TRÄNING 2020

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Den finns att se på Dplay, inte alla avsnitt finns gratis än men det släpps 1 gång i veckan. Jag ser också Biggest Looser :lol:
Älskar att träna armar! Benen däremot, minsta möjliga där :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

3+1 denna vecka då om jag ska gå på mitt nya upplägg, och så blev det :)

Ons: Styrka, helkropps, baspass
Fre: Styrka, överkropp. Körde tricepsövning från 16 weeks. OMG! Fortfarande träningsvärk. Har inte kunnat klia mig på ryggen på flera dagar :lol:
Lör: Jogging 8 km.
Sön: Styrka, helkropps, standardpass.

Nöjd med veckan :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Bra jobbat GulligaA! :humbup: Men glöm för jösse namn inte att stretcha nästa gång du kör något från 16 weeks! :shock: :lol:
8 km jogg!! Imponerad!

Bra vecka för mig med:
Måndag: Bodystep. Vi var 3 personal som inte fick plats på passet :( Men då fick jag en snilleblixt och sa till den ena "-Men du kan ju Bodystep! Lilla salen är ledig...;) " VI KÖR, sa hon! :D Så det blev nästan som ett PT-pass med bara 3 personer. Fast hennes koreografi var svårare än den vanliga.
Ons: Cirkelpass
Fre: Veckans pass
Lör: kondition skidstak/rodd
Sön: Fullt på pulspasset, så det fick bli BodyBalance

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Kul med egen PT :) Gick det att få upp pepp och stämning trots att ni bara var 3 st?

Jag stretchade, men inte tillräckligt kanske :D Får ofta träningsvärk när jag kör en ny övning, man kommer väl alltid åt någon ny lite del av muskeln :)

2+2 var det tänkt denna vecka, och så blev det!

Tis: Styrketräning, baspass+lite extra mage
Ons: Jogging 4.3 km
Lör: Styrketräning, standardpass
Sön: Jogging 9 km

Ja, joggingen går riktigt bra. Även om det är himla låg fart på de här längre passen :) Hösten är en så härlig tid för löpning, tycker jag. Svalt ute, härliga färger och fantastisk luft.
Tänkte jag skulle komma upp i milen och underhålla den sträckan under vintern. Inte kämpa mot ökad prestation utan bara ha det kvar i kroppen till när våren kommer. Har tänkt så förut, men vem vet, den här gången kanske det blir så :lol:
Kram på er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jamen, jag tycker vi hade en bra stämning och bra flås trots att vi bara var 3! :)
Ja, man har alltid muskler man inte visste att man hade ;)
Härligt jobbat GulligaA! :humbup:
Jag tror absolut inte att jag skulle klara att jogga 9 km - även om det var låg fart!
Det låter som ett jättebra upplägg att ha det så under vintern, mata på! Jag tror du kommer hålla i det tänket i år! :)

5 pass för mig:
Mån Bodystep i grupp
Ons: cirkel i grupp
Fre: veckans pass i grupp. Ett ofantligt jobbigt denna gång!! :shock: Ett "På-minuten-pass" med 5 stationer. Man gjorde ett visst antal repetitioner, och när man var klar fick man vila tills minuten var slagen. T.ex 20 kettlebell-swings. Men det var en twist... Man gick inte från station till station... Man stannade kvar på samma station 5 gånger i rad innan man gick vidare. Såååå mycket jobbigare än att ständigt byta övning! Vi fick 12 burpees på den sista stationen när vi var dödströtta! Jag funderade på om man ens hinner 12 burpees på en minut när man var så trött?! Det gjorde man. Första varvet. Men sedan blev det färre och färre ju tröttare man blev, och ingen paus alls. Så man kan säga att det blev Burpees 5 minuter i sträck!
Lör: Kände inte för det vanliga konditionspasset. Körde 1 km rodd, sedan ett gammalt Veckans pass, och avslutade med 1 km skidstaksmaskin.
Sön: Cirkel-styrka i grupp.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Men du, det där veckans pass lät ju URJOBBIGT! :shock: Jag vet inte ens om jag klarar av 12 burpees överhuvudtaget :D Starkt jobbat :greetings-clapyellow:

Blev fem pass denna vecka, hade lite höstlovsledigt och hade ganska mycket tid över :)

Tis: Styrka, baspass.
Tors: Backträning. Ca 1 km jogg, sen 4 ggr uppför en brant backe. Sen jogg hem igen.
Fre: Styrketräning överkropp
Lörs: Jogg 6 km. Blev inget riktigt "långpass" denna vecka. Jag kom iväg sent, det regnade och det var mörkt så jag vågade inte springa i elljusspåret ensam :oops:
Sön: Styka, helkropps, standadpass

Jag lyckades också nå över 10000 steg varje dag! Men oj så jag får kämpa :lol:

