TRÄNING 2019

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, visst är det en prioriteringsfråga det där med att hinna med träningen...
Märker att det är en STOR skillnad nu med att jobba halvtid plus min egen firma! :shock:
Tisdag & torsdag går jag dubbla pass. 9.30-12.15 + 15.45-19.15. Den där mellanstunden då man är hemma går åt till min firma, tvätt, förberedelse av kvällsmat osv, gärna ett träningspass om det hinns med...- och så vips är det dags att åka igen!

Vad SKÖNT att det blivit så mycket bättre med mörkläggnings-gardinerna!!
Det lät mycket bättre med axlar/nacke också ju! BRA!! :)

Mån: cirkel i grupp
Torsdag: hemmapass
Fre: veckans pass i grupp
Lördag: 10-17 i trädgården med bitvis tung grävning. Ja, jag räknar det som ett träningspass.
Sön: ett veckans pass

Nu blir det sommarschema på alla pass. Mitt kära "Veckans pass" jag går på med ledare ställs nu in över sommaren :(
Kommer inte tillbaka innan v. 34!! :cry: De kommer fortsätta skriva upp ett nytt pass varje vecka och vi som brukar gå på det kan träffas och köra ihop om vi vill. Jag kommer vara där den tiden i alla fall. Hoppas det kommer lite fler folk!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer, härligt och höra från er!

Jag har tvingat mig att ta det lite lugnare men även med träningen. Dock har jag sista 2 helgerna varit upptagen. På Lördagen för drygt 1 vecka sedan var jag på Karateläger 4 tim och på söndagen Körde jag mina 1,5 på morgonen och 3 på kvällen, men de på kvällen deltog jag inte så mycket på. Denna helgen hade jag gradering med barnen på lördagen och hoppade över FM passet och körde mycket lätt på kvällspasset. Idag tisdag var sista träningen innan sommaren. Så nu har jag träningsuppehåll från Karate minst 4v och tänkte försöka vara med på crossfit passet som är på söndagar, resten får bli lite promenader och kanske vila.

GulligaA, Placebo, på riktigt??? Vet du vilket forum du hänger på??? :lol: :lol: Vad är det första vi säger?
Jag tänker att du förmodligen sovit dåligt så pass länge att kroppen nu är i "återhämtningsläge" och då känner man sig oftast lite tröttare och många tror de är "lata/slöa" men det är återhämtning egentligen.

Anna, heja dig, håller med GulligaA, du är ju helt super på att få dina veckor att gå ihop. Grymt avis är jag!

K R A M :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Haha :lol: Ja, men det är ju BARNEN :D Som har nerdragen markis, persienner och mörkläggningsgardin just nu. Men jag är ju vuxen, och inte lika, hm, lättlurad? Inbillar jag mig :wink:
Tycker det låter så himla kul med dina långpass och läger :) Bra jobbat! Hoppas du lyckas hålla igång nu under pausen, i lagoma mängder.

Men jag fick ihop fyra pass i veckan :D
Tis: styrka, hela kroppen, hemma
Tors: jogging 3,8 km.
Fre: styrka, hela kroppen, hemma.
Sön: styrka, överkropp, hemma.

Den här veckan blir det inte så mycket träning. Vårruset imorgon, sen kanske jag hinner med något på onsdag. Men efter det åker vi till Göteborg tors-sön, min lillebror bor där. Och jag tar inte ens med mig träningskläder. Men brukar samla på mig bra med steg när vi är där :)

Bra vecka, anna :) Hoppas du får ihop ett gäng till passet nu under ledigheterna.
Jag har nog sagt detta förut, men folk klagar ofta på att träningen inte hinns med under semestern, men det är väl då om någonsin man har gott om tid för träning? Tycker jag i alla fall.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Wohoo! Personbästa på vårruset ( och alla andra rundor ever :mrgreen: ) :thumbsup:

Km-tid 6:02 :D Loppet totalt 31:57 8) 8)

Så SJUKT nöjd \:D/
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

WOHO GulligaA!!! =D> \:D/ :heart:

Jag har bara kört Cross-fit i söndags, men fick så SJUK träningsvärk. Men det är det jag kommer att göra varje söndag i typ 1 mån nu. Sen för vi se Juli/Augusti hur jag kör.

