TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

6 pass:
Mån: cirkel i grupp,
Tis: förra fredagens veckans pass.
Tors; 20 armh. 20 squats, 20 burpees, 20 situps med vikt. Allt x 5.
Fre: 20 step på box med vikt, 20 kb-swings, 20 armhävningar. Allt x 5. 50/40/30/20/10 av vardera situps med vikt & rygglyft.
Lör: snabb promenad
Sön: Armar, ben, mage. 4 övningar per grupp. 30 sek/övning, varje grupp x 3.

Nu ska jag ut och förlusta mig/arbeta i veckan! Ska stå på hantverksmässa i Brunskog/Värmland. :)
Åker på torsdag, mässa fre-lör-sön. Har med en väninna som ska sälja keramik och vi ska bo ihop på vandrarhem och dricka vin på kvällarna ; ) Så... jag lär träna mån, tis, ons, sedan tror jag inte det blir något mer tränat kommande vecka...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Senaste två veckorna har sett lika ut:
Styrka överkropp hemma och löppass 5 km.

Har svårt att hitta tiden. Är lite för stressad nu, vaknar om nätterna av att käken låser sig. Inte kul.

Ja, jag får träna på med coren då :) Jag får leta fram min "Träning för nyblivna mammor" igen, där är det bra och skonsamma magövningar.

Chins, nej, det funkar inte för mig heller. Så länge ingen säger åt mig att jag måste, så tänker jag inte lägga så mycket tid på det :D Men det ser häftigt ut för de som kan. Kroppskontroll, något som jag inte har så mycket av.

Hoppas du har haft det bra på mässan, anna. Mm ,vin...det blir lätt lite mycket av det på sommaren. (Här skulle jag vilja ha en sol-smiley...)

Semestern skulle ha börjat den här veckan, men en massa som ligger ogjort så ett par dagar till blir det tyvärr :(

:heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men GulligaA... Är du där nu igen? :( Detta går ju inte, det vet du ju...
Minns att det var alldeles för mycket för dig ett tag, och att du sedan hade ett snack med chefen och att det då blev bättre?
Har du halkat ur igen? Tagit på dig för mycket? Eller är det livet utanför jobbet som är stressigt? Både och?
Blir orolig och hoppas du kan ta ett snack till med chefen om det är det, för så här kan du ju inte ha det! :shock: Vakna av att käkarna låst sig låter riktigt hemskt! :shock: Hoppas du kan komma ner i varv när semestern sätter igång!

Jag hade det helt underbart på mässan! SÅÅÅ härligt att träffa min väninna Mona som jag inte ser så ofta. Dela rum, tjattra om glädje och sorg, högt och lågt, bolla idéer... Och dricka vin, äta ostar. Stå på en otroligt fin mässa på dagarna! Ja, TOPPEN!!! :thumbsup:
Men något tränat blev det inte...
Så det blev som jag trodde 3 pass, mån-ons:
Måndag tabata + jogg 5 km
Tis: Veckans pass i grupp
Ons: hemmapass ute.

Att det inte blev cirkelpass i grupp i måndags som vanligt berodde på att ena dottern hamnade i en mopedolycka! Var precis på väg att åka på cirkeln då hon kom hem i lite chock. Kunde inte åka då ju! Allt gick bra med de båda flickorna!

I lördags morse när vi skulle till mässan damp mitt tunga kassaskrin ner på min nakna mellantå! :shock: HISKELIGT ont gjorde det, men jag var ju tvungen att halta iväg. Gnällde lite för en keramiker som stod nära mig och hon sa direkt "Inga problem - jag är gammal sjuksköterska, jag springer bort till bilen!!" Och så kom hon tillbaka med förbandslåda och lindade ihop tån med den bredvid för avlastning!
Redan dagen efter var det mycket bättre och den hade antagit en lila färg.
Känner dock att jag inte kan vara med på denna måndags cirkelpass HELLER :evil: . Det är en massa burpees och att vika foten så pass bakåt som man gör funkar inte...
Så nu blir det några dagar med fokus på mager/rygg/armar t.ex tills foten är helt bra.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Men GulligaA, snart får du sjukskriva dig och komma till mig för behandling för den där käken! :wink:

Här är en film om lite varför det är så för dig (ihop med att du biter ihop käkarna då då) Det finns en bettskena som är ganska billig för just TMJ problem. Jag kan kanske hjälpa dig lite där om du vill?

https://youtu.be/PVxlL_lMces

Här är också en superlänk som jag ger MÅNGA av mina kunder, samt använder själv vid sömnproblem m.m.

https://youtu.be/gz4G31LGyog

Anna, men stackare, de där tårna är ju inte lätta. Tur hon kunde "tvillingtejpa" den åt dig. Det är en bra tå att just göra så på. Hoppas du läker fort nu!

