TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Men Anna hjälp!!! :shock: :-o 8-[

Jag kan ju inte ens en bråkdel av den listan!!!! Helt galet, är det verkligen nyttigt? :lol:

Jag körde tisdag, gick prommis på Ons med en granne, körde söndag igår 3,5 tim (fm + em)
Hade typ en lätt migrän i fredags som sen ändes som en baksmälla på lördagen, för att sen vara lite huvudvärk igen, för att till kvällen bli en utblossad migrän. :o Har nog inte haft det så innan, det var spännande. Tror den är hormonell och knutet till klimakteriet. Så jag är nu på massa progesteronkräm i hopp om att den skall lägga sig lite fortare. Men är tung och konstig i huvudet idag med.

Så alla sympatier till de som har migrän mest hela livet, inte roligt. :heart:

Ni andra då?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma - det är jag helt övertygad om att du skulle kunna! Du tränar ju jättelånga och explosiva pass!
Nyttigt tror jag absolut det är! :wink: Och faktum är ju att man kan mer än man tror! Mycket sitter i huvudet. Men fy så jobbigt det var!
Hur går det med huvudet nu då? Det där lät inget vidare alls... :shock:

Förra veckan återgick jag till 5 pass:
Mån: Cirkel i grupp
Tis: 3,5 timme snöskottning! Helt omöjligt att ta sig upp med bilen på uppfarten. Man fick hacka "skivor" av hårt packad snö. Var på väg till gymmet, men körde fast... Så detta fick bli träningen.
Tors: Förra veckans pass.
Fre: Veckans pass (det där jobbiga).
Sön: Promenad 35 min + rodd m.m 30 min.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej!
5 pass:
Ons: förra veckans pass (det jobbiga igen fast på egen hand!)
Tors: 20 step up på box m. 10 kg vikt/20Kb-swings/20 armhävningar x 5. 50/40/30/20/10 situps med 10 kg vikt, och rygglyft.
Fre: Veckans pass i grupp. Tabata med slamballkast, armhävningar, V-burpees i sidledd, baksida lår på pilatesboll, statisk mage V-up. Kul!
Lör: Ett veckans pass, glömde vilket det var.
Sön: 4 längder släde/5 marklyft/10 burpees x 5. 50 fällkniv, 40 sneda fällkniv, 30 situps m. 10 kg. vikt, 20 sneda situps, 10 statisk mage á 20 sek.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Härligt jobbat!

Mina vanliga, Mån lätt promenad, tis 1 tim karate, Ons lätt promenad, Lördag lätt promenad, söndag fm 1,5 och kväll 2tim. Lite som det brukar se ut, jag tar oftast inte med mina promenader, de är ca 45 min inte särskilt ansträngande, men skönt för kropp och knopp. :D

KRAM!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Äsch då, glömde förra veckan. Men det var en kopia av veckan innan med två styrkepass :D

Denna vecka:
Tors: stryka ben och mage, hemma
Fre: styrka överkropp F&S.
Lör:spinning. Spin of hope, för barncancerfonden. På F&S det också. Men det var lika tråkigt som för 15 år sedan, sist jag testade. Men det var ju för en bra sak :heart: :heart:
Sön: 4 h slalom.

Ok vecka.

Migrän har jag haft i två perioder i mitt liv. Först när jag kom in i puberteten fick jag några anfall. Sedan igen, när mensen kom tillbaka efter barn nr 2. Så nog kan det vara hormonellt betingat, alltid. :(

Bra tränat tjejer :D Den där listan, anna, jag blir helt matt bara av att läsa den. Att du orkar!

Nu, godnatt.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Halloj tjejer :heart:

Hur går det för er, med kropp och själ? Och med träningen :D

Jag fick till en riktigt bra vecka:

Tis: Styrka underkropp, hemma
Ons: Crosstrainer, 30 min
Tors: Styrka överkropp, F&S
Lör: Styrka underkropp, hemma
Sön: Styrka överkropp, hemma

Gårdagens pass blev riktigt bra. Vågade lassa på rejält med vikter och tog i källargolvet skakade :lol:

