TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer!!!

Mariapiraya härligt med en plan och en start! Heja dig!
Bra jobbat GulligaA
Och Anna trägen vinner, jag imponeras attt du kör överhuvudtaget på mässveckor, vet själv hur det känns!

Jag är IGÅNG! Så tis och igår körde jag BEGRÄNSAT skall tilläggas. Men en start! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Det var ju det jag inte gjorde TorsMamma :) Första passet var dagen innan uppackning, och de andra två efter mässan.
Man är så trött efter en mässdag att under pågående mässa har jag gett upp om att få till något...

Bra start! Tänk nu på att vara försiktig bara... Vi vet ju att du är en aning skadebenägen :shock: :wink:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Ah, men jag hade nog inte kört alls den veckan jag, måste nog ha semester minst 1 vecka till efter mässa. :D :D :lol:

Jodå, är försiktig och jo jag är ju skadebenägen som få. Men än mera envis. :D :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)
Jo, TorsMamma, det känner jag att jag "måste", annars får jag lite dåligt samvete tror jag... :?
Jo, jag vet ju att du är envis... Kanske lite för envis för ditt eget bästa ibland! :lol:

Och GulligaA - glömde ju dig!! :oops: Vilken fantastisk vecka!! Heja, heja! =D>

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Mariapiraya
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 13 jun 2017, 10:20

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av Mariapiraya »

Jahapp... demensverksamheten redovisas:
-Influensa
-Magsjuka
Ganska rättvist fördelat över familjen.

Veckans träning:
-Serva febrig 8-åring
-Nattlig sanering av bajs och kräks hos bebis
-Själv har jag vunnit deltävlingen knapra Alvedon och försöka orka upp för trappan.

Hoppas på en bättre vecka med start imorgon!

:-/
Mamma till flickebarn födda -01, -07, -10 och gossebarn född i maj -17.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men fy, Mariapiraya, vilken hemsk vecka :( Hoppas ni kryar på er snabbt och att nästa vecka blir bättre :heart:

Äldsta dottern hade magsjuka förra veckan, som tur var spred det sig inte vidare inom familjen. Men VABruari har ju inte ensa börjat, så mycket kan hända [-o<

En helt OK träningsvecka för mig:
Mån: Styrketräning F&S. Kul med något annat än källaren hemma :D Och vilken träningsverk jag fick av att använda lite andra träningsredskap! Hoppas kunna komma iväg dit en gång i veckan.
Lör: Styrketräning hemma, hela kroppen.
Sön: Joggingtur i mycket långsamt tempo, 5,3 km. Så härligt, vill så gärna komma igång med löpningen igen.

Varit en del resande för mig i veckan, så jag är nöjd med tre pass. Inga jättelånga resor, men 20 mil med tåg gör att det försvinner några timmar den dagen. Och mycket kan jag ställa upp på, men träning på tåget bjuder jag inte på :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

:shock: :o :( :lol:
Men hjälp!!! Var tvungen att lägga till den skrattande där i slutet, för du beskriver det på ett roligt sätt i allt elände!
Krya på er! :heart:

Bra jobbat GulligaA! :)

6 pass:
Mån: Cirkel i grupp
Tis: Tabata + 1 timme snöskottning
Tors: 4 längder släde med 125 kg p, 5 marklyft, 10 burpees x 5. Sedan 50 fällkniv, 40 sneda fällkniv, 30 situps, 20 knees to elbows, 10 situps m. lyft.
Fre: Veckans pass i grupp: 5 minuter av varvat 10 armhävningar, 10 fällkniv. 20 min. 10 kb-swings, 7 V-burpees, 10 ground over head där man jobbade varannat jobb.
Lör: Pw 1 tim, 25 min.
Sön: pw samma

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Mariapiraya, bra du kan ta det hela med lite humor i alla fall. DU vann!! :lol: :lol:

Härligt GulligaA och Anna bra jobbat!
Jag har kört mina 2 pass tis och idag sön. Totalt 3 tim.

