TRÄNING 2020

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Härligt Anna!!! :D

GulligaA, bara upp på hästen igen och köra vidare! :D

Min avvikelserapportering blir i morgon då jag inte kan köra för jag skall flytta in alla mina möbler m.m. på mottagningen efter ha fått målat och lagt matta m.m.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

GulligaA, upp i sadeln igen och kom med en bättre rapport på söndag ;) ;)
Jo, rumpa/benpasset kändes bra. Tycker det är lite långtråkigt med styrketräning bara...
Att jag gav mig på gåbandet i lutning var för att en gym-kund undrade om vi hade någon trappmaskin.
Jag sa att vi inte har det, men vi har en stege som rör sig.
Då förklarade chefen att det korta löpbandet man ställer in på backe tränar exakt samma muskler som en trappmaskin gör (och en sådan tränar rumpan).
Det var därför jag testade det. Men jag tyckte mer det kändes i vaderna?
Crosstrainer baklänges... :think: Undrar om folk skulle glo? :think:
Ja, man skulle kunna ta någon styrkeövning efter något pass i veckan. Det var det jag gjorde med gummibanden i lördags ;)
Fast gummiband är ju inte styrketräning på det viset. Mer nötande jobbigt...

Tis: cirkel i grupp
Ons: kondition/styrka. Stakmaskin blandat med annat mellan varven, bl.a 250 situps.
Fre: lunchtabata + e.m Vekans pass i grupp
Lör: lååångt konditionspass. 3 km ny slags cykel, 3 km rodd, 3 km stakmaskin + situps och gummibandsövningar (för rumpan! ;)

TorsMamma: flytta möbler kan också vara jobbigt! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)
En trög start pga mycket med mina jobb, men det tog sig på slutet!

Mån: Cirkel i grupp
Fre: Lunchtabata i grupp, och veckans pass i gupp på e.m. Båda var riktigt tuffa denna fredag.
Jag knep den SISTA platsen på Veckans pass :shock: Det vore det värsta passet i veckan att missa!
Lör 3 km rodd, 3 km stakmaskin med 50 fällkniv mellan varje kilometer.
Sön: ett kort styrkepass följt av Bodybalance.

Imorgon drar vi alltså till Egypten 1 vecka :clapping:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej

Hoppas det har gått bra med allt bärande av möbler, TorsMamma :) Ser dig framför mig som Pippi Långstrump med en bokhylla i ena handen och en byrå i den andra :D Du ger ett intryck av att vara stark :greetings-wavingyellow:

Tur att du fick plats på favvopasset anna :handgestures-thumbupleft: Härligt med en vecka i solen, hoppas ni får det riktigt bra!

Helt ok vecka:
Tors: styrka, hela kroppen, hemma. Tunga vikter med basövningar i supersets, så blev lite flåsträning också
Lör: styrka, hela kroppen, hemma. Standardpass, men ökade vikterna i ca hälften av övningarna. Så härligt att känna att jag blir starkare :clapping:
Sön: F&S-pass, yoga soft. Soft var kanske lite väl lugnt mot för vad jag hade velat ha. Mycket fokus på andning, mestadels låg vi ner på golvet. Lite kul var det, för ledaren sa i början att vi skulle ställa om kroppen till att andas djupare mer med magen och då tänkte jag ”nähä, det går INTE, jag andas alltid ytligt och stressigt och det kommer inte lyckas med mig” :) Men ta mig fan ligger jag inte där och andas med magen efter ett tag :D Och fortsatte med det en bra stund efteråt :dance: Nu är jag tillbaka som vanligt, men det visar att det går ju!
Yoga soft är inget jag kommer att prioritera för att hinna med, men har jag tid över på nån söndag så kör jag det nog igen. Som avslappning. Det kan man också behöva ibland :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Hello D A R L I N G S ! :heart: :heart:

Härligt Anna du fick sista platsen. Du lär nog alltid få plats resten av terminen tror jag. Nu börjar ju nyårslöftena svikta. :shifty: :shock:

Alltså, när du skriver
Lör 3 km rodd, 3 km stakmaskin med 50 fällkniv mellan varje kilometer.
Blir jag helt :mrgreen: :o för att köra 3 km rodd, stakmaskin och 50 fällkniv finns liksom inte med på världskartan för mig!!! Det är helt otroligt måste jag säga. Nä, då kör jag nog på med mina viftningar i luften och hoppas jag klarar mig ett tag till. Men jag är så grymt imponerad av dig och de som kan göra detta! R E S P E K T! :hearteyes:

