TRÄNING 2019

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Jaha, då var det rapportering igen! :)

5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Tis: 10 armh. på tå, 20 boxjumps, 30 slamballkast, 40 burpees, 50 dips, 60 fällkniv. X 2.
Tors: Tabata
Fre: Veckans pass i grupp: 20 situps. 30 armhävningar, 40 dips, 50 squats. X 5.
Lör: samma fast själv.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, vad duktiga ni är!!!

Min träning går stadigt NERÅT.... :o

Förra söndagen gjorde jag inte mitt fm pass för Klass 1 varning och alla bads stanna hemma. Denna veckan mest intruktör tis 2 tim och 1,5 tim egen träning och sen instruktör 3 tim em på söndagen. Onsdagar är inställda just nu för mig och min nacke, samt för jag har annat jobb att göra just då. Men denna terminen blir mera en "övergång" för att kunna ladda på efter sommaren som jag ser det.

Puss på er! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

50 dips :shock: ! :shock: ! Vilar ni något under tiden? Vilka starka triceps du måste ha :D
Starkt jobbat ändå, TorsMamma :) Bra att du ser framåt och har målet klart för dig :heart:

Blev bara en 50%-ig ökning denna gång :wink:

Ons: styrka, hela kroppen, hemma
Lör: jogging, 6 km. Låååångsamt :D
Sön: styrka, hela kroppen, hemma. Dock med väldigt få benövningar pga väldans träningsvärk från joggingen.

Var SÅ himla nära att det inte blev något pass igår. Klockan var mycket, trött efter en dag på badhuset och jobb som skulle göras. Men jag lyckades övertala mig själv :D Så nöjd :)

Ha en bra vecka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Härligt GulligaA!

Ja, jag håller med GulligaA, jag kan inte göra EN ENDA DIPS!!! INTE EN! :o
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
Jag kan inte göra 50 dips på raken, jag får pausa då och då.
Men att du inte klarar en enda TorsMamma? Tänker du rätt på vad dips är? Eller tänker du på chins? För DET klarar jag inte en enda! :shock:
Armar är inte min parad-gren även om jag absolut blivit bättre på det med åren! Och jag ser faktiskt äntligen resultat!! :)

Bra där GulligaA att du gjorde träningen fast du egentligen inte alls ville! Då är man stolt efteråt!

TorsMamma, när du är instruktör - jobbar du något själv då, eller visar du mest?

Det blev 6 pass denna vecka. Lite för att "bunkra upp" så att snittet på 5 pass/vecka ska hålla över året. Vi ska till Amsterdam med 2 vänner i slutet av mars t.ex, och då lär det inte bli mycket tränat mer än att gå massor.

Mån: Fick tyvärr inte plats på cirkeln :( Så jag körde ett av de värsta veckans passen som jag hade uppskrivet. Ett med 100/90/80 etc, av olika saker och 5 burpees mellan varje.
Tis: ett veckans pass med mycket puls.
Tors: 3000 m rodd uppblandat med annat.
Fre: cirkel i grupp. Ett terrorpass denna gång :shock: med bl.a 80 däckvält med 70-kilosdäck... Jag har ont i ryggen. Tror inte det är bra att de sätter ihop pass med så många repetitioner i sträck. Man tappar tekniken och orkar inte lyfta på rätt sätt till slut när man är så trött.
Lör: Var med på 2 ledarledda pass på raken. "Fort-gjort" 25 minuter/styck. Det var Boxmix och styrka. Kul att göra något annorlunda!
Sön: Powerwalk med sambon.

Imorgon ska jag på Multiscan-test. Det ska bli VÄLDIGT intressant! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Bra jobbat Anna, ja när du sa det tänkte jag nog först chins för att vara ärlig. Men dips..... Inte så många skulle jag tror där heller.

Det är lite olika, beror lite på hur många de är, har vi udda kan jag ibland hoppa in lite grann. Ibland visar jag och då måste man ju TA I så de andra blir inspirerade. :P men ibland kan jag bara STÅ och gapa och räkna 1 tim. Så det är ganska olika.

Just igår blev en svettig dag! :D Har kört mina 6,5 tim egen och instruktörs tider.

PUSS OCH KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men vad bra ni kämpat på! Vilka pass, anna :D Men får man ont är det kanske inte så bra :-k Det där med att behålla tekniken är ju jätteviktigt. Vad säger de andra som är med i passen, någon som tycker lika?

Jag hade också planer på att bunkra lite med passen den här veckan, så trots ensam med barnen och aktiviteter och laga mat åt barn med massa kompisar hemma så verkligen tryckte jag in träning tis och ons, och sen...SJUK :cry: Ingen vanlig förkylning, misstänker influensa. Börjar hämta mig nu. Men den här veckan blir nog lugn.

Tis: crosstrainer, 30 min. (20 min intervaller med 5 min uppvärmning och 5 min nedvarvning)
Ons: styrka, hela kroppen, hemma.

