TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Heja dig Anna! Go baby go! :D

GulligaA, nu hittade jag hormonis nya sida. Denna är bra, kolla denna länken!
Nu såg jag att femalebalanceshop ingen har och att Mialundin har slut, så det verkar pågå något kring detta.
https://www.moodmama.com/matriarch-100
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Tack för länken, TorsMamma. Jag ska börja läsa på ordentligt.

Fyra pass i veckan :D

Tis: Styrketräning överkropp, F&S
Ons: Jogging, 6 km
Lör: styrketräning hela kroppen, hemma i källaren
Sön: Jogging, 4 km

Det är blött i spåren, på vissa ställen skulle man nästan behöva en liten båt :) Men det borde torka upp snabbt nu, nästan all snö är borta här :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)
Just det, nu blev det onsdag innan jag hann reagera!
Bra jobbat GulligaA! :)

Förra veckan, 5 pass. Samma då, en 2-dagars kundbesökstur så jag skippade träningen ons, tors.

Mån: Cirkelpass i grupp
Tis: Förra fredagens veckans pass
Fre: Veckans pass i grupp: 50 utfallssteg med viktplatta/40 situps/30 kb-swings/20 airsquats/10 burpees x 3.
Lör: ett gammalt veckans pass med 1.500 m. rodd blandat med massa annat.
Sön: Powerwalk + 100 situps och lite armhävningar

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, och jag skulle ha skrivit men glömt glömt och nu kommer ihåg. :D

Jag körde bara Tis. Söndagen var jag på resande fot. Och nu i Tisdags igen körde jag. Några promenader på ca 3,5 km långsamt tar jag också.

Härligt jobbat GulligaA! :heart:

Anna, håller tummar och tår att dina kundbesök ger ordentligt med utdelning nu. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Bonsoir från Frankrike :-D

Är på långweekend med familjen till Disneyland Paris. Åkte i fredagskväll och åker hem tisdagmorgon. Här blir det ingen träning av, dock ca 18 000 steg per dag så lite rör man på sig ändå :) Men maten är inte den bästa, och frukosten är...fransk... croissant med eller utan choklad? Men vi har det kanonbra!

Veckans träning:

Tis: Styrketräning underkropp, hemma
Ons: Styrketräning överkropp, F&S
Fre: Styrketräning hela kroppen, hemma

Bra jobbat tjejer! Lite nyfiken, anna, vad gör du på kundbesöken? Presenterar nya produkter, kollar hur det går med försäljningen eller bara stämmer av läget allmänt? Jag som är en riktig kontorsråtta undrar lite vad som händer i världen utanför ibland bara :lol:

Trevlig Valborg på er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Vad härligt GulligaA! Du vet vi har SarisParis i Paris va? :wink:

Jag har kört Tis 1 tim och idag 3,5 tim, någon promenad tror jag.

puss och kram alla pussgurkor! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Det gick faktiskt rätt bra på kundbesöken, TorsMamma. Skönt och behövligt.
Men present/blomsterbranschen är i gungning och det är mycket oro ute i butikerna... :shock:
Denna våren har varit otroligt dålig för så MÅNGA! Och från ingenstans! :shock:

GulligaA - så HÄRLIGT med Frankrike!! :)
Förutom frukostens snabba kolhydratschock då! :shock: Gott men inte mkt energi kanske :lol:
Jag tar upp google maps. Prickar in nuvarande kunder som jag besöker vår och höst för att presentera nyheterna. Och så tittar jag om det är långt mellan 2 kunder. Orter där emellan? Finns det någon present/blomsteraffär? (googlar) Ja, då gör jag ett "inhopp". Går in och visar min storsäljare som är mina diktkort på egentillverkat handgjort papper http://www.annasideer.se/Diktkort.html . Ibland får jag napp direkt. Ibland tycker de inte om dem. Ibland är inte chefen inne. Ibland vill de fundera. Oavsett vilket lämnar jag prov och info. Och så ska man följa upp. Där är jag sämre... Oftast gör jag ett inhopp till påföljande säsong, ibland ringer jag upp och undrar om det tittat/funderat?
De som beställer får varorna på en gång. Jag har hela bilen full av olika produkter med tyngdpunkt på diktkorten då.
Ja... så går det till :) Självklart stämmer man av och frågar hur läget är osv. Viktigt! Så man inte bara rusar in - säljer - springer vidare.

