TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

GulligaA fina grannar är inte att förakta! TA hand om dem! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

Hur gick det med graderingen TorsMamma? Det lät TUFFT?!

Och GulligaA, hur gick vårruset? Det lät ju som ett ganska angenämt problem med grannarna :)
Du får komma till läget där du säger "- Ja, det gör jag gärna, men lite senare för jag behöver träna först! ....om jag nu hade haft barnvakt...men ni kanske kan passa ungarna, jag tränar och jag kommer sedan?!" :) :) :)

Mån: Cirkelpass i grupp utomhus :)
Tis: Ett gammalt veckans pass med jägarvila, slamballkast, burpees m.m.
Fre: Veckans pass i grupp. 20 djupa rodd i trx, 30 armhävningar, 40 långa situps, 50 squats lååångt ner. Allt x 5.
Lör: Joggade 5 km + 100 situps
Sön: Promenad c:a 40 min följt av ledarlett mage/ryggpass.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj! :D

Jag körde tisdag 1 tim som vanligt. Sen var det ju då som du frågade Anna gradering igår. Jag körde 1 tim träning innan och sen var gradering drygt 1,5 tim. OM gradera sig till brunt med svart sträck (nästa är svart bälte) var galet och knäppt, verkligen galet! SÅ vill jag inte ens börja med at berätta om hur det var för svartbältarna! :oops: Jag klarade min gradering och jag är glad, för mig kändes det som den bästa gradering jag gjort sen jag började.

OM, säger OM, jag får för mig att gradera till svart, lär jag vänta 1-2-3 år eller så. :D :lol:

Sen körde jag Kata i morse 1,5 tim och sen juniorer 1,5 tim i eftermiddag, men där gjorde jag inte så mycket. Är ganska mör idag och har en del blåmärken. Men som tur är inga stora skador eller frakturer denna gång! :D :P :heart:

Nu är det sommar schema som gäller. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Aj aj, TorsMamma, låter ju våldsamt det där :shock: Vad exakt innebär det att "uppgradera" sig en färg? Bättre teknik? Styrka? Klara vissa moment? Bra jobbat hursomhelst :D !!

Samma för dig, anna! Jägarvila, hur lång tid klarar du? Jag har aldrig ens försökt, får ångest av att tänka på det och ser mästarnas mästare framför mig hur de plågas...
Det där med barnvakt har jag inte tänkt på, det ska jag köra med nästa gång :D Det är ju såklart underbart med dessa härliga grannar, oftast :wink:

Något bättre denna vecka med träningen:
Tis: Vårruset 5,3 km. 6:15 i kilometertid, hade 6:14 förra året. Så en aningens försämring :lol:
Lör: jogging 5,4 km.

Nu måste jag försöka komma igång med styrketräningen igen, känner att kroppen behöver det. Sen så måste jag hålla igång med löpningen också. Tjejmilen i höst :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp!

Mycket resande denna vecka. Ons-fre satt jag sammanlagt 14 timmar på tåg! Har träningsvärk av att ha suttit stilla för mycket :shock:
Hade mycket packning, bl.a. en riktigt tung dator. Så inga träningskläder följde med, men ett par bra skor dock.

Tis: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Ons: PW 30 min
Tors: PW 1,5 h, med paus i mitten för att titta på Turning Torso och Öresundsbron (på avstånd) :D
Sön: Styrketräning, överkropp, hemma

Ingen löpning, men det fick inte riktigt plats :(
Hoppas ni har haft en bra vecka :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma - vilken bragd du genomfört med graderingen! Grattis! =D> =D> Skönt också att du slapp skador!!!
Klart du ska ta svart bälte! Men vänta du något år... ;)
Bra jobbat förra veckan, hur gick denna
`
GulligaA, Jägarvilan är 1 min x 3 med annat emellan på det passet. Så det är inte så länge.
Grattis till bra tid på vårruset!! =D> =D>
Bra vecka denna också! Jobbigt att sitta still så länge på tåg...

Min vecka, 5 pass

Mån: cirkel i grupp. Det kom en regnskur så det var inne.
Tis: Ett veckans pass med 25 av varje av olika övningar x 3
Ons: Tabata hemma
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: Tabata

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Heja er! GulligaA, du rörde dig ordentligt i alla fall och gjorde vårruset! Heja dig!! :D

Anna, du är sån kämpe som bara ångar på och ångar på! :D

Ja GulligaA, du har rätt! Man skall kunna bättre, mera, nya moment, längre, mera flytande osv... Lite som att gå i grundskolan och ha nationella proven om man säger. Att ta svart bälte är lite som att gå ut 9:an och sen börja på gymnasiet typ.