Anna, hur går det för dig? :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma: Håller med GulligaA - det låter kul med läger!! :) Och bra att du taggar ner lite nu och återhämtar! :heart:
Och :lol: :lol: :lol: till er båda ang. mörkläggning! ;) Jag har tvärsomproblem med Ida som nu är hela 16 år. Hon kan inte sova i mörker :shock: #-o Vad hände där?? Som är uppfödd med mörkläggningsgardiner och hela faderullan... #-o

GulligaA - 4 pass! =D> OCH personbästa!!! :o =D> =D> =D> SÅÅÅ bra jobbat!! :heart:
Du som var så osäker och inte trodde på dig själv! Där ser du hur bra du är!!! =D>

Förra veckan:
Mån. Kom inte plats på cirkelpasset, så var med på ledarlett styrka 25 min + Bodystep Classic 25 min. Trodde jag...De hade ändrat bodystep till 45 min, så det blev ett låååångt pass :shock: Men rätt kul! :)
Ons: ledarlett puls 25 min + styrka 25 min =ett 2-delat TOPPENPASS!! Gillade starkt båda två! Det har varit svårt att få plats, men nu i sommartider märks det att folk inte går på passen så mycket. De tränar väl ute kanske :-k Men favoriten cirkelpassen är fortfarande oftast fulla :(
Tors: tabata
fre: veckans pass utan ledare. Vi var 3 tappra som gjorde det utskrivna. Nu ska det inte vara veckans pass med ledare innan v. 34 :( Men vi körde på bra ändå vi 3 :)
Lör: ett gammalt veckans pass.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Nämen?! Nu kom inlägget 2 ggr :roll:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Och tack :D Det känns bra :) Men det blev också det enda passet förra veckan tyvärr...

Åkte ju till Göteborg och träffade lillebror med familj. Blev mycket gå, men ingen träning. Mellan 14000 och 17000 steg per dag. Kanske inte jättemycket, men något.
I vardagen får jag inte ihop många steg per dag. En vanlig dag kanske 3000 :shock: Ska jag få ihop 10000 som är rekommendationen så måste jag aktivt ut och promenera! Hur mycket rör ni er en vanlig, träningslös dag?

Såg förresten på ett program på TV för ett tag sedan, något med dr Mosley, att just 10000 kommer från en japansk reklam där det japanska ordet för just tio tusen rimmade bra i en slogan :D Så det är inget vetenskapligt bakom det hela :-k

Kul, anna, att du fick testa något nytt och som du gillade :D Hoppas dina träningskompisar håller ut hela sommaren också. Jag tror att folk tränar mindre under sommaren, faktiskt. Tar semester från allt :)

Tre veckor kvar, sen får jag också semester, i sex hela veckor! Då jädrar blir det träna av :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jag äger ingen stegräknare, så jag har verkligen ingen ANING om hur många steg jag tar per dag! Förmodligen inte så många...
Ja, när jag jobbar på gymmet går man ju en del runt i lokalerna, men hemmavid med min firma är det mycket sittande skrivbordsjobb...

Det är verkligen så! Att folk verkar ta semester från träningen! I alla fall inomhusträningen på gymmet. Kanske de tränar mer utomhus?
En del säger att de inte vill vara inne på ett gym när det är så fint ute. Men då kan jag tycka att den stunden man är inne går rätt fort - man kan väl kanske vara ute hela resten av dagen?