Puss alla pussgurkor! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Men tjejer! Jag har ju glömt att visa en av mina vårnyheter!
Säljer ju diktkort, och nu har en riktigt bra dikt kommit ut! :) "Träningsglädje"!
http://www.annasideer.se/popup/Diktkort ... kvinna.htm

Bra jobbat TorsMamma!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

ÅÅHHHHhhh..... Anna vad fint!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jättefint diktkort anna :heart: Jag gillar bilden skarpt, utstrålar power 8)

Min träningsvecka:

Ons: Styrketräning på F&S
Fre: PW 40 min
Lör: Styrketräning hemma
Sön: PW 1 h

Hade tänkt ta en joggingtur idag, men jag var på 50-årsfest igår och mår som jag förtjänar helt enkelt :oops: Så det fick bli en promenad istället :)

Hoppas ni har haft en bra vecka, och att ni och era familjer har fått varit friska!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj!

Jag har kört mina 2 pass, tis 1 tim och idag 2 tim. Inte tufft inte ansträngande. Men alltid något.

Puss puss puss! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

:) Tack! :heart: Finns i en herrversion också, samma dikt: http://www.annasideer.se/popup/Diktkort ... je_man.htm

Jättebra träningsvecka GulligaA! =D> Du med TorsMamma! =D>

5 pass för mig:
Mån: Cirkel i grupp
Tis: Tabata
Tors: 1000 m rodd/ 20 boxjumps/800 m rodd/ 20 armhävningar/ 600 m rodd/ 20 Kb-swings/400 m rodd/ 20 burpees/ 200 m rodd/ 20 utfallssteg med kb.
Fre: Veckans pass i grupp. 1 minut av varje:
*En slags vagg-övning med mage, minns inte vad den hette, svinjobbig!
*slamballkast mot vägg med benböj
*boxjumps
*kettlebells, en vilande på varje överarm, och ryck uppåt i komb. med benböj
*däckvält
Alltihop x 4 PUH! :shock: Var helt slut!
Lör: utmanade mig själv på ett likadant till av det veckans passet. Tog dock lite lättare vikter...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej!

En träningsvecka med lite extra mycket träning.
Enda sättet att hålla huvudet över vattenytan kändes det som, har alldeles för lite order och förstår inte vad som händer, samt att jag fick en skattesmäll på 71.500:- som ska betalas till skatteverket nu i februari!! :shock: :( :( :( :cry:

Mån: Cirkel i grupp
Tis: 20 armhävningar, 20 knäböj, 20 burpees, 20 situps x 5.
Ons: 1000 m rodd, 20 armhävningar, 800 m rodd, 20 boxjumps, 5 min crosstrainer, 20 kb-swings, 4 min crosstrainer, 20 utfallssteg, 3 min crosstrainer, 20 burpees, 2 min crosstrainer.
Tors: 7 minuter av varvat: 7 armhävningar/14 kb-swings. 7 min av varvat: 7 boxjumps/ 14 climbers, 7 min av: 7 trx-rodd/7 burpees.
Fre: Veckans pass i grupp. Jobb 2 och 2. Hamnade med en urstark senig liten "studsbollstjej" som jag brukar göra allt för att slippa hamna med (hon gick samma pt small Group som mig). Lyckades inte undvika henne denna gång... :shock: Gräsligt tufft!!!
Mellan varje 50 reps-övning (som man fördelade mellan sig) skulle vi göra 10 burpees var.
50 slamballkast, 50 utfallssteg med vikt, 50 triceps över huvudet med kb, 50 situps med vikt, 50 extra burpees. Allt x 3...
Sön: Först en pw med väninna på 1 timme, sedan gymmet. 30 sek av varje, 4 olika armövn x 3 set. Samma med ben, samma med mage.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Men Anna, jag är såååå ledsen för din skull och sen en skattesmäll på det. :cry:

Jag som äntligen är lite glad då Dec och Jan gick bättre på företaget än på mycket länge och jag som var lite orolig är genast lite gladare. Så jag hoppas det blir så för dig med! :heart:

Jag har kört mina 2 pass. Tis 1 tim och idag 2 tim LUNGT. Funderar på om jag kan få in ett pass till möjligtvis. Skall fundera på den under veckan. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"