Men om jag tycker att ta brunt med svart sträck är galet så är svart bälte = SJUKT! Helt SJUKT! Får fundera på den ett tag. :D

Förra veckan blev då inte så mycket, graderade ju mig på lördagen. Blev förkyld/sjuk på måndagen och körde mitt första pass sen dess idag 2 tim.
Nu är det sommarträning på schemat, hur det kommer bli och se ut vet jag inte riktigt. Men det är mån och ons 2 tim. Funderar på om jag kan få in någon form av pass på lördagar typ crossfit med grannen. Håller tummarna. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej tjejer! :)

Söndag igen, vips vad veckorna sticker iväg!

TorsMamma, jag vill minnas att du körde en del sommarpass med grannen förra året? Hoppas det blir så, det verkar trevligt! :)

Min vecka:
Mån: cirkel i grupp ute. Gräset är så torrt att jag hade massa strån innanför träningsbrallorna när jag tog av dem!
Tis: 10 armhävningar, 20 boxjumps, 30 slamballkast, 40 burpees, 50 tricepsdips, 60 fällkniv x 2.
Ons: Powerwalk/jogg med sambon. Utmanade honom på 100 situps efter, men han ballade ur!! Dottern hängde på i stället och vi gjorde 100 situps, 20 armhävningar och 20 burpees.
Fre: veckans pass i grupp. 60 upphopp, 30 fällkniv, 30 burpees, 30 armhävningar 60 upphopp x 2. Ja... just det... Då blev det ju totalt 120 upphopp i rad när man började om varvet! :shock: Tufft!! Men man fick pausa när man behövde.
Lör: ett snabbt veckans pass.
Sön: promenad runt Marstrandsön

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Anna, vilken vecka! Heja dig!

Jag körde bara måndagen denna veckan som var. Kommer köra på onsdag igen. Sen inget mera. Lite lat märker jag.

Ja, Anna du har rätt, jag körde sommarpass med grannen på lördagar förra året, vill igen, men inte hon. Får se vad vi kan göra.....

GulligaA, hur går det för dig?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jodå, det går väl ok :)

Tis: Styrka, hela kroppen, hemma
Tors: Styrka, överkropp, hemma
Fre: Styrka, underkropp, hemma

Sedan så har vi varit i Vimmerby, på Astrid Lindgrens värld, i helgen. Ingen direkt träning, men massor av steg blev det :D Vilket toppenfint ställe! Hela familjen är jättenöjd!
Men nu har det varit lite VÄL mycket resande ett tag, både för jobb och nöje. Nu vill jag ha vardag och rutiner (läs träning) framöver.

Vilken vecka, anna :shock: :) Jag längtar tills mina barn blir lite större så vi kan träna tillsammans. Gör du armhävningarna på tårna? Så många ju :shock:

TorsMamma, hoppas du får med dig grannen. Det kan kanske motverka lite lathet att ha någon som drar :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma - varför vill inte grannen?? Körde du för tuffa pass med henne? 8)
Det låter ju jättebra att träna ihop med någon och peppa varandra!
OM det är så att hon tycker det är för tufft vet jag känslan lite... Det är en tjej som var med i PT-gruppen jag var med i innan.
Ungefär samma ålder. Liten senig, tunn, ursnabb sak... Ibland hamnar vi i samma "lag" på cirkelpass, eller veckans pass och jag AVSKYR det!! :shock: HUR jag än sliter är jag aldrig i närheten av hennes tempo och styrka!! :evil: Man kan bli triggad av sådant, men jag blir bara arg :twisted: och helt slut...

GulligaA, bra vecka!! Åh....minnena svämmar över med Astrid Lindgrens värld!! ÄLSKAR det stället! :heart: Vi var där rätt många år i rad när barnen var små och jag tror jag hade roligare än barnen på vissa saker! :lol: Visst är det en turistfälla, men jag tycker de gjort det på ett bra sätt med små stigar mellan de olika sakerna! Ronja och Bröderna Lejonhjärta hade jag mest behållning av, men det är de sagor jag gillade mest! Nu är barnen 15 och 17 år, och inte så intresserade om man säger så... :roll:
Nej, nej, jag gör inte armhävningar på tårna, jag gör dem på knä! Armstyrka är som vanligt inte min paradgren... Mage däremot kan jag mala på länge! :wink:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Då önskar jag dig vardag igen gulligaA! :heart:

Anna, det var grannen som hade de där crossfit passen på stranden innan. Hon gjorde lite uppehåll och säger att hon tappat lite sugen nu. Nej, hon är tuff så det är inte problemet. Men nu har hon vurpat med motorcykeln och har ont i handen, men skall jobba på henne att ta upp lördagarna på stranden igen. Det var hon som var ledaren, så skönt och bara få hänga med lite ibland. :D

Jag har aldrig varit på Astrid Lindgrens värld. Tor har inte hittat på hennes filmer eller läst böckerna något. Nu har han som 11 åring sett lite Pippi men inte hans stora intresse precis. Jag fullkomligen ÄLSKADE alla hennes filmer, böcker. Just för att i alla hennes böcker är "annorlunda" ok och bra att vara. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hm, men 30 är mycket ändå även om det är på knä :D
Jag tränar rätt tungt (för att vara lilla mig) på överkroppen, men det var länge sedan jag gjorde armhävningar. Ska testa i veckan hur många jag orkar :lol:

Denna vecka:
Tis: PW 45 min
Ons: Styrketräning, underkropp, hemma
Lör: Joggingtur, 3,8 km
Sön: Styrketräning, överkropp, hemma

Dåligt med träning på F&S nu. Får inte med mig kollegorna, så då kommer jag inte iväg heller. Lite synd, för det är några maskiner där som tränar ryggen bra, vilket är svårare att få till hemma tycker jag. Det blir säkert några nystarter till hösten som hänger på :wink:

Hoppas du får igång grannen, TorsMamma :)
Mage är något jag hatar att träna :roll: Ska helst undvika situps då jag haft ganska stor magmuskeldelning. Plankan är bättre, men tråååkigt. Det blir bara någon enstaka magövning på mina pass :(
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma, jag då är det ju hon som borde pusha, ledare och allt! ;) Men det är klart - har man krämpor får de kanske läka till lite innan man kör.
Hoppas hon kommer loss! Håller helt med om Astrid Lindgrens böcker och filmer! Den enda jag inte gillade var nog Karlsson på taket.
Fick inte mina flickor att bli lika förtjusta som jag dessvärre :( Man vill på något sätt överföra sina egna minnen på barnen, och det funkar ju inte alltid...
Hur gick träningen förra veckan?

GulligaA 20 var det, inte 30, så det är överkomligt tycker jag.
Vad tråkiga kolleger du har! Synd när man tycker något är bra själv och vill ha med dem...
Usch, magmuskeldelning lät inget roligt! :shock: Förstår att du varken kan eller bör göra situps då! Håller med om att plankan är tråkig...
Bra tränat i veckan!

Min vecka, 5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Tis: 50 boxjumps, 50 kb-swings, 50 upphopp, 100 fällkniv, 100 rygglyft, 50 wallball, 50 burpees.
Ons: 10 armhävningar, 20 boxjumps, 30 slamballkast, 40 burpees, 50 dips, 60 fällkniv. Allt x 2.
Fre: Veckans pass i grupp. På endast 20 min. skulle man ta sig runt 6 stationer så många varv man hann utan paus i HÖGT tempo!
Lör: rodd m.m.

På denna veckans pass var det bl.a 5 chins då och då i varvet. Alltså lyfta sig upp i armarna hängande. Kan inte. Bara kan inte.
Frågade om det fanns något alternativ, och flera hängde på och undrade samma. Då tittade ägarinnan av gymmet strängt på oss och sa "Någonstans måste man börja! Använd grönt gummiband om foten så blir det lättare".
Jaha, ja. Ingen pardon! :? Jag kom väl upp en liten bit med gummibandet, men var rätt värdelös faktiskt :roll:
Jag hade som utmaning till mig själv i början av året att jag ska klara 5 chins innan året är slut.
Jag har inte ens börjat med den utmaningen... Och nu har snart halva året gått :shock: .
Så jag bestämde mig för att börja öva på det (med gummiband) vid varje enskilt pass jag kör från NU.
Nu har jag sagt det högt, nu är det svårare att fuska :oops:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av TorsMamma »

Heja dig Anna, jag är imponerad du i alla fall försöker med chins, jag har inte heller en enda chans! :o

GulligaA, du får slita på med magövningarna, har du haft delad magmuskel och kör minsta rygg kommer du få än mera obalans, så snälla, träna träna träna core! Situps är inte core. :D

Jag körde i onsdags. Denna veckan blir det mån och ons 2 tim varje gång = 4 tim.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"