Jag körde mån och ons förra veckan, denna veckan samma mån och ons men igår lyfte jag också 14 trappstenar á 85 kilo med maken så det blev ca 600 kilo totalt marklyft. Idag har jag skyfflat 750 kg dekor sten. :wink: Har strax under 2 TON sten kvar att skyffla ut.

Koppade sonen och maken idag för sina spänningar, men vem skall koppa mig??? :cry:

KRAM alla goa! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!
Äntligen lyckas jag logga in :shock: Har försökt i flera dagar, då vid datorn, men blivit utkastad hela tiden :x Nu med paddan verkar det funka :?

Ja, det är lite mycket på många plan... Jobb, hemma, sjuka släktingar mm. Men nu känner jag mig rätt lugn :heart: Så länge barnen håller sams då :evil:

Träningen förra veckan blev ok.
Tors: styrketräning hela kroppen, hemma
Lör: jogging 5 km
Sön: styrketräning överkropp

Men anna då, stackars tå :cry: Hoppas du blir bra snabbt! Tur att det gick bra med dotter i mopedolyckan, ta hand om er.

TorsMamma, känner igen mig mycket i youtube-klippet :) Jag är ju dessutom gravt nässprayberoende, så min andning på natten är nog inte den bästa. Vaknar minst en gång varje natt och behöver "fylla på" :)
Jag ska nog komma iväg till tandläkaren innan jag testar själv med bettskena. Blir lite nervös att prova sådant på egen hand.

Den här veckan har inte börjat bra träningsmässigt, men än finns det dagar kvar för att rädda upp det hela :wink: Ha det fint i värmen!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Sen rapport av förra veckans 5 pass:
Mån Core
Tis: förra veckans pass
Ons: samma
Fre: Veckans pass i grupp EXTRA TUFFT!!
Sön: promenad

TorsMamma: Hur går det med stenarna? Låter jobbigt i värmen - men BRA träning!! ;)
Kan du inte lära dina familjemedlemmar hur de ska göra för att koppa dig? Då blir det win-win!
Tån är i princip helt bra nu! Känns ingenting när jag har träningsskor på, så det är bara att köra!

GulligaA: Vad tråkigt att inte inloggning funkar, men bra att det löste sig till slut!
Är också i nässprays-fällan... Men det går i perioder. Måste ha ett nässpray under kudden ifall-om-att - lite som en snuttefilt... Tar det dock bara när jag lägger mig. Och inte alltid.
"Så länge barnen håller sams"!!! Ja, kära nå´n - vill faktiskt bara gråta!! :( :( :( Våra flickor är nu 15 & 17 år.
NÄR ska de bli vänner?? Det är i helt omöjligt att åka på ens den minsta semestersväng med övernattning och känna/veta att allt kommer gå bra! Det är den äldsta som står för 90% av bråken. Mot oss, och mot Ida.
Denna semester har vi startat med varsitt barn. Per åkte till London med Clara (bråkstaken), och jag & Ida åkte till Lund.
Nu kommer vi hem idag allihop, och nästa vecka ska vi göra något gemensamt... Hur i hela världen det nu ska gå!! :shock: :shock: :evil:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Förra veckans pass, sent om sider...

Mån: cirkel i grupp
Ons: 20 knäböj, 15 armhävningar, 40 långa situps repeterat under 20 minuter utan paus.
Fre: Veckans pass i grupp. 10 burpees, 20 meter gång med slamball på raka armar över huvudet,
10 kb. swing, 20 meter gång m. slamball x 10 vändor.
Lör: 10 boxjumps, 12 burpees, 14 ground over head, 16 fällkniv. Start varje minut x 8.
Sön: denna veckas pass + pw med väninna 1 tim, 15 min.

Ni andra då? Har ni semester från träningen?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj här inne.
Jag anser det vara för fint väder för att hänga här om jag skall vara ärlig. :D :lol:
Nej, ingen träning denna veckan, detta var min ENDA semester hela vecka. På måndag och onsdag tränar jag igen. Vi var på Skara sommarland och stod i kö, men det gills väl inte som träning va? :D

Anna, fy så tråkigt de måste bråka när de blivit så gamla, de borde börja uppskatta varandra kan man ju tycka. Hur gick veckan ihop nu för er?

