TRÄNING 2020

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej igen! :)

GulligaA, kikade runt lite på passen och där fanns det ju många intressanta tyckte jag! :)
Jympan finns ju i en intensiv-variant, den kanske är roligare?
Sedan finns det ju cirkelgym, och cirkelgym HIT! Det är nog någonstans däremellan våra cirkelpass på gymmet ligger.
Powerhour - varför är den inställd? Är det för få som anmäler sig tro? Verkar kul.
HIT är nog lite som det tuffaste passet vi har på gymmet - X-fit. Det skulle jag aldrig våga göra. De är inte kloka! :shock: Kör armhävningar på händerna och så´t :shock: Jag skulle inte ens komma upp på händerna :D
Det fanns ju även skivstångspass såg jag! Kan inte det vara något för dig som tränar mycket styrketräning?
Nä, du får muta din kollega! ;) Och nu har du faktiskt något att argumentera med också. Du gick med på gympan, och tyckte inte den var så kul. Nu är det dags för henne att steppa upp för dig och gå något som kanske är utanför hennes bekvämlighetszon!!
Ang. stakmaskinen så är ju Ulricehamn en skidstad med skidgymnasium och världscup vartannat år. Så då måste det ju satsas på skidåkarna.

TorsMamma, krya på dig! :heart: Och lycka till med magnetröntgen av Tors knä!
Vad kul att du varit gympaledare! :) Håller med om att man ska göra sådant som man tycker är kul!
Tack, men jag upplever inte att jag ökar så mycket? Försöker nog mer hålla kvar mig där jag är. Äter ofta lite för mycket godis och onyttigheter :oops: :oops: Jag och ena dottern gjorde ett "avtal" för ett par månader sedan. Vi skulle bara äta sött på fredag och lördagar.
Och så gjorde vi. Men nu ballade hon ur och tyckte det blev tråkigt... Och jag följde efter! :shock:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Power hour ställs oftast in pga av att det saknas ledare. Så det finns väl bara en som kan hålla i det tänker jag.

Skivstångspass är faktiskt nästa sak jag vill testa! Det är ofta kö och man får kasta sig på bokningen så fort den finns. Fick faktiskt en plats i fredags, men paniken i min mans ögon när jag skulle till lokal och träna :shock: Så jag har lovat honom nu att bara träna hemma/ute till den värsta Corona-krisen är över :sad-fever: Så inget på F&S närmsta tiden :(

Av samma anledning är min Luleåresa inställd så det blir lite mer tränat än väntat denna vecka :clapping:

Veckan som var:

Tis: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Tors: PW 1h, med mannen som inte fick skavsår den här gången :humbup:
Lör: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Sön: Gå/jogga/gå/…/jogga/gå i 4 km. Ska komma igång med löpningen nu. Jag är helt säker på att jag skulle orka en hel tur på 5 km nu, men jag skulle få sån HEMSK träningsvärk (vis av erfarenheter) så jag börjar med några blandade pass.

En del av passen , bl.a. cirkelgym, kör de på en lokal som ligger 6-7 km från där jag bor, medan det mesta annat finns på lokaler (3 st) mellan jobbet och hemmet. Så då blir jag lite bekväm och tar det som ligger nära till. Och så känns det inte så hållbart att ta bilen till träningen när det finns annat närmare...

Hoppas du är bättre nu, TorsMamma, och att röntgen gick bra för Tor :heart: Häftigt att du är utbildad ledare! Ja, det bästa med passen är ju musiken :happy-partydance: Det finns ju pass som heter Dans Fusion, som jag sneglat lite på. bara för att få röra mig till musik. Bara för roligt :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Synd med så mycket inställda Power Hour! Hoppas du kan testa någon gång!

