TRÄNING 2019

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

2 veckor i stöten igen då...

V. 50 - 4 pass
Tis: Cirkel i grupp
Ons: hemmapass lite tuffare
Fre: veckans pass i grupp
Sön: Bodybalance

V. 51 - 6 pass
Mån: tabata
Tis: cirkel i grupp
Ons: 3 km rodd, 3 km skidstaksmaskin
Fre: Lunchtabata + Veckans pass i grupp
Sön: Bodybalance

GulligaA: tänk vad en kudde kan ställa till det! :shock: Tur du hade kvar din gamla!!
Är det bättre nu då? För problemen började ju ändå innan du bytte kudde!?
Jag vet ju att jag gjort lite fel med armhävningar... Det är bara så jobbigt att göra dem på rätt sätt! :oops:
Men samtidigt vill jag verkligen ha snygga armar... Så nu ska jag lyssna mer och göra rätt! :lol:
Jag GILLAR när de petar på detaljer! Jag vill ju utvecklas! :)
Men kära nå´n! HAR du ett Friskis & Svettiskort sedan 1 år?? Och har inte använt det?? Nog för att det är bra att du fick det gratis, men... Nä, nu får du faktiskt gå dit någon gång/månad i alla fall! Det är säkert jättemycket roliga pass du kan vara med på! :clapping:

Det är ju jättesvårt att tyda allt det där med Multiscan... Både att lyssna på INTENSIV fakta i 1 tim - på engelska - och så fick jag 9 fullsmockade sidor där allt står på engelska där med...
Jag hade inte längre 95/100 när man gick in på djupet... :( Jag hade 83, men det sa hon var jättebra ändå.
Det hon på något sätt kom tillbaka till under mötet var att jag hade något slags problem med genomströmningen. Jag behövde Omega 3 av krill eller alg. Så det har jag köpt. Och B-vitamin. Men det vet jag. Har uruselt hår och tappar mycket :( , men det hänger konstigt nog inte ihop med naglar som det normalt sett brukar. Naglar har jag låååånga starka egna. :)
TorsMamma - teknikern - Jag har en PDF-fil på det som stod. Jag kan bjuda på den ;) Kan man få in den här i tråden?? HUR i så fall?
Det är ju inte som att bifoga när man mailar direkt... :think:

Och TorsMamma - vad HÄRLIGT :) !! Var är du?
Men SJÄLVKLART startar jag en ny 2020-tråd! Tvivla inte på det! ;)

God Jul säger jag också! :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
Vad tyst det är i tråden... Tränar ni?

I min förra vecka blev det 5 pass:

Mån: Ett tufft veckans pass
Tis: 1 km stakmaskin + 1 veckans pass
Tors: Kondition. 2 km skidstaksmaskin + 4 km rodd.
Fre: veckans pass i grupp
Sön: 35 min promenad till gymmet pga trasig bil + Bodybalance

Gott Nytt År på er!! (hittar inga smileys alls, men ville haft en flock hjärtan...)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Men!
Det är ju dags att summera året kom jag på när jag såg att det faktiskt är vecka i!!!
Hur gick det då, med mina mål...?

*"5 pass i veckan?" Check! :) 263 pass blev det vilket blir 5.05 pass/vecka. Nöjd! :)

*"Ett annat mål är att kunna göra 5 chins utan gummiband runt foten, något jag inte lyckades med 2018..."
Hmmm....Lyckades visst inte 2019 heller... Glömmer bort det! Skippar det målet 2020! Blir det så blir det ;)

* Balansen på hur de olika passen var/fördelades - ja, enligt plan, fast jag på senaste tiden gjort ett konditionspass/vecka.
För att jag fastnat i skidstaksmaskinen ;)

Kram igen! :)
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jodå, lite tränar jag ;) Men vi har varit dåliga på att rapportera detta år. Om man tittar på antalet sidor i tränings-trådarna så är det en ständigt sjunkande antal :shock: Visserligen var det lite trassel med forumet ett tag, men det står nog bara för en liten del.

Ons: PW 1 timme
Tors: PW 45 min
Fre: PW 40 min
Lör: lätt styrketräning, hela kroppen, hemma

Så mycket promenader, varje dag faktiskt, men några var barnen med på så då går det lite långsammare och jag räknar de inte riktigt som träning.

Mina mål då...
Fyra pass i veckan. Njae, nu har jag inte räknat ut något medel, men skulle tippa på att jag i snitt har gjort strax under tre pass i veckan. Men jag är nöjd ändå, jag har inte haft någon längre period utan träning, har hållit igång :D

Vårruset under 30 min gick inte heller, men himla nära var jag! Personligt rekord med råge 8-) Tjejmilen skulle jag ju också göra pers i, men då hade vi en resa med jobbet så det blev inget lopp :|

Har tränat övervägande styrketräning, så mål uppnått! :clapping:

Bra jobbat med dina mål, anna! Det där med chins hade ju jag lite tankar på inför kommande år, men nu blir jag lite tveksam...

Gott nytt år på er :heart: Nu hoppar jag över till 2020-tråden, ses :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer.

Jag tror inte jag orkar raportera mina pass längre. De liksom kommer och är typ lite bara samma samma samma.... Men jag följer er här och snackar gärna lite annat m.m. Men mina rapporter kommer se ut som de alltid gjort med karate osv...

Rapporterar gärna avvikelser emellanåt. Under Jul har jag tränat Yoga 1 tim varje morgon och 1 tim mån, ons, fre em. På söndag funderar jag på att köra ett pass crossfit. Sen börjar Karaten igen.

Härligt jobbat med er och kämpa nu på nästa år! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
Jag såg ockaå att vi var sämre på att repportera förra året... Färre sidor, men även färre deltagare.
Någon mer var med i början där, som föll bort. Till slut var det bara vi 3.
Och nu kommer TorsMamma glesna ut :(
Men vi kämpar på! :humbup:

Bra slut på året där GulligaA! :clapping:
Ja, så nära du var under 30 min. på vårruset, det minns jag! SÅÅ bra jobbat!!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"