Får inga riktigt bra tider i löpningen, ligger långt efter vad jag gjort tidigare år. Har liksom inget tryck i benen tycker jag. De ger upp mycket tidigare än vad själva flåset gör.
Kan det vara styrketräningen? Blir det för mycket för benen? När jag byter styrketräningsprogram nästa gång ska jag nog ta en veckas paus och se om det gör skillnad.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Riktigt jobbigt var det!! :shock:
Du hade alldeles säkert fixat 12 burpees, GulligaA! :)
Det är till 95% säkerhet alltid burpees med på "Veckans pass" i grupp... Vi suckar och gör... ;)
Förra veckans Veckans pass var även det i den övre kategorin av jävlighet!
1 burpee
1 armhävning
1 dip
1 burpee (igen!)
1 fällkniv.
Sedan 2 av varje, 3 av varje osv så långt man hann utan paus i 25 minuter.

Bra jobbat med 5 pass! :humbup: Gôtt med lite ledighet och mer tid!
Du ska inte skriva generad smiley för att du inte vågade jogga i mörkret! :hand: Det är ju BRA att du inte gör det!
Jag vet inte alls hur styrketräning kontra jogging beter sig ihop. Men gör som du skriver, pausa en vecka och se vad det gör!

Mån: Bodystep i grupp
Tors: Ett eget Veckans pass
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: Kondition, rodd/skidstak
Sön: Cirkel/styrka i grupp.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Haha, man undrar ju om den som sätter ihop dessa pass till er går och bär på någon undertryckt ilska mot omvärlden :lol: Starkt jobbat :dance:

Bara tre pass denna vecka, kände mig lite hängig och frysen fre-lör och trodde jag var på väg att bli sjuk, men det blev inget mer av det.
Kan ha varit PMS också :D På den fronten händer det konstiga grejer! Jag tycker att jag är lite väl ung för klimakteriet (fyller 42 strax), men har läst på lite och förklimakteriet som det så fint heter, kan ju pågå i 10 år innan riktiga klimakteriet infaller :o Har lånat en bok, Stark genom klimakteriet, och där lyfts styrketräning som en viktig del i välmåendet genom denna period. Så där är jag ju rätt ute :D Om det nu är det, hoppas mer på en tillfällig svacka hormonmässigt :pray:

Ons: Styrketräning, baspass
Tor: Jogging 4.3 km
Sön: Styrketräning, standardpass.

Håller på att ta fram nya pass, tänkte byta upplägg i dec. Blir nog fler men kortare pass, tänkte köra uppdelat överkropp/underkropp. Men INTE mastodontpassen från programmet jag körde i våras :) Krävs nästan lite semester för att orka med det igen ;)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj kompisar,
Jätteledsen jag har inte varken hunnit, orkat eller kunnat komma in hit på sista tiden.
Först blev jag förkyld med någon virus i 3 veckor, och precis när jag trodde jag började bli frisk fick jag Covid-19 och har legat i 3 veckor till. Så jag känner mig ganska seg i kolan. Har inte tränat på säkert 6 veckor och gissar jag inte kommer kunna träna på några veckor till. Har en önskan om att försöka börja jobba igen denna veckan. Men men måste ju vara feberfri och ha färre symptom än innan. Så håll tummarna och snälla ni, var försiktiga och rädda om varandra! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Usch då, TorsMamma :( Inte roligt alls! :( Vila... Håller tummarna för att du blir bra SNART! :heart:

GulligaA, Veckans pass görs av ägarinnan Linda och hennes syster Lisa.
Alltid grymt jobbiga, men ibland i den övre klassen av jävlighet! :shock: (då man liksom du undrar om de bär på undertryckt ilska :lol: )
Men detta crossfit-pass är veckans viktigaste för mig! Det här så ihop med fredagen och helg... :heart: Man kör sig tvär-slut, och sedan är det lagom med ett glas rött när man kommer hem! :) MEN i fredags var det med ett nödrop jag kom med!!! :shock: De har dragit ner på platserna pga Corona. Det är bara 12 platser, och stadigt ungefär samma människor som kommer... Passet var fullt med 3 reserver. Men så var det gudskelov en som inte kom, så jag fick vara med! :clapping: Det är en SÅ dum regel att vi personal inte får boka oss! :(

Klimakteriet... Ja, fy fan rent ut sagt!! :(
Först ska vi ha mens halva livet! Sedan ska vi föda barn! Och sen kommer klimakteriet!!! Var är rättvisan??? :banghead:
Jag har haft bekymmer med detta i många år nu. Jag är 52 år. Det började nog för c:a 6 år sedan, men det kom under c:a 3 år bara då och då.
Det höll på i omgångar med långa mellanrum. Kanske 3 månader, sedan inget på ett halvår.
Men nu... De senaste 2 åren är det mer eller mindre för jämnan och inga direkta uppehåll. Det är HEMSKT! :oops: Sedan är det ju mer eller mindre jobbiga dagar... Vissa dagar bara 3 vallningar, andra uppåt 50!
Har också hört att träning ska hjälpa... Men det verkar det ju inte göra...
Hoppas ditt är övergående och tillfälligt, för du är lite väl ung!

