TRÄNING 2019

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
Ja, det är inte lätt att komma in här...

Vad härligt med Kroatien GulligaA!!
Och roligt med självförsvarsutbildning TorsMamma!

Min vecka:
Mån: cirkel i grupp
Tis: skidstakningsmaskin 2 km + styrka/puls
Fre; Tabata i grupp på lunchen, Veckans pass i grupp på e.m.
Lör: långpromenad
Sön: långpromenad + Bodybalance i grupp 1 tim på kvällen

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av Tin »

Detta ar ett test inlagg, kollar bara om jag blir utkastad. Ignorera.

"Har sjuk traningsverk fran en session pa sondagen med barre."

Tin
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Nu kommer jag också in som folk! ÄNTLIGEN tror jag vi börjar hitta vad felet var. :D

Jag har kört mina vanliga pass sön 2 tim, tis 2 tim och ons 2 tim. Denna veckan inte lika mycket då Tor fyller år på onsdag så - 2 tim där samt mindre ikväll.

Tin, tycker gott du kan hänga med oss här och rapportera lite nu när du kommer in!
The more the merrier! <3
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ons: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Fre: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Lör: Joggintur. Kanse ca 3,5 km (sprang utan app :) ) Väldigt lugnt tempo då det var ett tag sen sist. Men nu vill jag komma igång med löpningen igen. Att ta en tur i soligt och krispigt höstväder är ju bland det bästa jag vet i träningsväg :D

Kroatien var härligt! Det blev ingen träning av, men himla mycket gå i backar och trappor. Så jag känner att kroppen fick sitt ändå under veckan.

Hur var det att träna i skidstakningsmaskinen, anna? Jag har sett en sådan på gymmet på F&S, men inte testat. Var det helkroppsträning?

Ja nu hoppas jag på att det ska bli lite lättare med inloggningen. Och välkommen Tin :wink:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Säger som TorsMamma - Tin -kom in i gänget och rapportera regelbundet vetjá!!

TorsMamma, bra jobbat! Och skönt att ni verkar komma iordning med forumet! :)
Fast jag har shabblat till det med fel lösenord och har fått ett nytt med massa siffror och tecken som är omöjligt att komma ihåg. :roll:
Det ska gå att ändra tillbaka någonstans, men jag hittar inte var?

GulligaA, bra jobbat du med! :)
Jag jobbade också en sväng i vackert väder! Riktigt skönt, och alldeles för länge sedan! Fast det var i denna veckan, så det kommer i nästa rapport ;)
Jag GILLAR skidstakningsmaskinen! Den är med i det senaste cirkelpasset, och jag kan nog erkänna att jag aldrig gått nära den om jag inte blivit bekant med den på detta sätt :) Har tyckt den ser tråkig ut, men det känns som att hela kroppen jobbar och att det är bra träning.
Man "niger" ju ner lite när man drar ner, och reser sig upp lite på tå längst upp. Så gäddhänget på armarna, rygg, ben och rumpa - ja, det känns lite överallt!
Det låter härligt med Kroatien!!!

Mån: cirkel i grupp
Tis: (rörlighet) Jag skriver inom parentes för jag räknar inte det som ett träningspass. Ville mest vara med för att se vad de gjorde för att kunna berätta det i receptionen.
Ons: Puls taktstyrt i grupp 25 min + 30 min bodypump i grupp rakt efter varandra =1 pass
Tors: eget puls/styrkepass
Fre: Tabatapass i grupp vid lunch + veckans pass i grupp e.m = 2 pass tycker jag? Eller? Det är 3 tim emellan.
Sön: Långt pass styrka/puls 1,30 min. + Bodybalance i grupp på kvällen. En viss träning är det i Bodybalance (mest mage), men mest är det positioner och mycket balans. Har inte så bra balans märker jag... :oops: :shock:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej

Ganska svag träningsvecka, två pass bara:
Lör: styrka, helkroppspass
Sön: jogging, 6,5 km. Jag skulle bara ta en kort tur, men vädret var så härligt och det flöt på så bra att det blev längre än jag tänkt mig. Och jädrar vad ont jag fick sen :shock: Precis gränsen lår/rumpa på ena sidan. Kunde knappt gå mån-tis, gissa om jag blev retad på jobbet :lol:
Idag känns det bra. Men kanske väntar med nästa tur i spåret...
Härlig vecka, anna! Balansen är något jag borde träna på också :roll:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, blev ett pass mindre denna vecka då jag bar bortrest över helgen. Men om det gills att man springer med en mikrofon i hela rummet runt 8 tim så fick jag viss träning. :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jadu TorsMamma... Om det var tempo med mikrofonen kanske det räknas?? :lol:

GulligaA, härlig lång tur där! :) Men förstår att det inte var så kul efteråt!! :lol: Stretcha ordentligt nästa gång bara så kör du snart igen ;)

En ganska svag förra vecka för mig. Det var så mycket annat hela tiden! :shock:

Mån: även jag tog en härlig joggingtur i skogen på 5 km. Inte gick det fort, men jag stannade inte i alla fall.
Tis: ett veckans pass
Fre: Veckans pass i grupp där tärningen avgjorde vad man skulle göra. Intressant! :) Vi jobbade i 30 min med olika saker tärningen bestämde.
Fast jag läste fel på en station utan glasögon och på långt håll från tavlan, så jag gjorde det svårare för mig än det behövt vara på en station! På tärningsslag 6 läste jag 100 upphopp! HUNDRA! Det tog tid och var svinjobbigt! När jag gick fram för att slå tärningen igen såg jag att det visst stod 100 hopprep...
Sön: Bodybalance

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Ett pass bara :cry:

Lör: styrketräning, överkropp, hemma

Jag måste verkligen skärpa mig! :evil:
Jag HITTAR inte luckorna i vardagen för att träna, det blir antingen för nära maten eller så ska det hjälpas med läxor och så ska det handlas och städas och tvättas...

