TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men TorsMamma då, vilka jobbiga veckor du verkar ha haft :shock: Läskigt det där med krämen, inte så lätt att upptäcka :( Skönt att eksemen bättrar sig. Hoppas du känner piggare i övrigt också nu :heart:

anna, bra tränat :D Jag får det till sex st pass :wink: Det är kanske bra för kroppen med en lugnare vecka efter en sådan hårdkörning!

I onsdags förra veckan släppte halsontet som genom ett trollslag! Jag tror jag får någon slags klumpar när jag är förkyld som fastnar bakom halsmandlarna och gör så det gör ont när jag sväljer. När de lossnar går det över. Så lite träning blev det, men tog det lugnt.

Tors: mycket lätt styrka underkropp och mage hemma.
Lör: PW 1 h
Sön: lite tyngre styrka överkropp och mage, hemma.

Har också hört det där med att det är absolut förbjudet med träning vid halsont, det är det värsta. Så jag går efter det. Ska införskaffa echinaforce, tror jag använt det förut på din inrådan :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

:D
Ja, där gick det lite fort när jag skrev! :shock: Det var minsann inget pass i torsdags! 5 pass var det :oops: ;)

Skönt att du är bättre!! Ja, köp en Echinaforce, det är något jag alltid har hemma :).

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Går väl sådär...

Lör: PW 1 timme
Sön: Styrketräning hela kroppen, hemma. 12 övningar i supersets: 4 ben, 6 överkropp och 2 mage. Körde så det brände i musklerna :D Kändes bra, var länge sen jag tog i så. Träningsvärk som heter duga idag dock #-o

Är ändå nöjd över att jag på något vis alltid kommer igång igen, även om det bara blir någon gång i veckan. För ett par år sedan var jag inte där. Alltid nåt :D

Kram på er :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj, vill säga JAG LÄSER. har inte kört så mycket och vill helst inte skriva då blir ni bara arga på mig. Har haft nackspärr (självförvållad) sen i onsdags träning och tagit det lugnt. Nu lite halsont och vi åker på semester 20 dec så jag har inte lust att bli sjuk, så jag kurerar mig. Läser här men skriver inte så mycket bara så ni vet! :heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, det är bra GulligaA! Att du alltid kommer igen numera! :thumbsup:

Det blev som jag förutspådde - 3 pass denna vecka pga julmarknad i 3 dagar.
Det var den sista i år, och det kändes sorgligt att packa ihop. Det är ju VÄLDIGT länge tills man åker ut igen nu. :(
Det har varit jättekul, och det har gått väldigt bra i år! :)

Mån: cirkel i grupp
Tis: ett kort veckans pass
Ons: ett veckans pass.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Och TorsMamma - inte blir vi arga på dig heller!! :heart: :shock:
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Det är mycket nu! :shock:
Fick hoppa in på gymmet hela denna vecka för min företrädare är på semester. Så nu är det 2 skift om dagen + helgen. Plus min egen firma med lite panik-ordrar de vill ha innan jul.
Försöker peta in träningen ändå. Vi får se hur det lyckats på söndag...

Förra veckan 5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Tis: Tabata
Ons: ett "på minuten"-pass. Olika övningar man gör det antal som står. Blir man färdig innan minuten är slut vilar man resten av minuten. Ny start med annan övning nästa minut. 10 boxjumps, 12 burpees, 14 ground over head, 16 V-ups. Alltihop x 8.
Tors: kort pass med 1 minut per övning, 5 olika x 5 set.
Sön: 3 delar. Ben, armar, mage. 30 sek/övning. 4 olika per kroppsdel, 3 varv per station.

Min sambo fyllde 50 år i fredags och vi var i Gbg 2 nätter på favorithotellet Hotell Pigalle! Helt underbart ställe! :heart:
Shopping & Jul på Liseberg. Döttrarna var med och under över alla under - DE HÖLL SAMS hela helgen!!?? \:D/ Detta har ALDRIG hänt innan!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Går lite trögt fortfarande

Lör:PW 60 min
Sön: Styrketräning, hela kroppen, hemma

Mycket som händer så här innan jul med julfester, att som ska vara klart på jobbet, fix hemma osv.

Kul med Göteborgsresan och snälla barn! Plötsligt händer det :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej vad dagarna går :shock: !

