänt plan för alla. Men det får ju du avgöra :)

Bra tränat!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"