Jag tror ju att alla gym gjort en rejäl uppryckning med att tvätta redskap. Det har i alla fall vi gjort! Jag har städat hela helgen känns det som.
På, över, under maskiner. Viktplattor osv.
Man kan ju tvätta av själv, både före och efter pass. Och det tror jag många gör nu faktiskt. Vi har satt upp extra skyltar om det.
Ha med dig handsprit! Om du får tag på någon...
Förstår tanken med avstånd till cirkelgym, men tycker ändå du ska prova någon gång! Det är KUL träning! :)
Bra vecka för dig! :)
Vi har 2 danspass Sh´bam och Dancestep. Det ser ut som att de har väldigt kul, de som går. men det är för mycket koordination för min del...

Av vår stora medlemsdag blev det inget pga Corona... :( Jag som sett fram emot det så mycket!! :(

Mån: Cirkel i grupp (fick plats!! :)) Ny cirkel! JÄTTEMYCKET armar, som är min svagaste gren... Men det är bra att öva sig på!
Ons: Puls taktstyrd i grupp (grupp?? Vi var bara 3 st! :shock: :lol: )
Fre: Tabata i grupp (med skivstång och bräda) + Veckans pass i grupp på e.m.
Lör: kondition rodd/stakmaskin etc.
Sön: Bodybalance i grupp

TorsMamma, hur gick det med röntgen?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej

Det är annorlunda tider nu. Så mycket inställt. Ska sitta hemma och arbeta är det sagt, så vi har satt ihop ett arbetsrum åt mig. Inställda kalas :cry: Hör inte till tråden egentligen, men det på verkar ju vardagen så mycket. Jag känner mig matt och bedrövad av situationen. Nära och kära som förlorar jobb, andra som jobbar ihjäl sig inom vården :shock:

Jag förlorar SÅ mycket vardagsmotion genom att sitta hemma och arbeta :( Cykel till och från jobbet, ca 3 km enkel väg. Trappor upp och ned på kontoret flera gånger om dagen. Måste verkligen röra mig mer nu, och det här kan ju hålla på till sommaren med lite otur. Dessutom har jag himla svårt att hålla mig ifrån skafferiet. Bara EN ruta choklad till :D Blir lätt många :roll:

Blev lite dåligt med träningen förra veckan:
Lör: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Sön: Gå/jogga/…/gå 4 km. Lite längre sammanhängande joggingsträckor nu :)

På F&S är alla pass med utrustning eller stationer där man går runt inställda, och övriga har halverat antal platser. Men jag har ju ändå lovat min man att inte gå dit :doh:

Hoppas ni klarar er bra i situationen som den är. Ta hand om er :heart: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, det är verkligen förskräckligt, allt som händer nu! :shock:
Man ser heller ingen ände på det! När ska det ta slut? När blir det vanliga tider igen? BLIR det vanliga tider igen?? Någonsin?
Jag får inte in en enda order till min egna lilla firma :( Det är helt dött... Som att hela Sverige stannat!
Brukar vara ute på kundbesök på onsdagar. Var ute förra onsdagen. Var ute hela dagen, körde 25 mil, och sålde för 1.000:-... :(
Det håller ju inte! Mina återförsäljare - som är blomster/presentbutiker - har inga kunder! En hade haft 1 kund på hela dagen. En annan 2...
Då kan de ju inte köpa in mer! De måste sälja av vad de har... :(
Folk som faktiskt är FRISKA måste förstå att det är ÄNNU viktigare nu att handla lokalt!
Städer och samhällen dör ju ut helt... Butiker, restauranger etc. får stänga ner om ingen gynnar dem :(.
Det är onsdag idag, men jag åker inte ut nu på ett tag... Kanske mest för självförtroendets skull...

Jag är LIVRÄDD att gymmet ska behöva stänga ner, så jag förlorar den lilla 50% inkomst jag har därifrån!
Det är den enda lön jag kan ta ut i nuläget...