Egypten! Vill ha full rapport därifrån! Har inte varit där sen 2004 så det har nog hänt en del. :D (och då menar jag inte träningsrapporten :o )

GulligaA, nu gjorde du verkligen skäl för namnet! :heartsthree:
Ser dig framför mig som Pippi Långstrump med en bokhylla i ena handen och en byrå i den andra :D Du ger ett intryck av att vara stark :greetings-wavingyellow:
I wish!!! Nog för att jag kanske är lite "Lik" pippi då jag inte är särskilt stor eller biffig på något vis. :lol: Men jag är mycket glad att jag är 25 (hmmm.... 49) och är så pass stark som jag är. Jag har under mitt liv inte varit särskilt stark så jag är glad för det lilla. Men det känns onekligen bra att vara det starkaste man varit i sitt liv och inte känna sig så begränsad. Men tyvärr gör sig ålder lite påmind ibland med diverse krämpor.

Bra tränat denna veckan!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Då är ju jag värsta ungdomen i det här gänget med mina 41 år :D
Men samma gäller mig, jag har aldrig tränat regelbundet förut. Jämt varit svag och orkeslös, sovit dåligt och ofta förkyld. Därför känns det så fantastiskt nu när jag ofta är den som flåsar minst efter trappa/uppförsbacke, sällan sjuk och bara blir starkare och starkare. När jag ökar skivstången med 2,5 kg och känner att jag kunde lagt på lika mycket till :dance:

Jag var i Egypten 2001, och kommer aldrig sätta min fot där igen. Men hoppas du har haft det trevligt, anna ;)

Bra vecka:
Tis: Styrka, hela kroppen, hemma
Ons: Cosstrainer, 25 min intervall
Lör: Styrka, hela kroppen, hemma
Sön: PW 1 tim och 15 min, i stark motvind :shock:

Inget F&S-pass denna vecka. Hade bokat in ett rodd-pass, men det gick inte ihop med hämtning och lämning till kalas och träningar och matlagning (och skidskytte-VM på TV :oops: )
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma, ja, det kan vara så att nyårslöftena börjar avta så att jag är safe för "Veckans pass"... Hoppas det!!
Men kära n´ån, jag blir riktigt generad nu :oops: :lol: Ja, det är långt att ro/staka, men det är inget jätte-tempo jag håller på konditionspassen!
Ser ju en Markus som tränar elitskidåkning som tränar på gymmet i stakmaskinen, och DÄR kan man imponeras!! Mina kilometrar tar ju 5-7 min/st.
Är det något vi ska imponeras av är det ju DIG och din karate!!!

Båda två: Visst är det väl en härlig känsla med att känna att man är starkare än någonsin förr! Jag håller med! :)
Jag närmar mig 52, så jag är ju gamlingen i gänget... :? :?

GulligaA, bra jobbat förra veckan!! :)

Egypten var härligt! SOOOOL och c:a 24-26 grader (första dagen var det "bara" 20). Bara det. Att få se sol!
Vi bodde på ett all inclusive-ställe med 4+ i betyg. Annat vågar man inte i Egypten! :shock:
Var här och luffade runt med Per efter att vi jobbat på kibbutz i Israel för mååååånga år sedan och DÅ kan jag säga att vi blev rejält magsjuka :shock: Och enormt trötta på alla försäljare som skrek "special price for you madame" och konstant skulle luras...
Sån´t slipper man i all inclusive-världen...
Rätt enformig buffémat och riktigt blaskiga drinkar. Det var alltid Cuba Libre eller öl som vann i sista änden ;)
Man åt och drack alldeles för mycket som det lätt blir när man är iväg...
Sol och bad, snorkling och speciell båttur med extra mycket snorkling. Per fridyker så detta var ju himmelriket för honom!
Det är verkligen en helt fantastisk värld under ytan!!! Fast jag ligger PÅ ytan och dyker inte ner.

Träning då... Jo, det fanns en del pass vi var med på, av blandad kvalité.
Mån: Yoga i grupp (var ju fortfarande hemma då).
Ons: kort men bra styrkepass i hotellets gym.
Tors: Yoga 30 min (dåligt pass)
Fre: Stretching 30 min + aerobics 20 min, båda var kassa pass
Lör: Flexbar 45 min. Riktigt bra och jobbigt pass för armarna!
Sön: Pilates 35 min (bra!) + salsakurs 30 min (rätt kul)
Så jag vet inte riktigt hur man ska räkna med antal pass den veckan eftersom vissa kunde kvittat :think:
Men vi säger väl 4 kanske?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Men nu halkar vi efter töser!!

