TRÄNING 2019

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Hoppsan, dagarna ramlar iväg...
Ja, var hittar smilies?? Undrar jag med! (där hade jag satt den fundersamma... ;) )

Bra förrförra veckan GulligaA - hur var förra?
Gôtt att det kändes bra att börja jobba igen! Det gjorde det för mig med :).
Jag har ju jobbat lite med min firma under semestern förstås, men att komma tillbaka till gym-receptionen kändes kul!
MEN - hade ingen aning om att vår städerska hade semester förra veckan också!!
Lyckades pricka in hennes 4 veckor med mina, men hon hade 5... Och när inte hon är där, faller lotten på receptionisten!!
Så jag fick städa hela gymmet, inkl. omklädningsrum, duschar...ALLT - och det är STORT!
Blev genomsvettig och känner efter den veckan STOR respekt för alla städerskor!!

5 pass fick jag till i alla fall:
Mån: ett veckans pass (cirkeln var full)
Ons: Puls 25 min + styrka 25 min i grupp.
Fre: veckans pass själv. Nu på fredag sätter det äntligen igång med ledare igen! Då hoppas jag det kommer lite folk!
Lör: pw
Sön: ett veckans pass med rodd m.m

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej

Jag har STORA inloggningsproblem. Oftast går det inte alls, men ibland glimmar det till och jag kommer in men blir utkastad när jag försöker skicka svar :(

Men vi testar igen...

Förra veckan: Ingen träning alls, och det kändes helt ok :) Behövde det.

Denna vecka:
Mån: Styrka, hela kroppen, hemma
Lörs: Styrka, överkropp+mage, hemma
Sön: Kanske ett joggingpass :) Vi får se om det hinns med. Försöker logga i senare occ bekräfta.

Nu hoppas jag att det här går att skicka "bedjande smilie"
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Wohoo! I'm back :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Hatter
Inlägg: 32
Blev medlem: ons 23 maj 2007, 12:50
Ort: Malmö

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av Hatter »

Hej!

Dottern är bara 5 dagar och jag har redan fruktansvärt ont i ryggen på grund av amningen. Någon som har bra tips på träning/bälte/ställningar/vad som helst som kan underlätta?
"All I wanted out of life was just a little more than I deserved"
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Hatter - du är nog på fel avdelning med den frågan, men själv låg jag ner på sidan i sängen och ammade. :)

Blev det något joggingpass GulligaA?
Nu verkar NÅGRA smileysar finnas i alla fall!

Jag har kört hårt denna vecka, 6 pass.
Vi fick en utmaning av chefen på gymmet att prova 2 pass vi inte gått på nu när nya höstschemat är igång.
Jag fick BodyCombat, och Funktionell Fys.
Extra bra för mig i receptionen så att jag kan beskriva det bättre.

Mån: BodyCombat 1 timme. Kampsportsinriktad tuff träning. Jag tyckte det var svårt, men man lär sig säkert efter några gånger.
Tis: Tabata
Ons: Funktionell fys 45 min. i grupp. Hela kroppen jobbades igenom. Bra pass!
Fre: veckans pass i grupp - äntligen är ledare tillbaka efter sommaruppehåll!
Lör: jag & Per gick 3 vändor upp och ner för slalombacken. Han var snabbare vilket störde mig... :oops:
Sön: BodyPump 45 min. med ledare. FY så jobbigt!! Hade träningsvärk efter veckans pass i fredags, så det gjorde ont i gäddhänget!!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Ledsen jag inte hört av mig, jag har inte kunnat logga in på typ 2 veckor och försöker få lite ordning på det hela. Men tyvärr med låg framgång. Som ni märker blir man ibland utkastad m.m. Men skall försöka komma ikapp när jag hinner. Jag har börjat min "vanliga" träning nu. Så söndagar 2,5 tim, tis 2 tim och ons 2 tim isch....

VI hörs hoppas jag snart igen! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av Tin »

Testar att svara for att se om jag blir utloggad........

men jag kan ju slanga in lite traning nar jag anda haller pa. Kor 1 h, 3 dagar i veckan - kroppsvikt och yoga.
Och om vadret tillater hikar vi p[ helgerna - helst uppfor nan vulkan.

Tin
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Så dumt att det krånglar med att ni blir utloggade! Tekniken, tekniken...

Denna vecka:
Mån: cirkel i grupp
Ons: pulspass i grupp
Fre: veckans pass i grupp
Söndag: Vi hade öppet hus på gymmet och all personal var där. Tyvärr krockade det med andra aktiviteter i sta´n, så prova-på-passen befolkades mest av personal. Så då passade vi på minsann!! :) Body Combat 30 min, puls tidsstyrt vs taktstyrt 25 min. Sedan pausade jag i 20 min, och så var det dags för cirkel 40 min! Mega-pass med andra ord! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, börjar rapportera lite nu.

Sön 2 tim karate/kobudo, Tis 2 tim instruktör, Ons 2 tim karate/kobudo. Prommenader.

Heja er, jag sliter på. HOppas på lite mera tid att rapportera med framöver. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Vad härligt det lät - både med träning och att hika uppför vulkaner förresten Tin!:)
Kul att du är tillbaka i rapporteringsläge igen TorsMamma!
Men var är GulligaA??

Förra veckan:
Mån: cirkel i grupp
Ons: funktionell fys 45 min i grupp
Fre: Tabata 40 min + Veckans pass 35 min.
Lör: promenad, men inget tempo.
Sön: 3 km rodd, blandat med ski-maskin (?) (Man drar i handtag och beter sig som en skidåkare med armarna;) ), blandat med burpees, boxhopp m.m.

Att det blev 2 pass i fredags berodde på att jag var nyfiken på ett nytt fredags-lunchpass som började när jag gick av mitt skift.
Inte som ett vanligt Tabatapass med skyhög puls - ett pass som ju är över på 20 min.
Detta var mer att jobba igenom muskelgrupp för muskelgrupp i 20 sek.intervaller under 40 minuter.
Sedan ville jag ju inte missa favoriten "Veckans pass" på e.m, så 3 timmar efter Tabatapasset var slut var jag tillbaka för Veckans pass.
(som f.ö var alldeles bedrövligt jobbigt!)
Frågan är om jag ska räkna det som 2 pass?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, jag kommer in om jag har TUR max 1 gång i veckan. Vi jobbar fortfarande på vårt tekniska problem!

Jag har kört de vanliga Tis, ons och söndag.

Ha en härlig vecka alla, träna på! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Oj, det var inte bra! Hoppas det blir en lösning snart!
Bra tränat i alla fall! :)

Min vecka:
Mån, cirkel i grupp
Tis: ett på minuten-pass
Ons: Bodypump 30 min + puls 30 min, båda passen i grupp och rakt efter varandra.
Fre: en upprepning av förra fredagen. Tabata 40 min på lunchen, och Veckans pass på e.m.
Sön: Bodybalance i grupp.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Testing testing
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Åh, kanske funkar det! Jag har STORA inloggningsproblem. Och kommer jag väl in så blir jag utkastad när jag försöker skicka svar 🙁
Jag har kört styrketräning två gånger i veckan, förutom förra veckan då jag var förkyld. Just nu är jag i kroatien, ingen träning än men veckan är ju inte slut 😊 Bra tränat, och rapporterat ni som lyckats komma in.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag har kört mina vanliga sön, tis och onsdag.

På lördag har jag lite extra självförsvarsutbildning, skall bli skoj.

GulligaA, det verkar som bästa tiden att försöka logga in ok, är runt 20-22 på kvällen. Men ja, vi blir också utkastade!

KRAM! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"