GulligaA, blir du utkastad eller så kan du prova maila mig om det är något jag kan göra. Men glad du fick det att funka med Ipad. :D

Vi har inte haft en enda droppe regn på över 12 veckor nu så det är bara torrt och varmt. Man vill liksom inte heller träna i 33 grader kan jag tycka. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)
Det blir lite fördröjningar här, men förra veckans träning såg ut så här:
Mån: 10 burpees, 10 armhävningar, 10 squats, 10 fällkniv x 5
Tis: You are your own gym - core
Ons: 20 armhävningar, 10 burpees, 10 knäböj, 40 situps (långa) x 4
Tors: cirkel i grupp
Fre; Veckans pass i grupp

TorsMamma, stå i kö... Nja, det räknas nog inte!! :lol: :lol: :lol:
Hur det gick med barnen, ja... 2 dagar gick faktiskt bra!! Den tredje dagen gick allt åt h-te :twisted: Sedan åkte vi hem... :(
Denna vecka har vi splittat upp dem lite och tagit dem åt varsitt håll. Men det är så TRÅKIGT att behöva göra så!!! :(
Jag vill ha semester med hela familjen hela tiden!!

På lördag åker Clara till Idre med sin pojkvän + hans familj. Jag, Per & Ida sticker några dagar till Västkusten.
Så då lär det gå bra igen...
Minns att jag också bråkade MASSOR med min lillasyster när jag var liten! :(
Jag flyttade hemifrån när jag var 16 år och började jobba. När jag fick distans till henne och ett "eget liv", gick det bättre.
Nu är vi så tighta som bara syskon kan vara och har varit i många, många år!! :heart:
Men det är tråkigt att behöva vänta minst 2 år tills det är dags för högskola och Clara flyttar. Man vill att de ska vara sams NU!
Vill ha harmoni i familjen!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Ja Anna, gissar man får vara glad för det lilla, de höll sams i 2 dagar. :wink:

Jag hoppas också att det blir bästa relationen mellan dem när den ena flyttat hemifrån ett par år! :heart:

Jag körde bara ETT pass i måndags, i onsdags "glömde" jag min träning, skyller på semester hjärna. :D

Heja heja heja er!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jag har verkligen kommit in i semesterläge där tider och dagar spelar mindre roll :D SÅ skönt, men därav dålig uppdatering. Men en del träning har det blivit i alla fall:

V28
Ett pass styrketräning hemma, överkropp.
Joggingtur 6,5 km.

V29
Ett pass styrketräning hela kroppen och ett pass överkropp.
Joggingtur 6,5 km.

V30
Mån: PW 8 km
Tis: Styrketräning underkropp, hemma.
Ons: Styrketräning överkropp, hemma.
Fre: jogging 4 km.
Lör: styrketräning överkropp, hemma.

Har liiite panik inför tjejmilen om 5 veckor, det är ju för varmt för löpning :shock: Hur ska jag få till det?!? Nu har det ju regnat lite i alla fall och är lite svalare, men hinner jag komma upp till tio km på drygt en månad :-k

Vad tråkigt att behöva dela upp sig sådär på semestern, men jag förstår att ni gör så. Där är vi inte än i alla fall. Jag bråkade med mina systrar också, mest med den äldre. Kom ihåg att mamma köpte största flingpaketet som fanns på affären så hon kunde ställa det som en sorts skiljevägg mellan oss under frukosten, då vi bråkade som värst :lol: Men mina tjejer leker väldigt bra tillsammans när de väl kommer dit, så jag hoppas det håller i sig när de blir äldre [-o< Den äldre är väldigt bestämmande och kontrollerande, och hittills har lillesyrran bara gjort som hon blir tillsagd. Men nu börjar hon vakna till och vill också styra leken, det är då bråken kommer. Så sunt på ett sätt :)

Bra tränat i värmen, anna! TorsMamma, lite skärpning :wink:
Veckan som kommer blir det till att gå upp tidigt så jag hinner ta joggingturer innan värsta värmen slår till.

Kram på er :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma, jag, jag var JÄTTEGLAD över de 2 dagarna! Tror och hoppas på sämja dem emellan i framtiden!
Man kan ju inte ge upp och tro att det förblir så här för evigt heller!