Förra veckan började svagt, men tog sig så det blev 5 pass trots allt ;)

Ons: eget pass, tufft
Fre: Tabata på lunch i grupp, + veckans pass i grupp
Lör: 3 km rodd, 3 km stakmaskin med 50 fällkniv mellan varje km.
Sön: Bodybalance i grupp

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ledsen, förra helgen blev stressig med packande och att vi begav oss till Lofsdalen, så jag glömde bort rapporteringen :oops:
Inte för att det fanns så mycket att rapportera om, var ensam hemma med kidsen och skyllde lite på att kommande vecka blir det ju skidor varje dag...

V8
Sön: slalom hel dag

V9
Mån: Slalom hel dag inkl skidskola
Tis:Slalom hel dag inkl skidskola
Ons: endast skidskola, SÅ trött i benen. Så räknar det nog inte som ett pass.
Tors: Slalom hel dag inkl skidskola
Fre: Slalom hel dag
Sön: Styrketräning, hela kroppen, hemma

Nu har jag ju gått skidskola och blivit mycket bättre :D Så det är inte lika mycket styrkepass för låren längre som det var förut :lol: Men en dags åkning tycker jag är ett pass. Nu börjar jag förstå varför folk gillar slalom, även om det är naturupplevelsen snarare än farten som tilltalar mig mest :) Det är ju roligare när man (nästan) hänger med sällskapet :clapping:

Nu blir det satsning på styrkan igen. Och så måste jag ju hinna med lite Friskis!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj raringar!

Härligt ni håller igång. HÄr är min avvikelserapport. Inget i onsdags då jag Torsdag morgon gick upp tidigt för att åka till Romme. Jag och sonen var bokade Tors-Sön. Vi åkte Torsdag och på fredag landande Tor en aning snett och fick ont i nacke och rygg. VAknade Lörd. morgon med typ nackspärr som jag fixade och ut i backen igen. Då blev han påkörd av en vuxen man snowboard åkare och skadade knät. Ledband och förmodligen minisk skada. Så ingen mera skidåkning. 2 hela dagar fick jag typ. Sen en gråtande unge en natt till och sen åkte vi hem i morse så fort vi packat och kom till bilen. Nu har han ett par kryckor och får stappla med dem tills det blir bättre.

Hoppar på vanlig träning på tisdag. Har dock noterat att jag har några "kilon" att börja träna bort nu. Skall försöka hitta den energin, men den känns ganska bortblåst.

Heja er som varit så himla duktiga!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

GulligaA, imponerande mängd skiddagar! :) Och vad KUL att (nästan) hänga med i sällskapets fart!!
Det måste vara bra med skidskola! Att få lite grunder! :) Ja, kör lite friskis-träning nu med, det skulle vara kul att höra vad du tycker!

TorsMamma, det var ju ett ELÄNDE med Tor :( Fy, vad trist att det blir så när man kostat på sig en resa. :(
Stackars er båda två :(

Mån: cirkelpass i grupp
Ons: kort styrke/pulspass
Fre: lunchtabata + e.m Veckans pass, där jag åter igen knep den sista platsen :?
Lör: konditionspass. Skriver jag bara "konditionspass" i fortsättningen innebär det 3 km rodd, 3 km skidstaksmaskin med 50 fällkniv mellan varje km.
Lade nu dessutom till lite gummiband för rumpan efter varje km.
Sön: kort styrkepass - Bodybalande var fullt :(

Kram Anna :heart:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hejsan!

Men fy så läskigt, TorsMamma :shock: Hoppas han blir bättre snart :heart:
Vi köpte ryggskydd till våra tjejer nu när vi åkte till fjällen. De kunde inte förstå varför de behövde det, de åker ju så försiktigt :confusion-shrug: Men det är ju alla stora/vuxna som åker utöver sin förmåga som man är rädd för! Tråkigt med semestern och allt :(