Förra veckan 5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Tis Ett gammalt veckans pass
Ons: Fredagens veckans pass
Tors: Släde, marklyft, burpees, fällkniv, sneda fällkniv, situps, hängande knälyft m.m
Fre: 20 situps med 10 kg viktplatta, 20 burpees, 20 kb-swings, 20 utfall, 20 upphopp, 20 fällkniv x 4 m.m

Fyllde 50 år i fredags :shock: så hoppade alltså över veckans pass i grupp och körde eget pass på f.m.
Vi åkte till fantasiska Kullaberg/Skåne över helgen. Inget regelrätt träningspass lör/sön, men mycket promenader och vistelse i naturen. En lisa för själen :) (om bara barnen hade kunnat hålla sams hade jag kommit hem i full balans... :( )

Lite roligt att berätta.
När jag körde mitt egna pass på födelsedagen var ägarna på gymmet där och tränade ( :shock: :shock: :shock: vilka pass de kör!!!) Den ena sa: "Ska du inte vara med på veckans pass idag??"
Jag sa: "Nej jag fyller 50 idag, så vid den tiden är jag på väg till Skåne".
Då sa hon: "Men det måste väl ändå kännas rätt bra? Att vara i sitt livs form när man fyller 50? Så här vältränad var du kanske inte när du var 40?"
Och när man då tänker efter... Nej, så ÄR det nog! :D Känner mig riktigt "fit" just nu! Stark och det börjar (ÄNTLIGEN) synas på mig! :D

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Åh, hela mitt inlägg försvann #-o
Blir en förkortad variant nu :evil:

Min vecka:

Ons: styrketräning överkropp, F&S
Fre: styrketräning underkropp, hemma
Lör: jogging 3,8 km
Sön: styrketräning överkropp, hemma

Kul anna, med så positiv feedback :D Om de uttrycker sig "så här vältränad" så är det nog mer än att det börjat synas :wink: Men man blir ju lätt hemmablind.
Och grattis i efterskott!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Åh, så irriterande GulligaA! Det händer mig också ibland, men för mig hjälper det att trycka på "bakåtpilen" så ligger det där.
Bra jobbat förra veckan! :)
Ja, man blir lätt hemmablind. Så jag tog 3 foton. Framifrån, sida, bakifrån. Och så jämförde jag dem med samma 3 positioner som jag tog foton på innan jag hoppade på PT smallgroup hösten 2015. Och det var skillnad! Det har tagit LÅNG tid tycker jag, men nu ser jag resultat.
Inte så mycket på vågen. Men på fastheten. Det mesta har kommit i år tror jag.

Förra veckan:
Mån: cirkel i grupp
Tis: 20 av varje x 6: armhävningar/step på box med vikt/ Situps med viktplatta/ knäböj.
Ons: Tabata, rep, armhävningar, burpees, fällkniv
Tors: Start varje minut: 10 boxjumps, 12 burpees, 14 kb-swings, 16 fällkniv x 8.
Fre: Veckans pass i grupp
Sön: Heldag i trädgården med mycket tungt gräva, bära, köra. Tog bl.a bort en stor komposthög som tydligen störde grannen fast den var bakom hans skjul...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

GulligaA så irriterande för dig, händer mig med, jag gör också som Anna om jag har tur. Men funkar inte alltid. :wink:

Anna, grattis i efterskott! :heart: Det är bra att ta bilder före och efter, du vet det tar ca 2 år har jag märkt att få nya muskler ny styrka osv... När jag började med Karate tog det mig 2 år innan jag märkte skillnad på kroppen. Nu har jag stagnerat, men så kör jag inte lika mycket som förr.... Är i förklimakteriet osv... Men känner mig ändå starkare än jag gjorde när jag var 20 :shock: Så jag håller mig glad.