Bra beläggning på jobbet, lyckades till och med ta ut en flextimme 8) , då orkar jag träna mycket också.
Hoppas ni har haft det fint i veckan!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Det blev 6 pass förra veckan.
Mån: cirkel i grupp
Tis; Tabatapasset från i fredags
Tors: Ett uppskrivet veckans pass
Fre: veckans pass i grupp. 4 armövningar á 30 sek x 3 reps. 4 pulsövningar á 30 sek x 3. 4 magövningar á 30 sek x 3. Roligt pass!
Lör: Träningsdag på gymmet med massa olika roliga pass att prova på! Valde ett "Fort gjort"-puls på 25 min, och ett yoga-dans pass på 25 min. Det var en paus däremellan så då tog jag en pw ute på 35 min och gjorde 100 situps med vikt.
Sön: Långpromenad i skogen med familjen. Vi var ute i flera timmar. Inget jättetempo, men inte något gå och hasa heller.

Migrän, ja. Det hade jag en del i ungdomen. Inte roligt alls... Fick ett husmorsknep då, och har aldrig haft det igen efter att ha provat det.
Jag fick synförändringar. Som små stjärnfall framför ögonen som förvarning att det var på gång. I precis DET läget ska man tugga i sig ett par sockerbitar. Då kommer det inget! :o

Vilka fina veckor GulligaA!!! =D> =D> =D>
Kan tänka mig att det var tråkigt på spinningpasset - även fast det var för en god sak :wink:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, jag har kört mina same same. Tis 1 tim Karate och Sön 3,5 tim. Inte många promenader tyvärr.

GulligaA vad glad jag är för din skull att du fick till veckan så bra. Ber om fler sådana för dig! :heart:

Anna, du verkar också ha fått till ett fantastiskt bra pass, kul! Att vara på långpromenad och ute i skogen är ju påfyllning för själen så den är ack så viktig. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)
Söndag igen!
6 pass denna vecka:
Mån: cirkel i grupp (ny cirkel)
Tis: Förra fredagens veckans pass som jag gillade så mycket!
Ons: Samma
Tors: Tabata
Fre: Veckans pass i grupp 20 minuterspass där svetten skvätte! Man körde så många varv man hann av 12 situps, 12 kb-swings, 12 squatshopp med skivstång, 8 burpees och 200 m rodd. Har en liknande uppskriven som jag kör ibland.
Lör: 1 tim promenad

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ursäkta frånvaron.

Vi börjar med v13:
Ons: styrketräning underkropp, hemma
Tors: styrketräning överkropp, hemma

Sedan blev jag totalt däckad i två dagar av PMS :evil: Så nu struntar jag i det här med att vara "hormonfri", vilket ju egentligen inte alls stämmer. Hela min tillvaro styrs ju av de där satans hormonerna :x I veckan ska jag kontakta mödravården för att få någon form av preventivmedel som hjälper mot det här. Det lutar åt hormonspiral, hört flera som är nöjd med det. Erfarenheter någon?

V14 då:
I söndags åkte vi till Lofsdalen på fjällsemester, med mina föräldrar och syskon med familjer. 17 st varav 8 barn i samma stuga :D Intensivt men fantastiskt roligt.
Mån: slalom 2 timmar
Tis: slalom 3 timmar
Ons: längdskidor 1,5 timme
Tors: slalom 4 timmar
Fre: slalom 2 timmar
Lör: längdskidor 1,5 timme

Utöver detta, så har det också varit promenader, madrassåkning och massor av lek varje dag. Det går sådär med slalomen, plogar mest fortfarande. Men nu kan jag resa mig upp efter ett fall utan att behöva ta av mig skidorna, alltid något :lol:

Kram på er :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

GulligaA, vilken fjällvecka! =D> =D> =D>

Jag har aldrig haft känningar av pms, så jag vet inte riktigt hur det är faktiskt. Men jag hör väninnor som har ett rent h-vete :shock:
Jag har hormonspiral sedan c:a 1,5 år. Det funkar utmärkt! Mensen försvann verkligen helt, och inga övriga bekymmer. Men jag är ju äldre än du, så mensen kanske hade börjat försvinna av sig själv ändå snart. Eftersom jag inte har erfarenhet av pms kan jag tyvärr inte säga hur spiralen påverkat just den biten.