På gymmet städar, och städar jag för tillfället. Det är ju en städerska där, men jag kör extra med desinfektion på maskiner på mellanstunder.
Som en kund sa - det här är ju det säkraste stället att vara på nu - här är ju inga folk! Sorgligt, men sant... :(

Såååå tråkigt med din förlorade vardagsmotion GulligaA!! :( Kanske du ska inleda dagen innan du börjar jobba med en cykeltur halvvägs till jobbet, och tillbaka? Och samma när du slutat för dagen? Som en rutin? :)
Och det är också lite tråkigt och ensamt att jobba hemifrån kan jag tro... Och svårt med karaktären... :(

Förra veckan:
Mån: cirkel i grupp (från denna veckan kör de cirkeln och veckans pass utomhus! :) )
Ons: kort intensivt eget pass
Fre: var med på morgonyoga 6.30 till min egen förvåning! Kunde inte sova, så jag var ändå vaken och Clara skulle dit, så jag hängde på. Jag räknar det dock inte som träning, för det var väldigt mjukt. Veckans pass i grupp på e.m. (LunchTabatan är inställd ett tag framöver.)
Lör: 3 km rodd, 3 km skidstaksmaskin
Sön: 1 timme styrketräning i gymmet + direkt efter BodyBalance

Familjen ligger i drivor i magsjuka, men än har jag inte fått det.... :pray:

Kram! :heart:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, skulle ju skriva avvikelser och Corona är ju en avvikelse om något. Får inte alls så många pass gjorda som jag behöver och borde. Förra veckan och veckan innan bara cross fit ute på söndagen. Körs av en granne.

Jag körde ett pass idag också med Crossfit ute, passade på att köra lite Kata innan som uppvärmning. Men nej, jag får verkligen inte till träning själv. Skulle dessutom varit hundvakt, men familjen som har honom har varit förkylda och därmed hemma så ingen hundvakt har jag varit heller.

HÅll er friska och ta hand om er. GUlligaA, jag gillar Annas förslag till dig att ut och cykla innan din arbetsdag börjar. Då har du i alla fall något. Kanske tvinga ut dig på en lunchprommenad?

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Hoppas du klarade dig från magsjukan, anna :pray: Inte kul!

Ja, jag tääänkte att jag skulle börja göra en cykeltur varje morgon, men det har inte blivit av än :oops: Men jag har ju ett par månader på mig att komma igång med det som det ser ut nu :(

Har inte känt mig riktigt frisk, lite ont i halsen och småhängig, men liksom inget riktigt som brutit ut. Så har inte vågat träna hårt. Kände mig bättre i söndags, så då körde jag ett styrkepass. Men sen var det lika igår :doh:

Tis: PW 45 min
Tors: PW 1 timme
Fre: PW 45 min
Sön: PW 45 min + styrketräning överkropp. Benen var lite möra efter alla PW, inte van :D

Jag hade nåt tänk om att jag skulle samla ihop 10 000 steg per dag nu när jag är hemma, men det är ju jättesvårt! Man får verkligen anstränga sig. I torsdags fick jag ihop 12 000 steg, men då gick jag först med barnen till skolan, sen hem och tillbaka för att hämta en glömd mattebok samt 1 timmes PW. Sen lyckades jag ganska precis med 10 000 en dag till.

Kommer att bli helt förslappad nu :cry:

Hoppas ni har hållit er friska!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Glömde visst rapportera förra veckan, så här kommer rapport från förra och denna veckan:

V. 12
Mån. Cirkelpass i grupp utomhus :)
Ons: ett gammalt veckans pass med fokus på styrka
Fre: Veckans pass utomhus :)
Lör: 3 km rodd, 3 km skidstaksmaskin
Sön: Bodybalance

V. 13
Mån cirkelpass ute
Ons: förra veckans pass fast inomhus (det var jobbigare i fredags ute på gräs!)
Fre: Veckans pass ute
Lör: 3 km rodd, 3 km skidstak
Sön Bodybalance

Toppen, toppen att de lagt cirkelpass och veckans pass utomhus nu! :)

Jag klarade mig från magsjukan!! :clapping:
GulligaA, har du cyklat innan jobbet??
Mår du bra, eller bröt det ut någon förkylning?