Kört mina 3,5 tim sön och 1 tim tis och någon promenad på det. Går bra. Tänkte ge mig på ett försök till gradering om 4v. Har pratat med Sensei och hoppas jag får köra mot junior tjejer så jag skadar mig mindre. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Tack! :)
Det där var intressant TorsMamma - med att det tar 2 år! Det visste jag inte!
Hittade faktiskt lite mått också från innan PT-gruppen, och det hade hänt rätt mycket på lår, rumpa och midja :)
Det där är nog riktigt bra tänkt av dig - att tävla mot juniortjejer, så kanske du inte skadar dig så mycket! :)
Bra jobbat i veckan!

Min vecka:
Tis: förra veckans pass
Ons: Ett utmaningspass som var extra tufft.
Tors: Låååång heldag i trädgården + pw.
Fre: veckans pass i grupp. Ett jag kände igen och har uppskrivet och kör då och då.
Lör: Gav mig ut i joggingspåret! Det var inte igår direkt! Men det gick bra och var riktigt meditativt i den skira grönskan! Gjorde 50 situps efteråt också.
Sön: Rask promenad

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Jamen se där Anna! Heja dig! :D :heart:

Så veckan som var blev 1 tim tis, sen karateläger på lördag typ 3,5 tim och sen mina vanliga 1,5+1,5 (men igår var jag mest instruktör på sista passet, inte så jobbigt.) var helt slut efter karatelägret på lördagen. Tänkte mig försöka på en gradering om ca 2 veckor..... :roll: får se hur det går. :D :P
Någon promenad här och där också ca 3,5 km. Men inget ansträngande.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Mån: Cirkel i grupp. Ny, och den ska vara utomhus vid bra väder! :) Och det var det ju! :)
Tis: 1 minut var av 6 olika övningar x 3
Ons: Hoppade på ett ledarlett pulspass - just för att de lade ut på fb att det var utomhus den dagen! :) Det var tabata.
Fre: Veckans pass i grupp. Fokus överkropp som INTE är min paradgren.... Svinjobbigt!
Lör: Joggade 5 km
Sön: promenad 40 min.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj! Bra Anna, du är duktig du! :D

Jag har kört same same! Tis 1 Tim och söndag 1,5 och 2 tim. På lördag hoppas jag på att klara gradering. Har bett om lite extra förståelse för Kumite delen av graderingen. (då skall man slåss i 30 min mot 2 motståndare och även simulera att det har kniv...) :D :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ursäkta min frånvaro. Har haft två usla veckor ur träningssynpunkt och har dragit mig lite för att logga in här :(

Förra lördagen: Jogging 3,8 km
I lördags: Jogging 4,3 km
Förvånansvärt bra tider dock :) Är ju vårruset ikväll, så vi hoppas på det bästa.

Får man skylla på trevliga grannar? Vi bor i ett fantastiskt fint radhusområde, där det finns barn i alla åldrar och där man gärna ställer upp för varandra. Jag har varit ensam hemma mycket med barnen de senaste veckorna, och trots att jag själv tycker att det går hur bra som helst så vill grannarna gärna ställa upp och bjuda över på middag och "mingel" på varandras altaner. Det fina vädret har ju hjäpt till. Så istället för att få till träning på kvällarna har det blivit mat, umgänge och alldeles för mycket vin :) Så jag ska väl inte gnälla egentligen. Men behöver nog våga stå emot lite kanske, jag är inte riktigt där jag kan tacka nej till grannmys med träning som motivering än.

"Tyvärr" ser ju det fina vädret ut att hålla i sig, ska försöka träna innan jobbet så det blir av. Hoppas ni har lika härigt väder *solsmiley*
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"