Min vecka:
Mån, dubbelpass. Promenad 1,20 + senare cirkelpass i grupp.
Tis: Tabata core
Ons: 20 step up på box med viktskiva 10 kg, 20 kettlebellswings, 20 armhävningar x 5. 50 situps m. 10 kg viktplatta/50 rygglyft. Sedan 40/30/20/10 av samma.
Fre: Jag pratade ju för ett tag sedan om ett ledarlett veckans pass som var så vedervärdigt! Detta var ÄNNU värre! Det kom upp spy i halsen! :shock: Vill inte ens prata om det, och vill ALDRIG göra om det igen!
Lör: Promenad
Sön: samma som i onsdags + promenad i VÅRVÄRMEN! :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Vad superbra ni är!!

Jag har gjort INGENTING typ på påsklovet. Haft jätteont i kroppen så jag ser det som vila. Har även haft en halvdan huvudvärk nu i snart 1 mån som inte ger riktigt med sig. Men hoppas det skall snart.

Så jag körde mitt karate maraton igår på 3,5 tim. Samt 2-3 promenader under lovet.

GulligaA, jag har haft MYCKET problem med PMS och nu med förklimakteriet hormonell migrän.
Jag vägrar manipulera min kropp mera med hormoner som preventivmedel utan använder bara "bioidentiska" hormoner. Kolla upp detta!!!
Så för PMS är faktiskt progesteron kräm DA SHIT! säger bara. Nu såg jag att femalebalanceshop ingen har och att Mialundin har slut, så det verkar pågå något kring detta. Men jag lägger in Mia Lundins länk här till dig, hon är bra och även Hormoni.se är bra!
Vill man ha bioidentisk progesteronkräm kan man köpa detta från utlandet också som är bra. Säg bara till så kan jag hjälpa dig!

https://www.mialundinshop.com/index.php ... otpcodcv60

Problemet är att om man är ung och tillför kroppen en massa "östrogen" och syntetiska hormoner. Så brukar många få problem med vikt, sköldkörtel, hy, bli östrogendominanta osv... Så läs gärna, det finns massa bra andra lösningar för PMS. :D :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Tack för tipsen, nu är jag ju inte purung ( fyller 40 i höst ) så jag vet inte om det blir sån stor påverkan på mig :D
Jag ska läsa på lite mer, men också träffa barnmorskan. Jag mår ju rätt taskigt och har ont i flera dagar runt ägglossningen också :( Fortsättning följer...

Inte så mycket träning i veckan:
Lör: Styrka hela kroppen, hemma.
Sön: Joggingtur, 5,3 km.

Inga mer kräk-i-munnen-pass hoppas jag, anna? Låter inte roligt alls :o
Hoppas huvudvärken ger med sig, TorsMamma. Och det onda i kroppen. Vila låter bra :)

Jag hoppas komma igång med joggandet nu när snön börjar försvinna. Äntligen :D
Har både Vårruset och tjejmilen att träna inför.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Kolla upp GulligaA det finns mycket på detta att läsa och ta till sig. Finns även en hormonexpert som heter "Louise Edlund" hon är sååååå bra! Hon jobbar även på distans. :wink:

jag har kört lite same same. Söndag 3,5 tim och tis 1 tim och kanske 2-3 promenader. Hipp hurra för mig, en hel vecka utan huvudvärk! Men idag hemsk träningsverk på jobbiga ställen i axlar och nacke. :D

Anna, hur har det gått för dig?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)
5 pass förra veckan. Träningsledigt ons-tors då jag gav mig ut på 2-dagars kundbesök med övernattning.
Nu gäller det att skaffa nya kunder och underhålla gamla...

Mån: Var inte med på cirkelpasset pga att det var Idas födelsedag så jag gjorde ett veckans pass tidigare på e.m.
Tis: 10 armhävningar, 20 boxjumps, 30 slamballkast, 40 burpees, 50 tricepsdips, 60 fällkniv - allt x 2.
Fre: veckans pass i grupp. MYCKET bra pass. Vi jobbade 2 och 2 och gjorde hälften var av 100 boxjumps, 100 kb-swing, 100 utfall med viktplatta, 100 upphopp, 100 fällkniv, 100 rygglyft, 100 slamballkast mot vägg, 100 burpees.
Lör: ett likadant fast själv (delat på hälften fast jag gjorde 100 av fällkniv & rygglyft)
Sön: Powerwalk

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"