Hehe, lite extraträning där, anna :lol: 100 upphopp, att du tog dig igenom det :shock: Tur att du är vältränad :D
Och kul att du kom ut på joggingtur, 5 km utan att stanna är BRA! Jag joggar också långsamt :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Bra förra vecka med 6 pass. :)
Mån: cirkel i grupp
Tis: skidstakningsmaskin uppblandat med massa annat.
Ons: pulspass i grupp
Fre: veckans pass i grupp
Lör: utvecklingsdag i gymmet och vi fick alla köra det nya cirkelpasset:)
Sön: Bodybalance

Men vad ska vi göra med dig GulligaA?? Ska vi skälla igång dig? Eller ge tips?
Jag ger några tips ;)
Du kör ju en del hemmapass. När jag gjorde det - i "You are your own gym-perioden- gjorde jag mina pass medan maten stod i ugnen/ på spisen.
När man tränat klart var maten klar. Eller var det något litet man skulle fixa det sista efter passet.
Vad kan du skjuta på? Städning? Tvätt? Ta just de bitarna mer koncentrerat på helgerna?
Eller tvärtom? Träna mer på helgerna när ni kanske kan samarbeta med övriga måsten i livet?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer!

Härligt jobbat Anna 100 upphopp!!! :O

GulligaA, ja det är svårt att få tiden och jobb och familj gå ihop. Förstår dig bättre än du tror just nu. Jag kör mina vanliga 2 tim sön sjläv, tis instruktioner = slappt, Ons 2 tim själv , Karate och Kobudo då. Så det får fortsätta så här ett tag till.

P U S S !
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Ahh, det är så härligt att det går att logga in och posta svar utan krångel nu :D

Tack för stött och pepp! Skönt att ha den här tråden för att få lite förståelse. Det finns INGEN annan som inte svarar saker som ”jo, men en gång i veckan är ju bättre än ingen” eller liknande. Jo, så är det väl, men det är inte vad JAG vill just nu :)

Bra tränat, tjejer! Du kör på rutin med samma lika, TorsMamma, det tror jag är ett bra sätt att få det gjort. Jag har tänkt på vad du skrev, anna, och jag ska satsa på att koncentrera hushållgörat till vissa dagar i veckan. Jag ska göra ett försök med tisdagar och torsdagar, och göra onsdag till en träningsdag. Så istället för att hoppas varje dag att jag ska hinna med träningen och sedan misslyckas med det så ska jag ha EN dag mitt i veckan bestämd för träning. Och så helgen då :)

Den här veckan blev en bra träningsvecka, fyra pass :D De två första blev ganska korta pass, men ändå :)
Ons: Styrka, hela kroppen, hemma
Fredag: Styrka, överkropp, hemma
Lör: Jogg, 5 km, i höstregn. Härligt :wink:
Sön: Styrka, hela kroppen, hemma. Lååångt pass, med många övningar blev det. Så nöjd, och sån träningsvärk jag har :lol:

Tack för att ni finns och lyssnar!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Tjena alla monsterdiggare!

Jag har inte tränat i onsdags eller idag för jag är hemma sjuk. Detta gav mig ju då en massa tid att fixa med forum. Så inget dåligt utan något gott.
Forum är nu flyttat till egen adress forum.annawahlgren.com och jag kommer jobba på att försöka få till denna förhoppningsvis. VI får se! Håll tummarna!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ojojoj, har inte kunnat komma in på sidan när jag försökt ett massivt antal ggr, men hoppas verkligen det ska gå nu!
Men du har jobbat på bra där TorsMamma, så det får vi tro! :) Smileysarna får jag dock inte till...
Hoppas du kvicknar till fort!

BRA GulligaA! Nu har du tänkt ut en bra strategi som passar dig! Toppen! :)

Det är ju flera veckor att rapportera nu...

V. 42
Mån: cirkel i grupp
Tis: skidstakning 1 km, rodd 1 km (varvat)
Ons: Puls + stepmix + Bodybalance i grupp
Fre: Lunchtabata + veckans pass i grupp
Lör: styrka
Sön: Bodybalance

V. 43
Mån: Ny cirkel, så nu kommer jag inte komma plats på ett tag... :( Gjorde ett eget lite tuffare pass.
Ons: puls i grupp
Fre: lunchTabata + Veckans pass i grupp
Lör: ett veckans pass
Sön: Bodybalance

V. 44
Mån: ett veckans pass
Ons: Puls i grupp
Fre: Veckans pass i grupp
(hantverksmässvecka därav glesare antal)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Hej Anna och ni andra,

Så som ni kankse märkt kan man behöva skriva in "forum.annawahlgren.com" numera. Jag har bytt addressen lite. Skall prova att slå på cloudflare igen nu om det kan funka. :D

KRAM!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"