Förra veckan hade jag alltså intensiv-vecka på gymmet! MASSOR av folk som ville fixa årskort, halvårskort m.m i julklapp.
Förvirrande! Antecknade mycket fusklappar och lärde mig mycket! En fantastiskt rolig vecka!! Trivs redan så bra! :)

5 pass fick jag in, men ett av dem var ett så dåligt corepass att jag rapporterar 4.

Tis: Tabata
Fredag: veckans pass i grupp ett GRÄSLIGT som vi haft innan och som jag INTE skrev upp då, eftersom det var så hemskt! :shock:
Lör: ett veckans pass
Sön: ett tufft och långt pass.

Denna vecka har jag inte tränat alls än pga att jag är så förkyld.
Men tänker göra ett corepass nu, det är väl det jag orkar med. Ska jobba på gymmet i eftermiddag.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Nämen tjejer! Det är ju dags att summera träningsåret 2018! :D :idea:

Ja, det har ju egentligen bara varit vi tre intill slutet GulligaA och TorsMamma, men visst hänger vi väl i nästa år också?!
Jag drar igång min tråd i alla fall och hoppas ni hänger på :wink:

Jag tittade på mina mål jag hade i januari, och har uppfyllt dem, så jag är nöjd! :)
Någonstans på mitten av året fick jag dock för mig att jag skulle klara 3 chins utan gummiband innan året var slut, och där är jag inte... :oops:

Mitt mål med 2018 var 5 pass i veckan, och när jag delade mina 265 pass med 52 veckor blev det 5,09.

Det har hänt saker med kroppen i år, äntligen, och det är roligt! :thumbsup:

Stor kram till er och ett riktigt Gott Nytt År! :-({|= :heart:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Just det, glömde denna veckan i hasten ;)
4 pass blev det, var sjuk i början. Är väl fortfarande inte helt pigg, men är mycket bättre!
Tors: core
fredag veckans pass i grupp
lördag, ett veckans pass
söndag 1 veckans pass (låg puls, mer mata-på)
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Oj Anna vad duktig du varit! :heart:

GulligaA du med! :heart:

Jag är på semester i Kap VErde och gör inte så många knop, men sista dagarna kör jag 1 tim yoga varje morgon och i morgon kör jag 2 pass. Dock lyckades jag springa ihop med Tor och bröt 2 tår. Så detta är nu 3:e jullovet utomlands med en fraktur.... :roll: så typiskt mig.

Ha ett härligt slut på året och Anna jag ser fram emot en ny tråd till oss! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

V 51 gick inget vidare, ett enstaka pass, en PW på 1 h endast :(

V52 lite bättre:
Tis: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Fre: Styrketräninh, hela kroppen hemma
Lör: PW 1 h
Sön: utförsåkning 3 h. Riktigt styrkepass för benen blir det att ploga sig ner hela tiden :D Får inte riktigt till det än.

Så en summering av året då:
När jag ligger här i sängen och tänker tillbaka på (tränings)året som varit känner jag mig böjd faktiskt. Men kollar jag på de mål jag satte i början av tråden så uppfyller jag inte något :shock: :cry: Eller, jo, jag sover mycket bättre, och det tror jag beror mycket på träningen.
Nu har jag inte räknat noga, men jag tvivlar starkt på att jag snittar mer än ca tre pass i veckan, satte fyra som mål. Inte sprang jag vårruset på under 30 eller tjejmilen på under 60 (vad fick jag den idén ifrån??) heller. Balansplattan står orörd och knipet är jag pinsamt medveten om att jag fuskat med :oops:
Däremot är jag en insikt rikare, och det är att jag hatar yoga, och ska aldrig mer ha det som ett mål med på något vis i mitt träningsliv :)
Jag hänger absolut med nästa år, jag VET att jag kan mer och bättre!

Gott nytt år på er :heart: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jättebra jobbat båda två i år tycker jag! :D
Det är så roligt att ha er med, trogna träningskollegor! =D>

GulligaA: du får inte ha för höga krav på dig själv! Vi har alla perioder det inte funkar så bra, och perioder då det går bättre!
Du behöver heller inte känna att du "måste" ha några mål! Eller för den delen skämmas över att inte ha uppnått dem! [-X
Sträck på dig för de pass som blev gjorda, och klappa dig själv på axeln i stället! De du har gjort har du gjort, och det är mer än de flesta!
Och du - yoga är inte för alla! :lol:
Bra att du sover bättre tycker jag!

TorsMamma: Kap Verde lät inte helt fel! :D Men tårna... :shock: Du är verkligen en olycksfågel du! :shock:

Jag återkommer med ny tråd, hinner inte just nu! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"