TorsMamma, hur går det för dig med träningen?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Skönt att du klarade dig från magsjukan anna :humbup:

Njae, inte kommit igång med cyklandet än :oops: Men promenerat mycket. Kanske inte PW-tempo, men tillräckligt för att känna att jag får in rörelse i vardagen. Fått med barnen en hel del, så det känns bra :) Barnens aktiviteter har tagit påsklov i två veckor, minst. Och all gymnastik i skolan är utegympa utan ombyte, så nu gäller det att få till att de rör sig hemma!

Blev aldrig förkyld, men barnen löser av varandra :roll: Bara snoriga, som de alltid är den tid på året typ. I vanliga fall hade de fått gå i skolan, men nu är de ju hemma för minsta lilla. Jag FÖRSTÅR helt klart att det måste vara så nu. Men lite synd att de missar så mycket i skolan.

Kul med utepass! Hoppas F&S sätter igång med det snart. De har joggingpass, ska bara få till lite mer flås så ska jag hänga på. De skriver ut vilket tempo de tänker hålla, och jag är inte riktigt där :shifty:

Tors: PW 45 min, i storm/regn/hagel/sol, riktigt aprilväder :D
Lör: Styrka, helkroppspass, tungt :) Skönt att få ta i lite, och när jag märker att till nästa pass måste jag öka vikten i några övningar!
Sön:jogging 3,6 km + PW 1 tim

Hur går det annars, med företag och jobb och sånt? Det rullar på för mig än så länge. Jag arbetar med järnväg på ett konsultföretag som gör mycket jobb åt Trafikverket och just nu kör projekten på som vanligt. Men det kan ju komma i ett senare skede när staten behöver lägga pengar på annat än järnväg för att komma ur krisen. Men det får vi ta då.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej igen! :)

Jag plussar på 1 pass till för igår. Jag och dottern körde veckans pass innan BodyBalance.

Bra med promenader där GulligaA!
Skönt att du slapp förkylning, men tråkigt med barnens :(
Ja, man förstår att det måste vara så nu... Men tråkigt är det!
Vi har ju gymnasieungdomar, och all deras skolgång sker ju via nätet. Bökigt och tråkigt tycker de.
Och Ida längtar efter att träffa folk helt enkelt! Men nu är det påsklov. Ingen vet hur det blir efter det, men det pratas om terminen ut... Och Clara som ska ta studenten i år... :(
Ja, det är härligt med utepassen!! Ska på cirkeln idag igen om det finns plats förstås. Och idag ska det tydligen bli +14 grader! :)
Det låter kul med joggingpass!
Bra jobbat i din träningsvecka, och så KUL att du känner att du kan öka vikterna!! :humbup:

Med mitt företag går det inte alls bra :( Det är helt dött! Jag är ju grossist och säljer till present/blomsteraffärer, och det är ju en hårt drabbad bransch :( Folk går ju inte ut och handlar! :shock:
Jag är oerhört tacksam att jag åtminstone har 50% tjänst på gymmet, för egen lön kan jag inte ta ut alls :(
Skönt att ni har det som vanligt med jobb!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj raringar!

Förr förra veckan körde jag cross traning ons och sön med grannen. Hennes pass är sjuk jobbiga, har träningsvärk i flera dagar, det har alla andra också.
Sen förra veckan har Karaten kommit igång igen och vi tränar ute på en jätteparkering typ 50-60 pers. Superballt! Så med start denna veckan kör jag lite Karate tis, ons och sön igen. Så det blir inte så avvikande längre.

Mitt kanske största problem är att grannen jag går prommenader med har flyttat till Gotland för över 1 mån sen så jag går inte prommenader som jag borde längre.

Sonen är inne på sin 4:e vecka distansundervisning. De hann vara i skolan 1 vecka när ledningen insåg att det är 100/300 barn borta och över 50% av lärarna på G av Corona. Så de förlade det till distansundervisning på 1 dag! Verkligen helt suveränt snabbt och skickligt jobbat måste jag säga. De har nästan 100% närvaro nu. Vilket är fantastiskt.