Min vecka:
Tis: Styrketräning, helkropps, hemma
Fre. Styrketräning, helkropps, Friskis&svettis faktiskt :D Kul att testa lite nya vikter och maskiner mot för det jag har hemma. Men jag måste kolla mina hantlar, tog samma vikt där som jag trodde jag hade hemma. Men de kändes mycket tyngre. Kanske blir så när man köper billiga hantlar på Rusta och Ö&B :lol: Men jag ska absolut försöka träna mer på F&S gym.
Lör: Jympapass, medel. Alltså, jag är lite kluven nu, jag tycker inte det är roligt med de här jympapassen. Det är inte den träning jag vill ha. Men samtidigt så får jag ju träningssällskap med en kollega från jobbet som skaffat träningskort, och hon vill absolut inte gå på något annat än jympan. Så det kanske blir något mer sådant då och då. Men inte varje vecka, så mycket träningstid har jag inte och jag vill prioritera den träning jag "tror" på. (Hon "tror inte" på styrketräning, säger att man bara blir större av det och inte kan gå ner i vikt :) )
Sön: PW 45 min, vi planerade för en längre tur, men mannen fick skavsår :roll:

Snygg vecka för dig, anna, även om du inte fick plats på passet på söndagen. Kollade på skidstaksmaskinen i fredags för att testa, men den var upptagen hela tiden :evil:
Den här veckan måste jag försöka klämma in många pass, för nästa vecka blir det tåg norrut för två dagar i Luleå och en i Umeå, så det blir inte många dagar över till träning :crying-yellow:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma: Hur går det med Tor?? :shock:

Vilken bra vecka, GulligaA! :) :humbup:
Ja, vikterna är kanske lite skeva från Rusta :think:
KUL att du provade lite gruppträning! :clapping:
Själva namnet "medeljympa" låter dock lite halvt menlöst? Eller? Blev du trött?
Jag tyckte t.ex passet du berättade om som heter "Power hour" lät inspirerande! Vad är det? Det kanske skulle kännas roligare??
Jag som gillar gruppträning blir så nyfiken nu! I vilken stad går du på detta? Jag vill in på deras hemsida och läsa! :)
Kan du inte locka med dig kollegan på något annat tror du? Muta med något! :D

Mån: cirkel i grupp
Ons: funktionell fys i grupp. Nja. Det där var inget vidare tufft pass tycker jag. Det ska jag nog inte gå på igen.
Fre: LunchTabata i grupp + Veckans pass i grupp senare. (sista platsen igen! :shock: ) Båda två var svintuffa denna fredag!
Lör: konditionspass skidstak/rodd. (Vi har 7 skidstaksmaskiner, så hos oss är det alltid någon ledig :))
Sön: Bodybalance-passet var tyvärr fullt IGEN :( Så jag och dottern körde lite Yoga, och jag lade till 30 min core.

På lördag blir det en rolig dag! :) Vi har medlemsdag på gymmet! Receptionen är inte öppen, så jag får vara med att träna denna dag!
Vi kommer vara indelade i små team som följs åt genom 4 olika 25 minuterspass, med tävlingsmoment mellan varje.

Kram Anna :heart:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Jag går i Gävle

https://www.friskissvettis.se/Gavle/Traning

Jag blev trött på medeljympan, inte så där fasansfullt men ett skapligt pass. Dock känns det just så "medel". Lite styrka, kondition, lite stretch. Det är säkert bra om man kör det bara för att få en allsidig träning och inte gör någon annan form av träning. Som kollegan, får väl göra som med barnen och muta med en chokladbit kanske :lol:
Power hour vill jag testa, men det blir så ofta inställt!

7 stakmaskiner, så orättvist, vi har bara en på gymmet där jag går ;)

Låter kul med medlemsdag. 4*25, det blir mycket träning :shock: Heja heja :happy-partydance:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, nu är jag här en sväng till. Ingen träning för mig idag. Ha lite lätt feber och känner mig inflammerad i kroppen, så idag blev det vila.

Var hos läkaren med Tor igår och fick den remiss jag ville ha på MR av knät, så vi får se hur det ser ut.

GulligaA, jag är ju utbildad friskis och Svettis gympaledare så jag är ju helt klart partisk! Men jag älskar ju sådan gympa för det passar min kropp med den typ av variation och musik som jag oftast gillar. Men jag är helt med på att det passar inte alla och precis som du säger, det är till för just dem som inget annat gör. Gillar man annat så skall man göra det. ALL träning är BRA träning i min bok. Vissa bygger lättare muskler än andra men det har mest och göra med HUR man styrketränar så gör det du gillar och som blir av är alltid mitt råd!

Anna, du är bra du som bara kämpar på och ökar och ökar på ett sätt jag blir nästan matt av att bara tänka på. Men helt klart, HEJA dig!!

Nästa vecka har vi tid för MR på knät så vi hörs mera då. KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"