Så nu ska jag bara ta hand om mig själv och bli riktigt frisk. Samt försöka äta lite bra mat :) Eftersom jag varit sjuk har mannen stått för maten, vilket inneburit pizza, makaroner och korv samt mycket mackor :roll:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

:)
TorsMamma, ja det är en stor skillnad på chins och dips! Tror nog säkert du klarar en hel del dips, du verkar vara en stark tjej! :).
Intressant med instruktörsbiten! På gymmet där jag jobbar är det väldigt olika. På vissa pass är instruktören med och jobbar lika mycket som vi, och på cirkeln och veckans pass står de "bara" och ropar tider, mellantider och allmänt push :).

GulligaA, vi är några stycken som diskuterar efter passen om saker som är extra jobbiga. Det är väl ingen som är så förtjust i om det är så många däckvält på raken t.ex. Just däckvälten handlar ju mycket om teknik. Det gäller att böja benen, komma ner långt och få med sig däcket.
Det gör man bra i början, men ju tröttare man blir desto sämre blir tekniken... Till slut krummar man ihop sig över däcket och lyfter med ryggen. :? Och så är vi inte så glada när det är väldigt många burpees på rad heller. Så som för någon vecka sedan när det var 5 minuter burpees som avslut... :shock:
Attans att du skulle bli sjuk när du hade så mycket träningsplaner!! :( :( :( Det är väl rätt typiskt!
Krya på dig nu, och ta hand om dig! :heart:

Igår var jag alltså på multiscantest! Mycket intressant!
Jag fick toppbetyg på allt, verkligen kul! :) T.ex mer muskelmassa än normalt vilket förvånade - men gladde mig! De sa att jag var "ett skolexempel" :lol:
Jag ska helt enkelt fortsätta att äta och träna precis som jag gör :).

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men vad kul att du fick så bra på multiscan-tester, anna :D :D Visar ju verkligen att du gör rätt! Var gjorde du det någonstans? Inte för att jag skulle vilja göra ett nu, är verkligen inte i form, har gått upp en del och kläderna spänner :(

Veckan blev som sagt lugn:
Ons: PW 40 min. Jättetrött! Kändes innan som om jag var full med energi, men efter som om jag backat två steg i tillfrisknandet :(
Sön: PW 50 min. Nu börjar det känns som vanligt i kroppen. Mötte många löpare denna varma vårdag :? Och fick sådan lust att öka takten men bestämde mig för att vänta lite till.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, det var kul med testet! Man kunde maximalt ha 100 och jag hade 95! :)
Det enda negativa de sa var att det visade att jag var lite trött och stressad. Skulle försöka sova lite fler timmar/natt och jobba lite mer på att "bara vara"...
Och så såg maskinen att det var något med ryggen! Jag frågade om det var i ett "just-nu"-läge och det var det. Då sa jag att jag fortfarande har ont i ryggen av de där 80 däckvälten...
Det var på gymmet där jag tränar och jobbar som de hyrt in en multiscan-maskin. De har gått utbildning. Maskinen är väldigt dyr att köpa, så därför kommer de hyra in den vid lite tillfällen då och då.

Jobbigt att du inte mår bra :( . Men skönt att det verkar vända lite nu i alla fall! Ta det försiktigt så du inte drar igång för häftigt.

Lite annorlunda träning denna veckan eftersom jag inte fick plats på cirkeln i måndags, och var tvungen att jobba i fredags e.m. Så jag missade båda favorit-passen :(.
Jag måste jobba på att inte bli så besviken och tjura ihop så för att jag missar pass då och då. Jag får inse att det kommer bli så då och då...
Bunkrade upp med ett extra pass denna vecka också.

Mån: I stället för cirkeln hoppade jag in på ett Sh´bam pass! :shock: Svettig blev jag och svårt var det, men faktiskt rätt kul! Jag är dålig på att dansa...
Ons: 50 utfallssteg m. vikt, 40 långa situps, 30 kettlebellswings, 20 squats, 10 burpees. Allt x 3.
Tors: ett veckans pass fast hemma.
Fre: I stället för veckans pass hoppade jag in på lunchträning - boxmix. Ingen favorit, men ok.
Lör: det veckans pass de hade kört på fredagen.
Sön: powerwalk.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Jaha, nu ligger man här och är magsjuk också :evil: Det här var visst vintern då jag skulle ta igen på alla sjukdomar jag klarat mig ifrån så länge :(

Veckans:
Tors: styrka, hela kroppen, hemma
Lör: PW 50 min
Sön: styrka, hela kroppen, hemma

Ok vecka :)

95 av 100 är ju superbra! Googlade lite och det fanns ett par ställen i närheten som har en sådan där scanner. Blir lite sugen på att testa, kul att den kan visa så mycket olika faktorer :D Synd på passen där, men du verkar ju få ihop bra träning i alla fall! Sh’bam lät ju spännande :lol:

Den här veckan skulle jag ha skrivit att det kunde bli svårt med träningen då jag skulle iväg på tjänsteresa, men den är avbokad pga magsjukan men så mycket träning blir det nog inte i alla fall :(
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men fyyy vad jobbigt GulligaA!!! :shock: :? :( :( :( Hoppas det går över blixtfort!
Men blir så medtagen efter magsjuka tycker jag... Det är bara tisdag - du repar dig nog så du kan köra några pass i slutet av veckan!
Ja, det är kanske lika bra att mata av massor på en vinter, och sedan kanske vara frisk nästa ;)
Nej, skämt åtsido tycker jag jättesynd om dig :(.