Problemet är väl att familjen hemma alla hela dagarna tär på oss alla ganska rejält. Jag jobbar mer än någonsin, skulle kunna vara på min arbetsplats mer, men har mitt sidouppdrag som kräver än mera just nu.
Maken blev permitterad till de där 40% arbetstid för 90% av lönen, så han är glad att få jobba 3 tim/dag (även om man kan tycka att hans branch INTE förtjänar denna lyx, i Sverige går inte hans företag på knäna, men huvudkontoret i Danmark förstår inte riktigt detta fenomen)

Så spännande nästan jämt. Idag är ju en superdag så jag sitter ute i morgonsolen och jobbar. Sonen har lunch och är tvingad till sin dagliga cykling med skadade knät.

Ha det super!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Häftigt med uteträningen på parkeringen, TorsMamma :D Tänk vad vi kan bli påhittiga ibland när stunden kräver det :humbup: Kul att karate-träningen kommit igång igen, schemalagd träning ar alltid lättare att få utförd, tycker jag i alla fall :)
Ja, jag och min man sitter också hemma samt att yngsta inte behöver gå på fritids mer än nån timme per dag i och med det, så blir det lite trätigt. Tur att de kan vara ute och leka ibland. Samt tur att jag och mannen sitter på olika våningar och jobbar i huset, man behöver ju vara ifrån varandra lite :lol:

Åh, jag tycker så synd om de som ska ta studenten i år :( Med baler, kryssningar och fester som blir inställda :cry: Det är ju inget man kan ta igen ett annat år, som med många andra firanden.
SÅ trist med ditt företag. Har du möjlighet att ha det vilande tills allt kommer igång igen? Eller måsta man avveckla? Jag kan inte sådant där :think:
Tur att du har gymmet! Har ni besökare som vanligt? Eller märker ni att färre dyker upp?
Jag har ju lovat min man att inte gå dit nu, men det känns lite fånigt. Ser ju i appen att passen är fullbokade. Dock (minst) halverat antal platser nu, men ändå. Folk verkar ju gå.

Min vecka:
Fre: Styrka, hela kroppen
Lör: Löpning 3,8 km
Sön: Styrka, hela kroppen

Jag skulle så gärna vilja gå över till ett annat träningsupplägg som jag haft förut med två överkroppspass och två underkroppspass i veckan, men HUR ska jag få till fyra pass i veckan? Och dessutom träna lite kondition? Det är ett jättekul upplägg som verkligen gav mig resultat då! Hämtat från en av mina böcker av Olga Rönnberg :D Är inte säker på hur jag fick till det förra gången, men jag tror att det var en blandning av att jag jobbade mindre, typ 60% istället för 90% som nu, samt att barnen sov mer.

Men jag kanske gör ett försök :pray:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Men jag tror jag svimmar....:(
Allt jag skrev försvann!!
Suck! Börjar om, och sparar ner innan jag skickar denna gång!!

TorsMamma: KUL med karate på parkering!! :) Och jobbigt - men även kul med Crossfit kan jag tro! ;) Stretcha ordentligt!! ;)
Har du någon annan att gå promenad med?
Håller med om att det är bra jobbat av skolorna att fixa distansundervisning så fort!

Håller även med er båda om att det tär på familjen att ha barnen hemma! :shock: Det är ju som ett lov! De är osams. De stör varandra.
Clara tycker Ida som går musiklinje låter. Vi har ett STORT hus med 2 våningar och källare/vind. Hjälper inte från alla krig...