Bra träna GulligaAt! :humbup: Minns när du berättade om mastodontpassen :)

Min vecka, 5 pass:
Mån Bodystep i grupp
Ons: Cirkel/puls nytt program, och det är verkligen hög puls rakt igenom!
Fre: veckans pass i grupp
Lör: Konditionspasset
Sön: Cirkel/styrka i grupp, även det nytt för veckan. Ingen puls alls, utan mer ett nötande.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Oj Anna vilken tur du fick vara med! :D

JA, vi kanske skall byta lite inriktning på denna tråden? Till Klimakterietråden. :D :D :D

Jag tycker personligen att det mest effektiva vid klimakteriet jag provat och gör är Progesteronkräm.
https://www.moodmama.com/matriarch-100? ... rogesteron :)

Heja er och ta det lugnt nu i Coronatider! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Ja, visst är det orättvist! Och ingen sympati får man hemma heller. "Det är väl inte mitt fel"... Nä, det är inte MITT heller faktiskt :twisted:
Låter inte roligt med vallningarna, anna. Kommer de under träningen också och stör? Attans, jag som hade så mycket hopp om att träningen skulle hjälpa :|
Förhoppningsvis klarar jag mig ett tag till :pray:

Men vi ska väl kanske inte kalla det klimakterietråden, då kommer vi aldrig att få någon mer att vara med :lol:

Började veckan med halsont och lätt snuva, och nu var det nog verkligen något för äldsta dottern blev också lite förkyld och blev hemma. Så bara tre pass denna vecka också.

Tors: PW 50 min
Lör: Styrka hela kroppen, standardpass
Sön: Jogging 9 km

Hoppas du mår bättre, TorsMamma :heart: Ja, ta det lugnt. Man tappar så himla snabbt vid längre uppehåll. Hur är det med lukt och smak? Har du fått behålla det? Känns lika skrämmande komplikation som övrigt nästan, att tappa det helt och hållet :o

Ta hand om er nu :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)
Ja, klimakterietråd kanske vi skulle ha en :think: :lol:
Har fortfarande bara 30% jobb så en dyr salva ryms inte i budgeten... :(
Annars lät det intressant! Hur kan en salva hjälpa?

GulligaA, nej ingen sympati här heller! :banghead: Barnen SUCKAR om jag "gnäller" och tar fram solfjädern!
De ska få SE när de är lika gamla (förhoppningsvis)!!! :twisted:
Jag tror faktiskt aldrig det har hänt att jag fått en vallning UNDER träning.
Så... :think:
Om man alltså tränar varenda vaken stund på dygnet?? :dance: 8-)

Jaha, ja... Så hände det till slut... :( Veckans pass var fullt... :(
Jag körde ett eget gammalt veckans pass i samma lokal samtidigt för att försöka få in fredagskänslan. Fast det blev inte samma sak... :(

Mån: Bodystep i grupp
Ons: Cirkel-puls i grupp
Fre, det egna veckans passet.
Lör: kondition
Sön: cirkel-styrka i grupp.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Typiskt att du inte fick plats på veckans pass :twisted: Du fick till en bra vecka ändå :dance:

Jag har någonting i kroppen som inte är som det ska. Jag är trött, lite småont i halsen till och från och känner mig allmänt hängig. Så inga konditionspass på ett tag tills jag känner mig bättre.

Bara två pass denna vecka, lite kortare än vad jag brukar köra, men tungt ändå.

Ons: Styrketräning, hela kroppen
Sön: Styrketräning, hela kroppen.

Fyllde år i fredags, och fick viktskivor (2*15kg och 2*10kg) i present av min man. Precis som jag önskat :heart: Så nu jädrar kan jag lyfta :clapping:
Ha det!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj! :D

GulligaA, du MÅSTE ta ett Covid-19 prov! Antingen drive-in eller på VC! Det låter lite åt det hållet tyvärr. :( Krya på dig!

Anna, det är progesteron som är den aktiva substansen och huden är ju vårt största organ, så det är himla smidigt att få i sig den vägen. Finns ju även östrogenplåster som du kanske vet. Men detta är progesteron. Mycket bättre tycker jag.

Läs gärna mera om dessa saker på hormoni.se hon är duktig. :D

Ja, ni ang Covid-19. Jag har nu haft det i 5 veckor och har fortfarande en hel del problem kvar som hosta, ont i benen, hög vilopuls. Jag trodde att smak och lukt var borta i drygt 2 veckor men märker att mitt doftsinne inte är riktigt 100 tyvärr, så detta lär jag väl också få jobba med.

Inser att jag inte kommer träna mera denna terminen eller detta året. Kan knappt gå 1 km.... :(

Så jag gör mitt bästa för att återhämta mig, jobba lite och ta hand om mig och vara snäll mot mig själv . Detsamma önskar jag nu er! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"