GulligaA: Skönt att höra att du kommit in i semesterläge! Du verkar behöva det :thumbsup:
Bra tränat!
Åh, fy!! :shock: Förstår din panik, för det ÄR för varmt för att springa tycker i alla fall jag... Enda rådet är att ge dig ut tidigt, eller sent på dagen... Jag tvivlar dock inte ett ögonblick på att du fixar det i skarpt läge! Du har sprungit i värme innan!
:lol: =D> Skiljevägg med flingpaketet - lysande! Så som du beskriver att dina är, kontrollerande storasyrra, och att den andra gör som den blir tillsagd. Ja, så var det hos oss också när de var små - precis som du säger - tills lillasyrran började säga ifrån... Och sedan har det bara gått utför... SUCK! :( :( :(
Nu har de varit ifrån varandra 1 vecka. Clara (den äldsta) har varit i Idre med sin pojkvän + hans familj. Jag, Per & Ida har varit iväg några dagar själva. Oerhört konfliktfritt och några sköna dagar! Imorgon kommer Clara hem, då får vi hoppas de kan hålla sams åtminstone en kväll!

Förra veckan då, ja:
Mån: cirkel i grupp
Tis: Veckans pass i grupp
Tors: cirkel i grupp (mardrömstuff!!!). Vacklade ut från gymmet och tänkte "detta kan inte vara nyttigt!!" :shock:
Fre: veckans pass i grupp. 2 övningar. Kettlebellswings, och djupa armhävningar. Alltså när man går ända ner och släpper händerna från golvet. Av varje övning gjorde man 21-18-15-12-9-6-3-6-9-12-15-18-21. Snabbt pass, men jobbigt. Träningsvärk i 2 dagar efter det!
Sön: YAYOG core

När man är på semester är det bra att plocka fram den gamla "You are your own gym"-appen i Ipaden!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

5 pass förra veckan:
Mån Yayog ben 36 min + core 16 min.
Ons: ett veckans pass
Torsdag: ett veckans pass "på minuten" - start varje minut 5 övningar, 6 varv. Rolig!
Fre: ett veckans pass med jägarvila, slamball m.m.
Lör: ett veckans pass.

Vi hade lokal musikfestival här i helgen (Uport), så lite kcal brändes säkert framför någon scen :)
Avantgardet :heart: , Ebbot och Teddybears var bäst i år!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Hej Anna, och alla andra så klart som läser.

Anna, jag trodde jag skrivit, ursäkta jag glömde! Jag körde bara Måndag förra veckan och inget denna veckan. Blir inte riktigt all träning jag skulle behöva. Men Fre-Sön har jag ett karate/kobudo/aido-läger jag tänkte gå på i alla fall.

I morgon åker vi på spa 24 tim. ha det bäst! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Vad härligt med spa TorsMamma!! :) Läger också, men på ett annat sätt ;)

Jag har världens huvudbry!!
Det har ju som jag berättat tidigare gått knackigt med min grossistfirma... E-handeln stjäl mer och mer kunder från de fysiska butikerna. :(
Jag har börjat se mig om efter ett halvtidsjobb helt enkelt. Så att jag ska ha en säker liten inkomst, men ändå kunna fortsätta med mitt egna.
Har varit på 3 intervjuer på en bygghandel, och ligger nog bra till på att få det pga min kundvana och 30 års erfarenhet av butik, varav 23 år med golv, kakel & klinkers. Men tiderna är 14-18... + varannan lördag. Dumt och hattigt att först jobba hemma, sedan där, sedan hemma igen och krockar dessutom med mina favoritpass som är ledarledda, cirkel & veckans pass... Så då blir det till att träna själv. Alltid. :( Det blir ju inte samma nerv i det! Men det får man ju ta helt enkelt! Jag har varit otroligt bortskämd dessa 5 år då jag enbart jobbat med mitt.
Jag nämnde i alla fall detta på gymmet idag, för att jag skulle fråga om höstens schema kommer vara likadant, och sucka lite över att jag inte kommer kunna vara med :(.
Då säger hon, "Vi kommer i och för sig få en ledig halvtidstjänst här... fast det är inte innan i april...".
Det var ju lite långt fram sa jag, och tänkte lägga det i bakhuvudet som en så´n där "det var ju synd"-grej som händer i livet.
Men bara en halvtimme efter jag kom hem hade hon skickat ett mail om att hon trodde jag skulle passa jättebra hos dem och att jag skulle ta mig en funderare! Det gäller reception och lite städ och är på förmiddagar och 3 kvällar fördelat på 2 veckor (16-19) och varannan helg, lör. f.m + sön e.m.
Är bekymrad över spikar, skruvar, verktyg, brädor etc. som jag inte kan något om ALLS! :shock:
Gymmet låter helt enkelt SÅ mycket roligare! OCH lättare, och är i en miljö där jag trivs!

Nu går det runt i huvudet vill jag lova!!!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"