Man fick ett mail efter testet med lite mer grundligt med kostråd utefter hur man är uppbyggd. Där blev jag lite mer konfunderad.
Jag skulle t.ex undvika mjölkprodukter. Jag har det i princip allt jag lagar. Grädde eller creme fraiche och inget light-tjafs utan vanliga.
Kan hända att det där är ett allmänt råd till alla, för det har alla jag pratat med efteråt fått råd om också. Men det konstigaste jag skulle undvika var bananer och gurka?! Gurka? Vad ont kan det vara i det?!
Jag håller mig nog till det de sa "-95, Anna!! 95!! Fortsätt som du gör, ät som du gör och träna som du gör, det är uppenbart helt rätt för dig!" :)

Förra veckan blev det 5 pass:
Mån: fullt på cirkeln IGEN :( Så det blev Sh´bam igen... Men alltså... Det är nog inget för mig. Kanske hoppar på någon gång när de byter passet så man är med från början. Den ultimata förnedringen kom när chefen kom in och filmade en snutt. Som nu ligger som reklam på hemsidan!! :shock:
Tis: Ett veckans pass
Ons: samma
Fredag: Veckans pass i grupp. Har fortfarande känningar i ryggen efter de 80 däckvälten för 2 veckor sedan. Och detta pass innehöll 50 repetitioner av olika saker burpees, långa fällknic etc. och mellan varje 50 var det 5 däckvält... Jag bad att få göra något annat faktiskt och fick i stället slänga en tung slamball över axeln.
Gick efter passet hem och gjorde 30 minuter stillsam Yoga för att stretcha ut ryggen, och det gjorde nog nytta för idag är jag mycket bättre!
Lördag: ett veckans pass hemma.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hehe, kanske skulle leta sig fram till hemsidan och ta en titt på filmen :wink: Ser säkert jättebra ut!

Hm, gurka, det enda som jag vet med det är man ska akta sig om man har besvär med gallan. Gurka, äpple och paprika bl.a. kan ge ökade besvär (mamma har, bland mycket mer, besvär med gallsten och har berättat). Och något sådant resultat fick du väl inte? Mjölkprodukter är det ju ”inne” ett undvika nu, tror kanske att vi faktiskt överkonsumerar lite där de flesta av oss. Jag kör som du, fullfeta produkter, finns med i nästan alla middagar hos oss.

Först idag känner jag mig, typ, som vanligt efter förra veckans magsjuka. Det tog hårt på mig :shock:
Lite träning blev det:
Lör: PW 1 tim
Sön: styrketräning, hela kroppen, hemma.

Måste uppdatera mitt styrkepass, kört lika väldigt länge nu. Vad har ni för bra magövning att tipsa om? Jag gör inte vanliga situps pga magmuskeldelning. I mitt pass nu är det russin twist och doppa hälen som gäller. Plankan är ju bra, men SÅ tråkigt :)

Natti natti!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer! :heart:

Har kört mitt vanliga sön 4,5 tim och tis 2 tim. Egenträningen blir "runt" 2,5 tim. Trodde jag skulle hinna få in ett 2 tim pass till på onsdagarna, men hinner inte just nu. Så jag tar det lite lugnt.

Anna, helt galet bra ju! :o 95/100!!! :heart:

GulligaA, hoppas denna vinterperiod med sjukdomar snart är slut för dig? Önskar alla hälsa och välmående! :heart:

Heja på er tjejer! Ni är bra så bra så bra!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

GulligaA :lol: ja, leta du! Om du ser någon vilsen människa längst bak så är det jag :shock: Gömde mig rätt bra bakom folk så jag syns inte så mycket... :oops:
Har inga problem med gallan vad jag vet, det hade de säkert sett i så fall. Har nu fått svaret att gurka i sig är harmlös, men den kan trigga fram andra saker i kombination. Ja, jag vet inte. Struntar i alltihop tycker jag, eftersom jag ju hade så bra resultat ;) Jo, jag vet att det inte är "bra" med mjölkprodukter.
Skönt att du är bättre nu! Vet hur urlakad man är efter magsjuka... :(
Funkar fällkniv? Den kan man ju variera lite.

Bra jobbat TorsMamma! :)

Förra veckan blev det 6 pass om jag nu ska räkna med söndagens långpromenad. Det var inget högt tempo, men det var 1,5 timme.

Mån: Fick plats på cirkeln i grupp! \:D/
Ons: Förra veckans pass
Tors: på minuten. 4 övningar, 8 varv.
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: 20 stepup på box med viktplatta 10 kg./20 kb-swings/ 20 armhävningar x 5. + 50/40/30/20/10 situps med vikt och rygglyft.
Sön: långpromenad.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"