Jag behöver inte avveckla min firma. Men det tär på psyket att det är så få order! Utgifterna ska ju ändå ut även om det inte kommer något in...
Jag släppte ett nytt diktkort i dagarna. Som vänder sig till alla stackare som sitter isolerade i coronatiderna. Tyckte det var en lysande idé och trodde verkligen butikerna skulle vilja ha den! "Tänker på dig - även om vi inte kan ses nu" http://www.annasideer.se/popup/diktkort ... nglar.html Det var 3 butiker som beställde varsin 6-pack... :(
STOR skillnad på antal besökare i gymmet :(. Cirkelpass, veckans pass och annat de kör utomhus drar folk. Och spinningen. I övrigt är det dåligt med folk på passen och även i gymmet.
Är så rädd att de ska dra ner min tjänst! :shock:

Bra jobbat i veckan båda två!
Testa ditt gamla träningsupplägg GulligaA! :) Vi hejar på! :clapping:

Mån: Cirkel i grupp
Ons: långt gammalt "veckans pass"
Fre: Veckans pass, fast utan ledare. Vi var 4 som körde. En station var vidrig!! :shock: 30 sek armhävingar, 30 sek statisk armhävning. Om och om igen i 6 minuter!! :shock: Det GICK bara inte! Man fick vila ibland...
Lör: Lååååång strapats i Vistabergen. Branta djup och tvärt uppför omvartannat, och skog och stad däremellan. Vi var ute i 6 timmar! Gick c:a 1,5 mil fast det var en och annan mat och dryckespaus förstås. ;)
Sön: Tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Åh, vilket fint diktkort! Synd att inte så många köpte in :( :heart:

Håller tummarna för att du får ha din plats kvar på gymmet :pray:

Lämnar nu coronasnacket ett tag, och går in på RIKTIGT ytliga saker :D Hårtvätt nämligen :lol: Hur gör ni när ni tränar mycket? Tvättar ni håret jämt? Mitt hår blir sådant trasselsudd om det tvättas mer än två gånger i veckan, så ofta planerar jag min träning efter hur håret ska tvättas :oops: Det händer att jag tar en PW istället för joggingtur om det inte stämmer in... TorsMamma, visst kör du "no poo"-tänket? Är det snällare mot håret?

Kul med långpass vandring! Och i varierande terräng. Ger ju nyttig träning till fötter och leder mot för det där platta gymgolvet eller motionsspåren som sällan är så där utmanande. Såklart man behöver mat och dryckespauser :D Allt smakar ju så mycket bättre utomhus ;)

Har haft påsklov i veckan, så då blev det lite mer träning än vanligt :)
Tis: PW 45 min
Ons: Styrka, hela kroppen
Tors: Jogging 3,8 km
Fre: PW 45 min+styrketräning överkropp
Sön: Styrka, hela kroppen

Så, men då kanske jag kör mitt upplägg med fyra pass i veckan :shifty: Och hoppas på det bästa.

Har inte börjar cykla till "jobbet", tänker att jag tar mer promenader istället. Har fixat min Fit Bit så nu ska här räknas steg. Satsar stenhårt på 10 000 per dag!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer.

Anna, tråkigt och höra om din firma och att inte ALLA så klart behöver ditt kort! Vore ju en självklarhet kan man tycka. :)
Får hoppas innerligt att du får behålla ditt jobb i alla fall.

GulligaA, Jo, jag kör NoPoo. Kör även balsam metoden. jag har inte använt schampo på många år nu. Jag behöver ju i princip tvätta håret varje dag för det blir fett oavsett metod. Så sista tiden har jag kört med rasullera (funkar om håret inte är för långt) Annars kör jag balasammetoden där jag har ett lättare balsam som schampo och ett tyngre balsam på topparna (eller inpackning)

Jag tycker inte att Karate ute tis, ons och sön är tillräckligt så jag funderar på att stanna på söndagarna och köra lite MMA fysträning de har efter. GulligaA, jag har ju de jag kör med som bor i mitt område och jag är ju instruktör så jag kommer liksom inte undan direkt. :P

Heja dig och köra 10 000 steg/dag! Jag kör appen "Hälsa" på Iphone och idag har jag gått 7654 steg samt jobbat i trädgården. Så det är inte så svårt.

Heja er!!!

Ps. Anna, vi hade lite problem med belastningen då jag gjorde om ett par saker på servern och försöker få igång adsense igen på hemsidan, behöver det för att har råd och betala webbhotellet. Men hoppas det är stabilt igen. Ds.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"