Mån: Eget pass puls/styrka
Tis: Tabata
Ons: Joggade c:a 6 km! Premiär för i år, och det var riktigt trivsamt! Det blir fler gånger ;)
Fre: Veckans pass, men INGEN mer än jag dök upp :shock: Och så var det ett "mördarpass" där man VERKLIGEN hade velat ha någon att kämpa ihop med! 100 dips, 90 burpees, 80 utfallssteg, 70 armhävningar, 60 fällkniv, 50 squats, 40 situps, 30 boxjumps, 20... där tog minnet slut på vad det var, men ni förstår nog... :roll: Nästkommande fredag är det student med lillasyrrans äldsta dotter så då blir det jag som inte kan. :(
Lör: ett veckans pass
Sön: promenad, men inget tempo så jag räknar det inte som ett pass.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Här har man gått in i semestermode trots att det är två veckor kvar. Sent i säng, rosévin varje kväll och låter hushållet förfalla :lol:

Men tränat har jag gjort :
Mån: styrka, hela kroppen, hemma
Tis: jogging 5 km
Tors: PW 45 min
Lör: styrka, hela kroppen, hemma

Fyra pass, trots en endagstur till Malmö tis-ons som helt tog orken ur mig (nattåg är inte min grej, och sen sju timmar hem ons em) :D

Hoppas ni har det bra i sommarvädret :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
Härligt med semestermode!! :lol: :D :-({|= Och du sköter ju träningen fint också! =D>

5 pass för mig:

Mån: cirkel i grupp :)
Tis: hemmapass
Ons: ett veckans pass
Lör: cirkelpass i grupp vid sjön! Gymmet "flyttade dit" för att vara med och visa upp sig under beach-handboll.
Och så frågade de runt om det var folk som ville vara med på ett cirkelpass. Och det ville jag självklart! :)
Sön: pw + lite armhävningar/situps.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hallå där!

Tre pass blev det i veckan:

Tis: Styrketräning, helkroppspass, hemma
Tors: styrketräning, helkroppspass, hemma
Sön: jogging, 6 km

Så tråkigt lika min träning är, vecka efter vecka. Styrketräningen kör jag samma program, i supersets. Ökar någon vikt då och då. Och springer i stort sett samma vända jämt. Man kanske skulle testa något nytt i veckan :D Vad nu det skulle kunna tänkas bli :-k
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

5 pass för mig:

Mån: cirkel i grupp
Tis: 3 km rodd m.m
Tors: ett veckans pass
Fre, midsommaraftons förmiddag. Testade något nytt - spinning 45 min. Det var det enda passet som fanns på gymmet den dagen.
Inte så tråkigt som jag trott faktiskt :lol: Kan tänka mig att peta in något pass då och då.
Sön: promenad + denna veckans pass som var svinjobbigt! 2 minuter höga knän, 100 climbers, 50 upphopp, 40 burpees, 30 armhävningar, 20 boxhopp, 10 axelpress, och sedan alltihop igen + 2 minuter höga knän i slutet. :shock:

Ja, jag testade ju något nytt - gör det du med! ;) Ja, inte spinning då, för det vet jag ju vad du tycker om :lol:

I veckan ska jag stå på hantverksmässa i Brunskog i Värmland :) Det ska bli jättekul, men jag vet att träningen kommer bli lidande. Man orkar inte efter långa mässdagar. Åker tors, hemma sön.kväll. Så jag kör på med träning mån-ons, packar ner träningskläderna, så får jag se om andan faller på, eller om det är mer lockande med lite rödvin på kvällarna... ;)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

jag har bara kört crossfit på söndag. Midsommarlekar X2. och en LÅNG prommenad i går. VÄntar på att Dojon skall öppna.

GulligaA, JAAAAA våga något nytt!
Anna, det brukar vara svårt att träna när man står hela dagarna, mysigare och träffa folk och dricka vin. Det sker ju liksom inte var dag endå. NJUT!

KRAM! :hear:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

”Bara” crossfit? Det är väl bland det jobbigaste man kan göra, om jag förstått det rätt :lol:

Hur gick det på mässan, anna? Bara att stå hela dagarna är ju träning i sig.

Det blev inger nytt denna vecka, sista veckan på jobbet innan semestern=mycket att göra, samt TVÅ sommarfester att hinna gå på :D Tänkte att det var dumt att stressa in passen, har ju massor med tid nu :) Men två pass blev det:

Lör: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Sön: Jogging, 3,8 km. Gick tungt i värmen 8)

Så sex veckors semester, kanske ska ta som utmaning att testa något nytt varje vecka :D

Hur funkar det med semester när man har eget förresten? Blir man helt ledig någon gång? Blir lite bortskämd med sådant som anställd :-s
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"